Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 17 dec 2013 11:29

@feddek; ik heb exact hetzelfde frame en ga ook snel aan de slag.
Ik ga de Caad10 opbouwen met Record en SISL2 crankset.

Welke kleur stuurlint denk jij aan? Ik twijfel nog steeds tussen wit (icm wit zadel) of zwart.

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 17 dec 2013 11:37

Mooi dat je er ook een hebt, leuk om de eindresultaten met verschillende opbouw te vergelijken straks. BBq blijft de meest geslaagde kleur wat mij betreft.

Ik ga voor zwart lint en zadel. Wit betekent te vaak schoonmaken. Fizik microtex lint met suedelook en gaatjes er in is mijn favoriet.

Zadelpen inmiddels opgelost, De pen was afgezaagd en kennelijk waren de onderste vezels wat uitgezet door vocht ofzo. Nog 2 cm eraf en hij past weer. Hoewel 3t misschien sowieso een mooiere suggestie is.

Kerkhoff
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2013 22:45

Kerkhoff 17 dec 2013 12:19

haaldoor schreef:Mooie fiets! Zelf niks over gehouden aan de crash? Lijkt een druppel bloed op de 'oude' Synapse te zitten...
Met name wat blauwe plekken en schrammen. Het druppeltje bloed was afkomstig van mijn vingers die tijdens de klap tussen fietsstuur en autoportier zaten. Wat nog rest is een litteken op mijn knie, hoewel ik af en toe voel dat de knie nog wat 'zeurt'. Hopelijk een kwestie van tijd.
codex schreef:een hele mooie kleurstelling heb je gekozen.
Deze versie was er in deze kleur of zwart. En een beetje kleur vind ik wel mooi :)

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 17 dec 2013 15:28

@Feddek;

Ga zelf voor de 3t Ionic Stealth, mooi mat wat goed matched met het frame.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6346
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 dec 2013 20:00

feddek schreef: Via MP heb ik een fsa K-force 0 cm setbak zadelpen gekocht maar die past niet (je ziet hem een stukje in het frame zitten op de foto, maar verder gaat niet, raakte zelfs klem), ook niet in mijn 29er trouwens. Ik denk dus dat ik ben opgelicht met een namaak exemplaar of is dit een bekend probleem? Is het zo aan de pen te zien misschien?
Afbeelding
Ja het is zeker te zien ! de kop is van alu in plaats van carbon Dit kan je zien aan de onderzijde van de pen. Met een lamp in schijnen en je ziet de alu kop verlijmd zitten in de pen. Ook zit bij een originele pen beide bevestigings bouten door een gat in de bovenkant. Bij een nepper is er een doorgang geen gat maar een sleuf zullen we maar zeggen.

Ik heb er een tijdje geleden zelf ook eentje gekocht - wel direct contact opgenomen met de verkoper en ik heb hem terug gestuurd.

http://link.marktplaats.nl/755507663

Dit is een nepper dus:

*1 sleuf en 1 gat in de kop van de zadelpen. Zie foto 4
* Zadelpen heeft geen 2 losse zadelbeugels zoals een originele. Foto 2 en 4 . Zie hieronder voor een originele 0 setback rechts op de foto.

http://www.wiggle.nl/fsa-k-force-licht- ... iber-2011/

Succes , probeer hem terug te sturen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 17 dec 2013 21:15

Serge du Temps schreef:@feddek; ik heb exact hetzelfde frame en ga ook snel aan de slag.
Ik ga de Caad10 opbouwen met Record en SISL2 crankset.

Welke kleur stuurlint denk jij aan? Ik twijfel nog steeds tussen wit (icm wit zadel) of zwart.
Bij mij hangt er ook een CAAD10 met Campagnolo Record/Chorus en SISL2 crankset. erg content mee! Rijdt heerlijk. Is wel wit dus moet veel poetsen(vandaag ook weer).

@ Feddek; een Syntace P6 is een ideale pen met de specs die je opgeeft maar dat wist je vast al ;-)

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 17 dec 2013 21:20

hmmm.. duidelijk verhaal. Dan heb ik inderdaad een nepperd te pakken. Je hoort ook dat het een alu kop is bij tikken met de nagel en de weegschaal zegt ook genoeg :?

Helaas al een tijd geleden dat ik hem gekocht heb, dus zal lastig worden... zonde.

@haaldoor, dat weet ik inderdaad ja :), maar die is niet makkelijk te vinden in 27.2, behalve nieuw, wat weer erg prijzig is.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 18 dec 2013 08:47

heb je persé zero setback nodig (eigenlijk niet de bedoeling een cannondale) anders heb nog een passende oplossing liggen

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 18 dec 2013 08:58

waarom is dat niet de bedoeling? Vanwege de stijle zitbuis hoek?

Ik ben recent met steeds langere stuurpennen gaan rijden en dat rijgedrag bevalt me persoonlijk goed. Ik zal met de geometrie van dit frame daarom minder setback nodig hebben, maar 0 is niet perse nodig, 1,5 is denk ik zelfs nog beter.

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 18 dec 2013 13:21

haaldoor schreef:
Serge du Temps schreef:@feddek; ik heb exact hetzelfde frame en ga ook snel aan de slag.
Ik ga de Caad10 opbouwen met Record en SISL2 crankset.

Welke kleur stuurlint denk jij aan? Ik twijfel nog steeds tussen wit (icm wit zadel) of zwart.
Bij mij hangt er ook een CAAD10 met Campagnolo Record/Chorus en SISL2 crankset. erg content mee! Rijdt heerlijk. Is wel wit dus moet veel poetsen(vandaag ook weer).

@ Feddek; een Syntace P6 is een ideale pen met de specs die je opgeeft maar dat wist je vast al ;-)
Waar koop je de SISL2 het voordeligst?(hopelijk niet bij http://www.cannondale-parts.de/ voor 949EUR...dat is me te veel). Ben mijn caad10 ook aan het opbouwen met chorus/record onderdelen maar twijfel over de crank. Ofwel nieuwe campa BB30 crank, cannondale sisl(indien prijs <<950EUR) ofwel de minder mooie maar voordeligste oplossing(FSA SLK light behouden maar met nieuwe bladen).

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 18 dec 2013 13:52

Ebay en Marktplaats in de gaten houden. Daar komen ze regelmatig langs. Ik had mijn CAAD10 gekocht samen met de Hollowgram voor de prijs van €600,- (ging via forum). Frame had wel twee plekken lak schade maar bleef voor mij een prima deal.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 dec 2013 15:07

Die sisl cranks zijn ook op ebay onbetaalbaar helaas. Volledig van de zotte als je het mij vraagt.
Less is bore

Plaats reactie