Cannondale
Volgens mij is er maar 1 110 mm spider, en hier passen de campa specifieke bladen juist NIET op (vanwege de campa "hidden bolt" die op BCD 112mm ipv 110mm zit). Ik heb afgelopen zomer met de originele cannondale bladen (50-34) icm een 11 speed campa groep gefietst, en dat ging prima ("officieel" kan het niet omdat het 10 spd tandbladen zijn). Inmiddels zitten er stronglight bladen op (50-42, de gewone versie dus, met BCD 110) en dat werkt ook prima
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
En anders heeft fsa nog 11 speed bladen in haar programma. Schakelen net iets beter maar om daar nou veel in te investeren.
Om enkel de Marmotte te rijden een compact steken, is dat er niet wat over? Wat heb je nu op dat gewone crankstel zitten? Kom je er niet met enkel je cassette aan te passen? Een 28 bijvoorbeeld?epotheker schreef:Even een klein vraagje, plaats hem hier aangezien ik denk dat hier de meeste expertise zit...
Ga volgend jaar de Marmotte fietsen, tijd voor een compact dacht ik zo. Ik rijd campa i.c.m. een hollowgram crankstel met stronglight CT2 campa bladen (135 mm spider) en zoek nu stronglight bladen op een 110 mm spider. kan ik hiervoor wederom de campa specifieke stronglightbladen gebruiken. Anders gezegd: Is de 110 campa spider identiek aan bijv FSA 110 mm spider?
Het voordeel van het crankstel van epotheker is dat hij geen compleet nieuw crankstel nodig heeft, maar alleen maar een nieuwe spider. Dus met een eenmalige investering van 75 euro heeft hij ineens de beschikking over een compact.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Oeps, sorry. Dan heb ik niks gezegd.53x11 schreef:Het voordeel van het crankstel van epotheker is dat hij geen compleet nieuw crankstel nodig heeft, maar alleen maar een nieuwe spider. Dus met een eenmalige investering van 75 euro heeft hij ineens de beschikking over een compact.
Dat voordeel is wel relatief hoor, want voor de prijs van 1 cannondale SI SL crank koop je 2 Record, Dura Ace of Red crankstellen...
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nadat mijn eerste Cannondale Synapse (model 2012, carbon, 105 triple) - na er 3 maanden van te hebben kunnen genieten - een botsing met een auto niet overleefde, was het dus weer tijd voor een nieuwe.
Ter illustratie het 'resultaat' van de botsing:
Nadat ik hier wat advies heb ingewonnen, is de keuze uiteindelijk gevallen op de Synapse Carbon 3 Ultegra (2014, compact). Sinds afgelopen weekend ben ik hiervan de trotse eigenaar:
Nu nog wat beter fietsweer
Ter illustratie het 'resultaat' van de botsing:
Nadat ik hier wat advies heb ingewonnen, is de keuze uiteindelijk gevallen op de Synapse Carbon 3 Ultegra (2014, compact). Sinds afgelopen weekend ben ik hiervan de trotse eigenaar:
Nu nog wat beter fietsweer
Mooie fiets Kerkhoff! en ik hoop inderdaad dat dat geen bloed is....
Hier mijn raceproject voor 2014:
Caad10 2012 bbq, mt 58.
Opbouw wordt een Sram red/force mix ('oude' type) met sram red black crankstel.
Via MP heb ik een fsa K-force 0 cm setbak zadelpen gekocht maar die past niet (je ziet hem een stukje in het frame zitten op de foto, maar verder gaat niet, raakte zelfs klem), ook niet in mijn 29er trouwens. Ik denk dus dat ik ben opgelicht met een namaak exemplaar of is dit een bekend probleem? Is het zo aan de pen te zien misschien?
De wielen worden (naast een paar FR3's) een paar chinezen die ik aanvankelijk heb gekocht via ebay met 50 mm velgen, 25 mm breed en novatec naven. Mooie dingen, maar erg slap gespaakt en geen top kwaliteit naaf. Daarom opnieuw laten inspaken met white industries naven bij handgespaakt.nl in Heerlen.
WIe een suggestie heeft voor een zadelpen van 0 tot 1,5 cm setback die past bij een sobere zwarte opbouw met wit en rode accenten mag het zeggen. Wie er nog één heeft liggen natuurlijk ook
Hier mijn raceproject voor 2014:
Caad10 2012 bbq, mt 58.
Opbouw wordt een Sram red/force mix ('oude' type) met sram red black crankstel.
Via MP heb ik een fsa K-force 0 cm setbak zadelpen gekocht maar die past niet (je ziet hem een stukje in het frame zitten op de foto, maar verder gaat niet, raakte zelfs klem), ook niet in mijn 29er trouwens. Ik denk dus dat ik ben opgelicht met een namaak exemplaar of is dit een bekend probleem? Is het zo aan de pen te zien misschien?
De wielen worden (naast een paar FR3's) een paar chinezen die ik aanvankelijk heb gekocht via ebay met 50 mm velgen, 25 mm breed en novatec naven. Mooie dingen, maar erg slap gespaakt en geen top kwaliteit naaf. Daarom opnieuw laten inspaken met white industries naven bij handgespaakt.nl in Heerlen.
WIe een suggestie heeft voor een zadelpen van 0 tot 1,5 cm setback die past bij een sobere zwarte opbouw met wit en rode accenten mag het zeggen. Wie er nog één heeft liggen natuurlijk ook
Laatst gewijzigd door feddek op 17 dec 2013 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
3T?
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?