Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 07 feb 2013 14:28

Ik ben ook van plan om binnen enkele weken mijn eerste Canyon aan te schaffen.
Voordien deed ik al mijn ritten op mijn mountainbike, maar ik zou graag een (eerste) racefiets aanschaffen om meer km's af te leggen.

Ik heb een aanzienlijk aantal fietsenmakers bezocht en wel 100x van gedachte veranderd.
Je wilt uiteraard het beste voor je geld :-)
Toen ik bij een lokale fietsenmaker stond kwam er iemand binnen met een Canyon.
Ik dacht altijd dat de lokale handelaars zo gekant waren tegen dit merk en ik heb dan maar even wat extra inlichtingen ingewonnen bij enkele andere dealers.
Geen enkele maakt er dus een probleem van om je fiets daar binnen te brengen, cfr. een fiets is een fiets.

Op deze moment is de Ultimate AL 9.0 mijn grootste favoriet.
Met de Ultegra misschien wat 'overkill', maar dan kan ik achteraf niet klagen dat ik maar beter 'dit of dat' had gedaan :)
Eerst lang getwijfeld met de Roadlite 7.0, maar de Ultimate heeft een betere alu kader, betere wielen en een VCLS-zadelbuis.

Zit er qua comfort veel verschil tussen de Roadlite en de Ultimate AL?

Ik ben 1m72, met een BB van 79cm.
Bij Canyon kom ik dan op een 53 (S) uit, maar ik ga dit voor de zekerheid nog eens navragen als ik me volgende week ga laten opmeten.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 07 feb 2013 14:35

Ultegra is absoluut geen overkill op een Ultimate AL..

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 07 feb 2013 14:38

dickygiovanni schreef:Ultegra is absoluut geen overkill op een Ultimate AL..
+1.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 07 feb 2013 15:03

Hoezo? Verschillende mensen/dealers hadden me aangeraden om de 105 te nemen omdat deze niet zo hard verschilt met de Ultegra, buiten het gewicht dan. Maar ik denk toch dat er meer verschil inzit dan dat :)
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 07 feb 2013 15:12

Den Deze schreef:Hoezo? Verschillende mensen/dealers hadden me aangeraden om de 105 te nemen omdat deze niet zo hard verschilt met de Ultegra, buiten het gewicht dan. Maar ik denk toch dat er meer verschil inzit dan dat :)
Misschien dat 105 idd prima voldoet aan jouw behoefte en dat Ultegra overkill is tov daarvan. Maar de Ultegra groep is geen overkill op een Ultimate AL. Die frames behoren tot de top binnen alu raceframes en doen volgens verschillende reviews in wielerbladen zelfs mee met (hoogwaardige) carbon frames.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 07 feb 2013 15:20

Een carbon frame hoeft voor mij niet. Mijn keuze ging eerst tussen een CAAD10 en een bmc gf02.
Uiteindelijk bij de cannondale terechtgekomen, waar je veel meer waar voor je geld krijgt :)
Hoe is het comfort op zoek een Ultimate AL?
Op termijn misschien beter een gp4000s 25mm steken voor meer comfort?
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 07 feb 2013 15:41

De CAAD10 behoort volgens velen ook tot de top onder alu raceframes. Misschien zelfs ietjes beter dan de Ultimate AL (?). Over de BMC weet ik heel weinig. Het zou best kunnen dat je met de CAAD10 een betere prijs/kwaliteit verhouding krijgt tov van de BMC. Maar tov een Canyon zijn de Cannondales, buiten het frame om, binnen de zelfde prijsklasse vaak minder goed afgemonteerd: mindere groepen, wielen, zadel(pen), stuur(pen) ...
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 07 feb 2013 16:13

De CAAD10 is iets duurder dan de Ultimate al 9.0 en is ook iets minder afgemonteerd.
Vooral in de wielen zit er veel verschil (Aksium wts vs Ksyrium elite).
Als de CAAD10 wat betere wielen had dan zou die ook nog in de running geweest zijn.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 07 feb 2013 16:50

Den Deze schreef:De CAAD10 is iets duurder dan de Ultimate al 9.0 en is ook iets minder afgemonteerd.
Vooral in de wielen zit er veel verschil (Aksium wts vs Ksyrium elite).
Als de CAAD10 wat betere wielen had dan zou die ook nog in de running geweest zijn.
en op de caad10 krijgt den deze ook geen korting!

ps @den deze YOU are being watched :D
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 07 feb 2013 18:09

Ja, ik vrees dat ik in de toekomst over mijn schouder ga moeten kijken :p
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Reflector
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2013 19:40

Reflector 10 feb 2013 20:36

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en heb mijn oog laten vallen op de Canyon Ultimate AL 7.0. Dit vanwege het immer goed geteste frame (ervaringsdeskundigen hier?) en natuurlijk de goede prijs/kwaliteitverhouding. Wel de 7.0 versie, met Ksyrium Equipe wielen en 105 (voor 1400 euro). Mijn budget laat geen hogere versie toe, maar mijn idee is dat als ik nu een superframe koop, ik daarna de groep en de wielen kan gaan updaten. Ik zou ook voor een frame met Fulcrum R3 / Zonda's en Ultegra kunnen gaan, dan heb ik op kortere termijn misschien een betere (?) fiets, maar is er weinig (betaalbare) verbetering meer mogelijk. Hoe denken jullie hierover?

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 10 feb 2013 21:20

Helemaal mee eens. Ik heb zelf een AL opgebouwd en ben er meer dan tevreden over, topfiets. Upgraden op zo'n frame is natuurlijk een prima strategie, hoewel er al behoorlijk wat uitstekende onderdelen op zitten. Ik denk daarom dat je vooral op gewicht kunt gaan besparen.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Plaats reactie