Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Pinarello, dat is toch dat bedrijf dat de R&D door Sky laat doen en die de frames in China laat maken om er dan voor veel geld naamsticker op te laten plakken?
Natuurlijk moet je imitatie aanpakken en komt het opscheppen over je Pinarello niet erg slim over. En het ergste is dat Pinarello natuurlijk gewoon een fout merk voor foute mannetjes met een minderwaardigheidscomplex is. En dat je je met een imitatie nog belachelijker maakt dan de eigenaren van een echte.
Natuurlijk moet je imitatie aanpakken en komt het opscheppen over je Pinarello niet erg slim over. En het ergste is dat Pinarello natuurlijk gewoon een fout merk voor foute mannetjes met een minderwaardigheidscomplex is. En dat je je met een imitatie nog belachelijker maakt dan de eigenaren van een echte.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat is een mooie.Tom-s schreef:Mijn race-Chinees met Chinese velgen en Chinese bidon houders.
Maar ga vooral verder met deze vermakelijke discussie.
En in het kader van de opmerkingen van de laatste dagen ook een echte Chinees
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
leuk artikel in Fiets over frames uit China..... Conclusie obv 1 frame (een nep Cervelo)...
Aan het einde worden ook DengFU en een anderen afgeraden...
Mede VBR022 rijders... Ook al in de stress vanwege de vork die gaat afbreken volgens Fiets
iemand die het frame laat scannen?
Voor wie was dit artikel...? Voor ons of voor de adverteerders...
Aan het einde worden ook DengFU en een anderen afgeraden...
Mede VBR022 rijders... Ook al in de stress vanwege de vork die gaat afbreken volgens Fiets
iemand die het frame laat scannen?
Voor wie was dit artikel...? Voor ons of voor de adverteerders...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Van dat specifiek frame.nijkie schreef:Het artikel toont aan het verschil in bouw kwaliteit.
Prima als mensen op open mould chinapinas willen rijden; lekker doen!
Maar stop gewoon met het kopen van replicas of vrijwel complete lookalikes. Dat is triest, onrespectvol naar de originele ontwikkelaars en kinderachtig. Al helemaal als je doet alsof het een echte is. Zoals bijv paar paginas geleden met de FFWD stickers.
En ja, ik heb ook wel eens een volledig zwarte Chinarello willen kopem als winterfiets, maar dit niet gedaan, mede uit principieel oogpunt.
Maar ja, voor velen is nepstatus erg belangrijk. De BMW paar huizen verderop ziet er ook dik uit, maar meneer heeft wel het motortypeplaatje verwijderd. Stel je voor dat we zien dat het gewoon een klein 4cylindertje is
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik denk ook dat één nep Cervelo van één producent niet als voorbeeld gesteld kan worden voor de hele handel. Er zijn best goed gebouwde no-name frames van goede kwaliteit. Ik heb zat fietsvrienden die al jaren op een degelijke no-name rijden, zwaardere frames van T700 carbon. Niet gekocht bij de verkeerde aanbieders/traders die alleen de neppreds verkopen maar bij de goede producenten die ook de goedkopere open-mold merkfietframes maken en geen nepperds in het assortiment hebben. Die hebben ook een bestaand contactadres/fysiek gebouw dat bestaat. De nepperd verkopers veranderen voortdurend van webshop en contactgegevens zodat ze moeilijk traceerbaar zijn (ook alweer een bedenkelijke werkwijze).
Maar het is wel een originele BMW alleen een 4 cilinder.daniel1975 schreef:Van dat specifiek frame.nijkie schreef:Het artikel toont aan het verschil in bouw kwaliteit.
Prima als mensen op open mould chinapinas willen rijden; lekker doen!
Maar stop gewoon met het kopen van replicas of vrijwel complete lookalikes. Dat is triest, onrespectvol naar de originele ontwikkelaars en kinderachtig. Al helemaal als je doet alsof het een echte is. Zoals bijv paar paginas geleden met de FFWD stickers.
En ja, ik heb ook wel eens een volledig zwarte Chinarello willen kopem als winterfiets, maar dit niet gedaan, mede uit principieel oogpunt.
Maar ja, voor velen is nepstatus erg belangrijk. De BMW paar huizen verderop ziet er ook dik uit, maar meneer heeft wel het motortypeplaatje verwijderd. Stel je voor dat we zien dat het gewoon een klein 4cylindertje is
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, maar ik bedoelde het meer als verwijzing naar het duurder voor doen komen dan dat het is. Misschien geen heel sterk vergelijk.
Less is bore