Pagina 385 van 1091

Geplaatst: 04 nov 2008 09:51
door w0uter
@ Speric, kan je in de S1 nog een bidon kwijt op de staande buis bij maatje 51? Of gaat dat gewoon niet passen?

Geplaatst: 04 nov 2008 10:55
door 21st-century
W0uter schreef:@ Speric, kan je in de S1 nog een bidon kwijt op de staande buis bij maatje 51? Of gaat dat gewoon niet passen?


Wat de bidons betreft voor een maatje 51, op de staande buis kan er zelfs een 750 ml bidon in.
Met een klein handigheidje gaat ie er makkelijk in en uit. Op de schuine buis gebruik ik altijd een 500 ml bidon. 750 ml is haast onmogelijk daar. Ik gebruik overigens de Tacx Tao carbon bidonhouders. Misschien dat het met andere bidonhouders wel kan.

Geplaatst: 04 nov 2008 11:07
door arnoud
Er zijn altijd nog van die (merkwaardige) zij-insteekbidonhouders (3 x woordwaarde bij scrabbel). Zie je geregeld bij MTB's.

Geplaatst: 04 nov 2008 15:43
door 21st-century
Arnoud schreef:Er zijn altijd nog van die (merkwaardige) zij-insteekbidonhouders (3 x woordwaarde bij scrabbel). Zie je geregeld bij MTB's.


Deze heb ik ook eens uitgetest maar de bidons vlogen zowat rond mijn oren.
Rotzooi dus !!

Geplaatst: 04 nov 2008 17:01
door paulusr3
Mijn vriendin rijd een soloist team maatje 48. Bidon's (500ml) in en uitpakken is hierbij gewoon een probleem! Met enig "wring-werk" lukt het wel, maar optimaal is anders....
Zij gebruikt overigens ook bidons en houders van Tacx.

Geplaatst: 04 nov 2008 19:34
door vindevoghel
Heeft er soms iemand een foto van een nieuwe S2 met hoge wielen?

Geplaatst: 05 nov 2008 00:35
door xlr8r
SpEric schreef:
C a s r a n schreef:De P4 zit technisch wel knap ineen, maar ik ben er nog niet uit of ik deze neem volgend jaar... Misschien blijf ik gewoon bij P3. Wel even rekening mee houden dat de P4 niet combineerbaar is met een Zipp Sub9 disc!


Is dat al helemaal zeker ? Ik begreep dat het laatste er nog niet over bekend was.


He Cas, mijn nieuwtjes jatten??

100% Zeker!; heb zelf de proef op de som genomen

De Bulge van de sub9 disk komt tegen de bevestiging van de remmen in de chaninstays aan. Zal later de foto's posten. Overigens is een PT naaf in je Zipp disk geen probleem. (De Sub had een PT naaf)

Begin nu hard op te denken of een 1080/808 of 404 achter wel gaat passen heeft namelijk voor 2009 een vrijwel identieke toridial shape. Wat inhoud dat je bij non-disk wedstrijden een P4 niet kunt gebruiken (leuk voor de triatjes onder ons)

Toch wel een behoorlijke blunder gezien de theorie van Cervëlo testteam "samen de beste producten maken" De disk was er iig eerder dan de P4. Duidelijk een gevalletje van enginering op papier ipv in de praktijk.

Ach ja we gaan zien wie er van de 2 water bij de wijn doet, of niet.

Geplaatst: 05 nov 2008 10:23
door casran
We zien wel wat er van komt hé, XLR8R!

Ik vraag me idd af hoe het zal gaan met de 2009 Zipp wielen, en zou daarover toch graag binnenkort uitsluitsel hebben. Vermoedelijk moet dit toch snel opgelost kunnen geraken, als het slechts te maken heeft met de bevestiging van de achterrem in de chainstays (daarvoor moet de mold voor het carbon frame niet aangepast worden dus). Geen reden toch paniek. ;)
Overigens past mijn Sub9 ook maar bijzonder nipt in mijn P3 (en hier was de P3 toch wel eerder dan de Sub9 disc). Ik kreeg al mailtjes van mensen met dezelfde combinatie waar het niet zou lukken (kleinere framematen?)...

Het doet me denken aan een paar andere gevalletjes die ik ken. Zo passen de naafflenzen van Lightweight wielen niet in alle voorvorken (op te lossen met ringetjes) of had Campagnolo problemen met hun Ultra-Torque crankstellen (kwamen tegen bepaalde "brede" frames aan)...

Geplaatst: 05 nov 2008 12:47
door speric
in dat rijtje heb ik ook:
bij de P3 track gehad dat niet alle cranks erop passen, in het bijzonder de truvativ omniom helaas.
De bladboutjes komen tegen de liggende achtervork, waarschijnlijk zelfs de hele spider.

Geplaatst: 05 nov 2008 13:04
door sharkman113
zie je wel bij meer baanfietsen. Overigens kun je kiezen voor een verstelbare Phil Wood stalen As met een speciale baancrank (de track crank van Campa vind ik nog steeds een van de mooiste)

Geplaatst: 05 nov 2008 15:22
door andromeda
Daar noem je wel even een erg g*il achternaafje....

Afbeelding

Maar prijskaartje mag er ook zijn met $ 250,00 voor een achternaaf. Campa is inderdaad een mooi crankstel, en ook nog een van de beste. Het nadeel van die Truvativ is dat hij buitenliggende lagers heeft, bij Campa (en andere) kan je nog wat doen met de asbreedte.

Geplaatst: 05 nov 2008 17:41
door cyclingteam99
Hoi allemaal,

ik heb me onlangs een r 3 besteld.
Wat zijn jullie arvaringen met dit frame/fiets?