Cannondale
Vandaag de CAAD10 weggebracht voor wat opknap & onderhoud na de schuiver van 4 weekjes terug. Gelukkig allemaal niet al te erg, maar blijft vervelend. De pols heelt ook langszaam, maar gelukkig wel weer goed bruikbaar, maar nog zeker geen 100%.
Nieuwe shifter name capjes, stuurlint vervangen, nieuwe bandjes erop (25 mm vittoria open corsa evo sc), headcup meteen laten vervangen door een lager exemplaar, meteen een afstelbeurt erbij en hopelijk kan ik snel weer wat km's maken. (Buiten of anders op de tacx die er moet komen.)
Nieuwe shifter name capjes, stuurlint vervangen, nieuwe bandjes erop (25 mm vittoria open corsa evo sc), headcup meteen laten vervangen door een lager exemplaar, meteen een afstelbeurt erbij en hopelijk kan ik snel weer wat km's maken. (Buiten of anders op de tacx die er moet komen.)
Kunnen we die dingen niet zelf maken?daniel1975 schreef:Die sisl cranks zijn ook op ebay onbetaalbaar helaas. Volledig van de zotte als je het mij vraagt.
Als het goed is beschik ik binnenkort over een volledig CNC gestuurde freesbank, what else do we need? Beetje alu?
Ontwerp software, waarmee je FEM berekeningen kunt doen? Alleen al voor de licentie hiervoor kun je heel veel crankstellen kopen...Nicosch schreef:Kunnen we die dingen niet zelf maken?daniel1975 schreef:Die sisl cranks zijn ook op ebay onbetaalbaar helaas. Volledig van de zotte als je het mij vraagt.
Als het goed is beschik ik binnenkort over een volledig CNC gestuurde freesbank, what else do we need? Beetje alu?
@Daniel: ga je nu iedere keer als dit crankstel aan de orde komt roepen hoe belachelijk hoog je de prijs vindt? Op zich prima hoor, maar klinkt een beetje vreemd uit de mond van iemand die zijn pina dogma met super record afgemonteerd heeft...
Overigens nu bij dr cannondale de sisl in 175mm versie voor een stuk lagere prijs
Laatst gewijzigd door 53x11 op 19 dec 2013 07:55, 2 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hehehe, ik zat al op je te wachten
Overigens is de SR groep voor een R prijs gekocht en de Dogma overjarig. Maar dat is je punt niet denk ik
Overigens is de SR groep voor een R prijs gekocht en de Dogma overjarig. Maar dat is je punt niet denk ik
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
SISL is qua gebruikte techniek niet duur en de prijs/kwaliteit is zelfs goed te noemen in vergelijking met de vergelijkbare alternatieven (bovendien is het ook nog eens betrouwbaar en dat kun je over een aantal alternatieven niet zeggen). Ken niet heel veel bedrijven die een cnc machine hebben staan dit dit aankan, het gebruikte aluminium kost een vermogen en voor de lijmtechniek van de crankarmen zul je waarschijnlijk naar Duitsland moeten.
Omdat een Caad al een langen bovenbuis heeft en ontworpen is om behoorlijk wat gewicht achter het bracket te hebben. Een langere stuurpen en zero setback resulteerd in meer druk op het voorwiel en dat is eigenlijk niet de bedoeling (en waarom zou je hiervoor gaan als je niet ongewoon korte bovenbenen hebt en heel lange armen)waarom is dat niet de bedoeling? Vanwege de stijle zitbuis hoek?
Ik heb dergelijke verhoudingen, hoewel niet extreem: zadelhoogte 77 bij lichaamslengte van 187. Te veel setback is daarom niet prettig. Maar ik ben wel benieuwd wat je nog hebt liggen, zie pmsharkman113 schreef:SIS als je niet ongewoon korte bovenbenen hebt en heel lange armen)
Heeft iemand een idee hoe ik een Amerikaanse uitvoering van de Supersix geleverd krijg in Nederland.
Mijn FM kan me hierbij niet helpen.
Ik snap dat ik hem in de USA kan bestellen en dan laat verschepen naar NL, gezien de gunstige dollar kan dit nog best een interessante optie zijn. Het nadeel hiervan is dat ik in geval van garantie en service niet bij de FM kan binnenstappen.
Het gaat om de Supersix EVO Ultegra, Racing Edition.
http://www.cannondale.com/catalog/produ ... egory/916/
Mijn probleem is dat ik de frame kleuren van de Europese uitvoering van de Ultegra uitvoering niet erg fraai vindt. De RED en Di-2 uitvoering passen niet binnen mijn budget.
Wie o wie kan mij hieraan helpen?
Mijn FM kan me hierbij niet helpen.
Ik snap dat ik hem in de USA kan bestellen en dan laat verschepen naar NL, gezien de gunstige dollar kan dit nog best een interessante optie zijn. Het nadeel hiervan is dat ik in geval van garantie en service niet bij de FM kan binnenstappen.
Het gaat om de Supersix EVO Ultegra, Racing Edition.
http://www.cannondale.com/catalog/produ ... egory/916/
Mijn probleem is dat ik de frame kleuren van de Europese uitvoering van de Ultegra uitvoering niet erg fraai vindt. De RED en Di-2 uitvoering passen niet binnen mijn budget.
Wie o wie kan mij hieraan helpen?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Vraagje, is er veel verschil tussen de volgende cranks? Als ik naar de prijzen kijk moet de FSA veel beter zijn?
FSA SL-K Light Carbon BB30, 50/34 of Ultegra 6700 cranckstel compact 50-34?
Ik zou de eerste willen vervangen met de tweede. (Zwarte versie vind ik mooier dan de zilvere FSA)
Plus de vraag of dat makkelijk kan? Of dat ik dan ook bracket moet vervangen?
FSA SL-K Light Carbon BB30, 50/34 of Ultegra 6700 cranckstel compact 50-34?
Ik zou de eerste willen vervangen met de tweede. (Zwarte versie vind ik mooier dan de zilvere FSA)
Plus de vraag of dat makkelijk kan? Of dat ik dan ook bracket moet vervangen?
de fsa is een pietsie (of twee) lichterSoap schreef:Vraagje, is er veel verschil tussen de volgende cranks? Als ik naar de prijzen kijk moet de FSA veel beter zijn?
FSA SL-K Light Carbon BB30, 50/34 of Ultegra 6700 cranckstel compact 50-34?
Ik zou de eerste willen vervangen met de tweede. (Zwarte versie vind ik mooier dan de zilvere FSA)
Plus de vraag of dat makkelijk kan? Of dat ik dan ook bracket moet vervangen?
shimano kan je alleen met hulp van adapters monteren
als het 'zilvere' van FSA je tegen staat, kun je natuurlijk ook zwarte (FSA) kettingbladen monteren
Dat....is niet eens zo'n slecht ideeIWC schreef:de fsa is een pietsie (of twee) lichterSoap schreef:Vraagje, is er veel verschil tussen de volgende cranks? Als ik naar de prijzen kijk moet de FSA veel beter zijn?
FSA SL-K Light Carbon BB30, 50/34 of Ultegra 6700 cranckstel compact 50-34?
Ik zou de eerste willen vervangen met de tweede. (Zwarte versie vind ik mooier dan de zilvere FSA)
Plus de vraag of dat makkelijk kan? Of dat ik dan ook bracket moet vervangen?
shimano kan je alleen met hulp van adapters monteren
als het 'zilvere' van FSA je tegen staat, kun je natuurlijk ook zwarte (FSA) kettingbladen monteren
Maar vind de look van de crankset van de Ultegra ook wel robuuster.
Maar verschil in kleur is wel meer dan 2 tinten? (Ik heb de donkere versie op het oog van 6700)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13823
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Koop nou gewoon zo,n hohollowgram, 13e maand gehad . Wat maakt het nou uit 900 euro en nog ruim 100 gram lichter dan een campa sram of shimi.
Staat hartstikke goed onder de kerstboom
Staat hartstikke goed onder de kerstboom