Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Italia_david
- Forum-lid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
- Locatie: Harderwijk
Italia_david
24 jan 2015 10:11
Supergrover schreef:OT dan maar weer, vinden jullie het ook niet opvallend dat de hh ex-Belkin profs zo afgeven op ons merk? Eerst Mollema en nu Boom die roept dat ie zo blij is dat ie nu Specialized rijdt...
Zo slecht zal de Celeste brigade toch niet zijn...??
idd... je gaat je eigen merk nooit afkraken. maar een S-works is natuurlijk wel een super frame.. denk ook wel beter dan een oltre als je het over een venge hebt..
als je de Roubaix met de Infinito CV vergelijkt is de Bianchi mijnsinziens beter... het "probleem" bij bianchi is is dat de Oltre en de Infinito CV qua stijfheid en rijden niet heel erg ver uit elkaar liggen...
waar ik el benieuwd naar ben is hoe wout poels nu praat over de pinarello van Sky.. hij heeft immers een seizoen op een S-works gereden. maar ook zal hij de Pina een betere fiets vinden
#passioneceleste #ridebianchi
-
kobro
- Forum-lid
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
- Locatie: Rotterdam
kobro
24 jan 2015 16:06
Italia_david schreef:
als je de Roubaix met de Infinito CV vergelijkt is de Bianchi mijnsinziens beter... het "probleem" bij bianchi is is dat de Oltre en de Infinito CV qua stijfheid en rijden niet heel erg ver uit elkaar liggen...
Hoe bedoel je dit ?
Want het zijn toch wel 2 verschillende catogorien HC en C2C
Ik bedoel de oltre rijd volgens mij wel anders dan de Infinito CV door de matrialen van de CV
Het lijkt mij dat de oltre veel stijver zal zijn
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
-
Italia_david
- Forum-lid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
- Locatie: Harderwijk
Italia_david
25 jan 2015 11:22
kobro schreef:Italia_david schreef:
als je de Roubaix met de Infinito CV vergelijkt is de Bianchi mijnsinziens beter... het "probleem" bij bianchi is is dat de Oltre en de Infinito CV qua stijfheid en rijden niet heel erg ver uit elkaar liggen...
Hoe bedoel je dit ?
Want het zijn toch wel 2 verschillende catogorien HC en C2C
Ik bedoel de oltre rijd volgens mij wel anders dan de Infinito CV door de matrialen van de CV
Het lijkt mij dat de oltre veel stijver zal zijn
dat klopt wel maar veel verschilt het niet.. je ziet dat de CV steeds meer in WT koersen gebruikt wordt (en dan doel ik niet op de roubaix en bijv strade bianche).
het verschil tussen de infinito en de oude oltre was groter dan de huidige infinito CV en Oltre XR2. (deze info komt niet bij mij vandaan maar van importeurs/fabrikant en mensen die WT rijden).
#passioneceleste #ridebianchi
-
Cleos
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 nov 2013 20:57
Cleos
15 feb 2015 16:38
Hoi alle mede bianchi liefhebbers.
Ik ben me op het moment aan het oriënteren op een nieuwe bianchi. Ik rijdt nu up een impulso maar wil graag Carbon gaan rijden. Nu zit ik met de volgende vragen
Wat is het verschil tussen de impulso en de intenso? Anders dan het matriaalsoort ik vindt de bouw heel veel op elkaar lijken. Klopt dit of hebben beide fietsen totaal andere eigenschappen?
Wat zijn nu de verschillen tussen de intenso en de infinito? Ik zie dat de bouw bij het balhoofd anders is waar zitten de verschillen in rij eigenschappen? Is dit stijfheid?
En ga ik dit verschil in prijs merken als zondagsochtendsrijder (lees geen wedstrijden en Max 3 keer per week op de fiets, en af en toe een toertocht) merken.
Ik vind de looks van de infinito denk ik het mooist van de c2c lijn maar vindt het ook wel behoorlijk aan de prijs.
Weten jullie waar het verschil tussen de type fietsen goed wordt uitgelegd?
Groeten steef
-
dario
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30
dario
16 feb 2015 20:08
Het verschil in prijs zal je ongetwijfeld merken...
Maar serieus: is er een specifieke reden waarom je plots op carbon wilt rijden? (ik bedoel, als je je afvraagt of de rij-eigenschappen - normaal een belangrijke reden om van fiets te veranderen - verschillen...)
Los daarvan: de Infinito combineert de comfortabele zithouding van de Intenso met de stijfheid van de Sempre (of daaromtrent). Ik heb er zelf nog nooit op gereden, maar iedereen die dat wel deed is er zeer enthousiast over. Of je bereid bent er dat bedrag aan te spenderen moet je natuurlijk zelf uitmaken; hoe dan ook is er heus helemaal niks mis mee om op zondagochtend met een alu Impulso rond te rijden! (de vraag is: hoe bevallen die rij-eigenschappen? en wàt zou je eventueel veranderd willen zien? want gewoon carbon omwille van het carbon, ach...
)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
Cleos
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 nov 2013 20:57
Cleos
17 feb 2015 17:11
Hoii Dario
Ik ben erg tevreden over de impulso. Maar ik vindt de grote bracket pot mooier en dat de kabels door het frame lopen beter. Lijkt me handig met schoonmaken. Wat me opvalt als ik naar de frames kijk is dat die van de impulso op die van de intenso lijkt, en de infinito iets afwijkt. Ik vraag me daarom af of er veel verschil tussen de fietsen zit om de keus makkelijker te maken. Bijvoorbeeld is de intenso slapper dan de impulso, dan ben ik snel geneigd om naar de infinito te gaan kijken.
Zit hier niet veel verschil in ga ik geld mij. Zak houden en kies ik voor de intenso.
Dus dat is eigenlijk waarom ik de vraag stel
-
dario
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30
dario
17 feb 2015 18:47
Qua stijfheid/gewicht-verhouding vermoed ik dat de Intenso en de Impulso mekaar niet zo heel erg ver ontlopen: als je op dat vlak echt een grote verbetering wil kan je beter naar de Infinito kijken, dunkt mij... Hier heb je een testrecensie van de Intenso (maar je moet wel Italiaans lezen
):
http://www.bdc-mag.com/test-bianchi-intenso/ De geteste fiets blijkt zo'n 8 kilo te wegen: da's zoveel als mijn 8 jaar oude alu-carbon Via Nirone!
Laatst gewijzigd door
dario op 18 feb 2015 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
Cleos
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 nov 2013 20:57
Cleos
17 feb 2015 19:25
Helaas is mijn Italiaans niet zo best maar de keuze is denk ik gemaakt. Nog ff een jaartje doorsparen
Bedankt voor de info
-
dario
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30
dario
18 feb 2015 09:33
Maar ja - en intussen blijf je gewoon lekker op die Impulso rijden! Wie weet vind je tegen het eind van het seizoen wel een afgeprijsd exemplaartje... (da's het voordeel wanneer er geen haast bij is)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
Intenso85
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jul 2014 15:16
Intenso85
18 feb 2015 16:57
De geometrie van de impulso en intenso is hetzelfde. De intenso is wat lichter, stijver en interne bekabeling. Ook net ff luxer afgemonteerd dan een impulso (stuurtje, zadelpen, headset, wielen). Ik had een mega goeie deal op mijn intenso, maar als je het budget en/of geduld hebt zou ik zeker voor een infinito CV gaan.
-
dario
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30
dario
18 feb 2015 17:06
Die afmontage bepaal je toch zelf?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)