Dat is gewoon slecht beredeneerd vanuit je eigen perceptie en gevoel van ikkanertochniksvan, beetje jammer want nergens voor nodig.TumTumTum schreef: ↑05 aug 2017 18:31
Oudere veteranen die vroeger fanatiek gesport hebben hebben een lichaam dat veel meer "afstraffing" gewend is, dat moet je juist van jongs af aan opbouwen en daarna onderhouden, Desnoods in een andere sport, als je dat soort belasting maar gewend bent.
Maar ook oudere sporters die vroeger heel fanatiek geweest zijn en er daarna een tijd tussenuit geweest zijn pakken toch relatief makkelijk weer een redelijk niveau op. Het lijf heeft een geheugen voor dat soort dingen.
Als late beginner moet je echt super getalenteerd zijn om dat niveau te nog kunnen bereiken. Die mensen bestaan wel maar ik ben dat niet.
Niet iedereen is even trainbaar en niet iedereen haalt met bepaalde arbeid hetzelfde niveau. Als dat wel zo was hoefde je ook geen wedstrijden meer te houden maar kon je netzogoed met een dobbelsteen gooien om te kijken wie er wint.
Eerst zeg je dat het allemaal van jongs af aan opgebouwd moet worden en in het tweede deel komt het toch weer op talent neer.
Ik zeg: kan je er niks van met 50 , dan zou je er vroeger ook niks van gebakken hebben, en omgekeerd.
Een wereld van verschil is er niet, ook het oudere lichaam is zeer trainbaar , en ik kan me zelfs voorstellen dat een jonggetalenteerde later wordt ingehaald door een minder getalenteerde die minder snel veroudert.
Sorry voor het offtopic , bij behoeft kunnen we dit in de relevante rubriek voortzetten.
Kunnen we het Puckgeneuzel aan de "liefhebbers" laten