Pagina 385 van 670

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 08:55
door nijkie
daniel1975 schreef:Ja, maar ik bedoelde het meer als verwijzing naar het duurder voor doen komen dan dat het is. Misschien geen heel sterk vergelijk.
Ik begreep hem wel...maar anders krijgen we weer een ander soort discussie ;)
Dat er verwacht wordt van je met een Pinarello heel hard moet kunnen rijden :D

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 09:22
door Mormel
Ik ben er ook voor om het Chinese kaf van het koren te scheiden en aparte topics te openen voor Dengfu e.d.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 09:27
door Lcsmet
daniel1975 schreef:.......De BMW paar huizen verderop ziet er ook dik uit, maar meneer heeft wel het motortypeplaatje verwijderd. Stel je voor dat we zien dat het gewoon een klein 4cylindertje is :D
Even totaal off-topic:
Is deze niet wel heel kort door de bocht?

Een "echte" Pinarello is dan nog enkel de F8, alle andere zijn toch wel echt minder hé, een Pina kopen maar niet de duurste aanschaffen. :mrgreen:


Niemand moet hier op reageren maar is dat het soort posts is dat we hier willen?
Ik alvast niet, iedereen mag van mij op een goedkope NoName of Batavus met buiscommandeurs rijden, wie ben ik om daar over te oordelen.
Laat iedereen toch gewoon in zijn waarde.
@daniel1975: ik weet wel dat je het zo niet bedoelt maar op papier komt het wel zo over, "als je geen dure hebt tel je niet mee".

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 09:40
door d-theunise
+1

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 09:48
door Kiekeboe
Mormel schreef:Ik ben er ook voor om het Chinese kaf van het koren te scheiden en aparte topics te openen voor Dengfu e.d.
Aangezien ik geen ervaring heb met Chinese frames, zou ik wel eens willen weten, welke verkopers onder de categorie "koren" vallen, en welke onder "kaf".

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 09:51
door Lector
Ik zou zeggen:
Koren; Dengfu, Hongfu, Zhongwei en Farsports, Flyxii.
Kaf; de rest, waaronder namaak troep op Aliexpress/alibaba.

Ik heb zelf uit China:
- een Zhongwei frame
- Stuur en zadelpen van Dengfu
- Bidonhouders van Flyxii
- 60mm hoge clinchers van Farsports

Zover ik kan beoordelen is alles prima spul en gaat het al 10.000+ km mee.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 09:57
door Jaap Telder
Waarom geen apart topic inderdaad voor alle nepperds en vervalsingen, dan komen die hier in ieder geval niet meer aan bod want iedere keer weer denkt iemand met een nepperd hier het (fiets)wiel te hebben uitgevonden, terwijl wij allang weten (meer dan 10 jaar ) dat er nepperds door bedenkelijke Chinese handelaren worden aangeboden.
B.v. het "Chinarello/Chivelo topic" of "Show me your nepperd" of "China bagger topic" of "Ik wil zo graag een echte" of "Ik ben zo jaloers op..." of "Ik wil hem wel maar betaal niet" 8-)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 10:52
door amclassic-fan
Er gaat geen nieuw topic komen voor nepperds en namaak. Waarom blijft die discussie hier maar door gaan? Ik lees pagina na pagina precies dezelfde tegen argumenten. Echter iedere keer komt er weer één of andere troll langs en dan happen er weer een aantal, zijn we weer een pagina verder.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 11:11
door JoostG
amclassic-fan schreef:Er gaat geen nieuw topic komen voor nepperds en namaak. Waarom blijft die discussie hier maar door gaan? Ik lees pagina na pagina precies dezelfde tegen argumenten. Echter iedere keer komt er weer één of andere troll langs en dan happen er weer een aantal, zijn we weer een pagina verder.
Is het een overweging om een gecombineerde "merkenpagina" te maken van de bekende no name fabrikanten (Dengfu, Hongfu, Zhongwei, Miracle trade)? De enthousiaste China bouwers die niets te maken hebben met nepartikelen worden keer op keer onderdeel van een discussie waar ze geen onderdeel van (willen) zijn.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 12:15
door EmPeHa
Het zou dan wel fijn zijn als een moderator (sneller) ingrijpt.
Kan dan het beste op de "!"-knop worden gedrukt i.p.v. te reageren?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 feb 2015 13:59
door amclassic-fan
EmPeHa schreef:Het zou dan wel fijn zijn als een moderator (sneller) ingrijpt.
Kan dan het beste op de "!"-knop worden gedrukt i.p.v. te reageren?
We zullen ons best doen. Het gebruik van de meld knop is altijd handiger dan reageren, vaak komen op de reacties namelijk ook weer nieuwe reacties.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 12 feb 2015 17:16
door Tom-s
Ik heb al meerdere vragen gehad rondom mijn Flyxii FR-320 frameset.
De aankoop.
Flyxii communiceert in mijn ervaring matig. Ze komen niet geheel vriendelijk over en hun Engels is niet alles.
De prijs voor het frameset is zeer laag (360-380€ incl verzending, excl Douane). Ik heb de aankoop gewoon via Ebay gedaan.
De verzending liet even, een week, op zich wachten om ze het bestelde frame niet op voorraad hadden :roll: .

De aflevering.
Ik kreeg een tracking toegezonden waarmee ik de vordering goed kon volgen. De verpakking was goed en zonder losliggende delen in de doos. Laat je frame naar NL sturen als het even kan, dat scheelt je een maand wachten op de douane (tov Belgie).

De afwerking.
Het frame is zowel van buiten als van binnen zeer net afgewerkt. Let erop dat je als eerste alle boutjes aan het frame (kabelgeleiders en voorderailleur) los haalt, in smeert met lock-tite en opnieuw vast zet. Dan kom je in de toekomst nooit voor verrassing van losgetrilde onderdelen te staan.
Mijn frame kwam het BSA draad en dat is strak en netjes getapt.

De kabelgeleiding.
Het frame komt met de bekende kabelstops en een mooie geleiding door het bottom bracket. De liners waren gemakkelijk te gebruiken en maakte het doorvoeren van schakelkabels een fluitje van een cent.
Voor de achterrem zijn kabelstops voor een hydraulische leiding gemonteerd of voor een doorlopende buitenkabel mocht je met een mechanische schijfrem willen rijden. De hydraulische leiding laat zich vlot door het frame werken, enkel rondom het BB is het wat krap maar dat helpt om rammelen tegen te gaan. Zorg er dus zeker voor dat je kabeleindje voldoende de kabel in gehamerd hebt anders raakt hij los (*als je de methode met het kabeleind gebruikt).
De kabels liggen strak in het frame en trillen of rammelen niet.
Aan de voorvork zit een klein montage punt om de voorrem kabel te begeleiden, wel zo handig.

De remmen.
De remmen (SRAM S-700) lieten zich snel en direct recht afstellen. Geen last van aanlopende schijven. Die afwerking op het frame is dus ook zeer netjes. De remmen laten gemakkelijk ontluchten zoals elke Avid remset, niets om schrik van te hebben.

Frame eigenschappen.
Het is een stijf en direct sturend frame wat mij betreft. Zelfs veel stijver dan ik ooit heb gereden. Het is ook pas mijn eerste carbon racefiets, daar kan het aan liggen. Maar die ervaring zal nog versterkt worden door de zeer stijve 28 spaaks carbon wielen en het gebruik van een 9mm voor en een 10mm achter snelspanner.
Het lukt me niet om bij zoals bij mijn andere fietsen (Salsa Vaya winterfiets, S-works carbon HT MTB) de remschijf tegen de klauw aan te trekken in "volle sprint" (+-1100w :oops: ).
Het is geen 'comfort' frame maar met 25mm bandjes welke vallen als 27mm is het met +-5 bar prima te doen. Tot nu toe gebruikt voor ritjes tot maximaal 5-6u.

Conclusie.
Voor mij een prima frame. Kan er 5 a 7 stuk rijden voor de kosten van 1 merk frame.