daniel1975 schreef: ↑07 jul 2021 08:46
Uiteraard is de UK geen EU meer, maar volgens mij mogen Britten nog steeds niet zomaar de EU inreizen. Of is dat inmiddels aangepast?
Verder 100% eens dat er gekeken moet worden naar ZH opnames en niet naar pos.-testen.
Echter, ze hebben de teugels ineens wel heeeeeel erg los gelaten. Restaurants en terrassen volledig open en natte horeca met wat restricties was natuurlijk een veel betere tussenstap geweest.
Ik kan het overigens "de jongeren" ook niet kwalijk nemen, ik had precies hetzelfde gedaan.
Ik ben wel blij met mijn gele boekje en de stempels. Ivm de huidige ontwikkelingen ga ik toch maar even een pcr testje halen om naar Frankrijk te kunnen (stel je voor dat er een ambtenaar bedenkt om 'Ollanders te gaan controleren). Ik ga niet die app erop zetten en in het geval van een false positive pak ik ook wel een fake certificaat. Ze zoeken het maar uit met al hun flauwekul.
En on topic: de actuele situatie in de zuid alpen is stabiel droog en warm weer van een graad of 29-30
Bonnet, Parpaillon, etc, here we come
Ik las gisteren op het nieuws dat er wel degelijk gecontroleerd wordt, dus testen is denk ik niet zo heel dom.
Ik neem die jongeren helemaal niks kwalijk, die maken gebruik van de mogelijkheden. En die mogelijkheden konden er best zijn, maar wel een beetje minder imho. Ik las ook dat 20 procent van de nieuwe besmettingen uit de horeca komt (en mijn invulling is dan dat dat de kroegen en clubs zijn, terrassen en restaurants lijkt me onwaarschijnlijk).
Overigens heb ik voor vetrek op maandag voor de hele familie een antigeen-test gepland op zondag, heb je binnen een uur de uitslag. PCR hoeft op zich niet. Ik moet zeggen dat de afspraken heel ruim voorhanden waren en later heb ik ze nog kunnen verzetten naar een locatie die voor mij dichterbij was en makkelijk aan te rijden was. Op zich hebben ze dat wel goed geregeld lijkt het.
Vrijdag krijgen mijn vrouw en ik de laatste prik, dus te laat om geen test te hoeven. De pubers hier in huis mogen vrijdag ook. Gaan ze in ieder geval een beetje beschermd op pad, maar het grootste voordeel is dan dat ze de tweede voor het einde van de zomervakantie kunnen pakken, dus beschermd terug naar school....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.