Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

d-theunise
Forum-lid

d-theunise 10 feb 2015 15:40

en wie kan mij uitleggen waarom die no name frames wel goed zijn.
maar als het een imitatie frame is van 1 van de grote merken dan is het kwalitatief slecht :lol:
wie o wie heeft er antwoord ?

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 feb 2015 15:45

d-theunise schreef:en wie kan mij uitleggen waarom die no name frames wel goed zijn.
maar als het een imitatie frame is van 1 van de grote merken dan is het kwalitatief slecht :lol:
Omdat de discussie gaat over legaal of illegaal (MERK imitatie, replica, nepperds, nep OEM, namaak) dat lijkt me duidelijk.

gazelle79
Forum-lid

Gebruikersavatar gazelle79 10 feb 2015 15:49

+1 op bovenstaand antwoord.... Gaat om verschil illegaal en legaal.
Kwaliteitsdiscussie staat daar los van.
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 feb 2015 16:40

d-theunise schreef:en wie kan mij uitleggen waarom die no name frames wel goed zijn.
Het punt is dat er een sticker van een merknaam op zit en niet vergelijkbaar is t.o.v een echte dus je wordt belazerd.
Omdat daar hele andere normen gehanteerd worden qua afwerking,passing materialen etc.
Het voorbeeld woont naast mij en is ook een goede (fiets) vriend van mij.
Heeft een imitatie Cipollini gaten moesten uitgeboord worden voor de remhoeven,25 mm banden passen niet en het frame is redelijk slap.
Wie zegt dat die no name frame´s goed zijn? zouden ze eerst onder de scanner moeten en op de testbank.
Hetzelfde is ook van toepassing op kleding schoenen en alles wat verkrijgbaar is op de wereld.
Voor kwaliteit betaal je gewoon meer.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

d-theunise
Forum-lid

d-theunise 10 feb 2015 17:07

Jaap Telder schreef:
Omdat de discussie gaat over legaal of illegaal (MERK imitatie, replica, nepperds, nep OEM, namaak) dat lijkt me duidelijk.
O dat is het dacht toch echt dat er ook werd gesuggereerd dat de replica,s van slechte kwaliteit zijn

d-theunise
Forum-lid

d-theunise 10 feb 2015 17:10

Jaap Telder schreef:Goed verhaal Joost.
De fout was om alles maar in het verre Oosten te laten produceren, daar zit nu ook de know-how en tevens de concurrentie. Eigenlijk een zelfgecreëerd probleem.

De goede no-name open-mold frames hebben zich inderdaad allang bewezen, zijn goedkoop en goed, niets op aan te merken. Dus waarom dan nog een imitatie van een bestaand merk kopen als er genoeg legale frames te koop zijn om op te bouwen.
Ik heb ook Chinese goedkope no-name carbonwielen die uitstekend bevallen maar ik ga er toch geen Zipp of FFWD op plakken als ze het niet zijn, ik schaam me dood...en je kan het zo goed zien dat het niet echt is 8-)
Volgens mij wordt hier gezegd dat de no name frames goed zijn

Deze is voor nijkie :D

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 feb 2015 17:31

d-theunise schreef:
Jaap Telder schreef:Goed verhaal Joost.
De fout was om alles maar in het verre Oosten te laten produceren, daar zit nu ook de know-how en tevens de concurrentie. Eigenlijk een zelfgecreëerd probleem.

De goede no-name open-mold frames hebben zich inderdaad allang bewezen, zijn goedkoop en goed, niets op aan te merken. Dus waarom dan nog een imitatie van een bestaand merk kopen als er genoeg legale frames te koop zijn om op te bouwen.
Ik heb ook Chinese goedkope no-name carbonwielen die uitstekend bevallen maar ik ga er toch geen Zipp of FFWD op plakken als ze het niet zijn, ik schaam me dood...en je kan het zo goed zien dat het niet echt is 8-)
Volgens mij wordt hier gezegd dat de no name frames goed zijn

Deze is voor nijkie :D

De goede no-name frames (zie citaat), die gebruikt worden door de goedkopere merken, niet te vroeg juichen...er zit ook bagger tussen.

d-theunise
Forum-lid

d-theunise 10 feb 2015 17:41

O maar dat zal ongetwijfeld maar om er maar van uit te gaan dat alle replica's slecht zijn vindt ik te ver gaan zeg trouwens niet dat jij dat gezegd heb maar als je een stukje terug leest zijn er hier wel mensen die dat suggereren

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 feb 2015 18:38

Jaap Telder schreef: Kan niet dezelfde mal zijn, ..............
.....:
Daar zou ik anno 2014-2015 niet zo zeker van zijn.
Het zou kunnen dat het niet "dezelfde" mal is maar wel de "tweeling mal".

Meer ga ik er niet meer over schrijven want dit blijft een welles nietes discussie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 10 feb 2015 19:00

Afbeelding
:winkthumb:

d-theunise
Forum-lid

d-theunise 10 feb 2015 19:14

Meer ga ik er niet meer over schrijven want dit blijft een welles nietes discussie.[/quote]

Sluit ik mijn bij aan ook ik ben er klaar mee
Laatst gewijzigd door d-theunise op 10 feb 2015 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom-s
Forum-lid

Tom-s 10 feb 2015 19:28

Mijn race-Chinees met Chinese velgen en Chinese bidon houders.

Afbeelding

Maar ga vooral verder met deze vermakelijke discussie. :P

Plaats reactie