Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 feb 2013 20:31

Daar ben ik het niet mee eens bovenkant brug is beter. Water blijft er dan niet aanhangen en spat er minder tegenaan.
Plus dat hij iets hoger zit voor als je bv door beekjes ed rijd maar dat is meer mtb gerelateerd.

Gps snelheid werkt goed, in de bergen of mtb in het bos werkt het ook veel minder goed, weinig tijd om te kijken dan ook maar toch. :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 feb 2013 20:33

brekson schreef:Nee , bij mijn ultimate gaat het ook niet
Crankstel komt te dicht bij de achterbrug lijkt me ( kleinere Q-factor )
Als je het magneetje opschuift kan je geen contact meer maken
Magneetje in de as van je pedaal plaatsen en het is opgelost heb, doe ik ook staat ook beter.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 19 feb 2013 23:43

wasbeer2006 schreef:
brekson schreef:Nee , bij mijn ultimate gaat het ook niet
Crankstel komt te dicht bij de achterbrug lijkt me ( kleinere Q-factor )
Als je het magneetje opschuift kan je geen contact meer maken
Magneetje in de as van je pedaal plaatsen en het is opgelost heb, doe ik ook staat ook beter.
Heb ik geprobeerd, afstand is zelfs te smal voor een corsagemagneetje, niet zo erg, dan maar zonder
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 feb 2013 08:29

Ik heb bij supermagneta, kleinere magneten bestedl, bij Shimano pedalen vallen ze dan echt in de as, dan haal je het altijd.
(andere pedalen ken ik niet goed genoeg)

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 20 feb 2013 08:54

Look Keo pedalen idem. De magneet kan je volledig in de as plaatsen. Ik gebruik dan kleine staaf magneetjes uit een speelgoed set.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 21 feb 2013 14:44

marsman schreef:Je kunt het armpje van de sensor omhoog plaatsen door het schroefje los te draaien. Dan kun kun zelf bepalen hoeveel ruimte er nodig is. Waarschijnlijk zal het armpje dan helemaal omhoog wijzen. Ik heb hetzelfde met mijn Cervelo. Sommigen plaatsen de sensor onder de achterbrug omdat ze bang zijn dat als de sensor boven de achterbrug zit het armpje in de spaken komt en dan je hele sensor vernielt.

Voorbeeld van mijn setup die ik op internet vond:

http://www.dcrainmaker.com/images/2010/ ... ew-152.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hulde , driewerf hulde aan marsman :D ik zat verkeerd, 'k dacht m'n garmin effe te monteren zoals ik dacht dat hij op mijn vorige fiets bevestigd was. Met de fragiele resetknop aan de binnenkant van het kader
Dankzij jou foto ben ik me toch eens gaan afvragen of dit wel zo moest
Heb mijn cadanssensor nu omgedraaid zoals bij jou ( moet zo ) met de resetknop aan de buitenkant, en alles valt in zijn plooi
Genoeg plaats om de trapfrequentie te meten omdat het staafje nu aan de binnenkant valt ( is voor extra snelheidsmeting ) , en dus ook nog een spaakmagneetje bijgeplaatst.
Heb wel mijn sensorarmpje naar beneden staan ( kan dus ook, en vind ik eleganter ) en de snelheid wordt ook dan opgemeten
Corsagemagneetje op de pedaal voor de cadans ( is nu wel genoeg plek dankzij het wegblijven van het armpje ) en gaan........ :D
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 22 feb 2013 08:44

Tja, typisch gevalletje van RTFM... ;)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 22 feb 2013 08:59

timofietst schreef:Tja, typisch gevalletje van RTFM... ;)
Als de manual niet te bespeuren is , en je van fiets verandert , kan dit gebeuren. Toch bij mij
Leek me gewoon logischer dat de resetknop aan de binnenkant zou staan :o
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 22 feb 2013 09:52

brekson schreef:
timofietst schreef:Tja, typisch gevalletje van RTFM... ;)
Als de manual niet te bespeuren is , en je van fiets verandert , kan dit gebeuren. Toch bij mij
Leek me gewoon logischer dat de resetknop aan de binnenkant zou staan :o
Dan heeft hij er dus altijd verkeerd om opgezeten? Blijf ik bij mijn punt :lol:
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 feb 2013 15:48

brekson schreef:
marsman schreef:Je kunt het armpje van de sensor omhoog plaatsen door het schroefje los te draaien. Dan kun kun zelf bepalen hoeveel ruimte er nodig is. Waarschijnlijk zal het armpje dan helemaal omhoog wijzen. Ik heb hetzelfde met mijn Cervelo. Sommigen plaatsen de sensor onder de achterbrug omdat ze bang zijn dat als de sensor boven de achterbrug zit het armpje in de spaken komt en dan je hele sensor vernielt.

Voorbeeld van mijn setup die ik op internet vond:

http://www.dcrainmaker.com/images/2010/ ... ew-152.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hulde , driewerf hulde aan marsman :D ik zat verkeerd, 'k dacht m'n garmin effe te monteren zoals ik dacht dat hij op mijn vorige fiets bevestigd was. Met de fragiele resetknop aan de binnenkant van het kader
Dankzij jou foto ben ik me toch eens gaan afvragen of dit wel zo moest
Heb mijn cadanssensor nu omgedraaid zoals bij jou ( moet zo ) met de resetknop aan de buitenkant, en alles valt in zijn plooi
Genoeg plaats om de trapfrequentie te meten omdat het staafje nu aan de binnenkant valt ( is voor extra snelheidsmeting ) , en dus ook nog een spaakmagneetje bijgeplaatst.
Heb wel mijn sensorarmpje naar beneden staan ( kan dus ook, en vind ik eleganter ) en de snelheid wordt ook dan opgemeten
Corsagemagneetje op de pedaal voor de cadans ( is nu wel genoeg plek dankzij het wegblijven van het armpje ) en gaan........ :D
Graag gedaan!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 22 feb 2013 20:53

imarc schreef:Canyon Winterproject
Sinds september 2007 fiets ik op een Canyon Ultimate CF, destijds nieuw gekocht. Wat een heerlijke fiets is dit toch. Geheel afgemonteerd met Campagnolo Centaur + Chorus (cranck FSA).
Heb er inmiddels al het één en ander aan gewijzigd: Te beginnen door de std. Mavic Ksyrium Equipes te verwisselen door Campagnolo Shamal Ultra (2009). Een Compact racestuur, het harde Flight carbon zadel is vervangen door een veel comfortabeler Specialized.Wit stuurlint + witte kapjes op de remgrepen.
Deze fiets is ondertussen tijdens heel wat pittige tochten behoorlijk op de proef gesteld, o.a. Parijs Roubaix in 2010 (op 36-spaaks Rigida's + 25mm Conti's) en afgelopen jaar de Tour for Life. Nooit geen problemen ondervonden.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Maar nu komt het:
Na ruim 5 jaar wil ik eigenlijk wel weer eens wat anders. In ieder geval gaat vanwege de perfecte rijeigenschappen de voorkeur weer uit naar een Canyon. Een SLX staat me wel aan. Maar wat ik minder vind, dat is de kleurstelling van de Canyons: praktisch allemaal wit/zwart of zwart/wit. Ik wil iets spannenders!
Op BikeMotion stond op de ploegleiders auto van Katusha de fiets van Oscar Freire. In het zilvermetallic met zwarte decals + afmontage: wauw!
Dus dat bracht me aan het denken; ik ben nog uiterst tevreden over m'n huidige Canyon, dus als ik 'm nu eens laat overspuiten! In de kleur zilver-metallic, met een tintje blauw er in. Met volledig zwarte afmontage; cool!
De fiets staat sinds vorige week bij BCP, en wordt gespoten in mijn gewenste kleur. Tevens wil ik er nog andere wielen onder; zit sterk te dubben over óf Campagnolo Bullet 50 Ultra Dark Label, óf Reynolds Assault. Beide wielen hebben natuurlijk hun voor- en nadelen....

Ik houd jullie op de hoogte...
Vandaag opgehaald van de spuiter, BCP
En ik ben heel tevreden met het resultaat! Toen ik mijn Canyon zag staan, dacht ik eerst 'oei, hij is wel donker uitgevallen'... Maar hoe langer ik 'm bekeek, hoe mooier ik 'm vond worden. Echt super.
Ik heb er bewust geen schreeuwerige strepen of tinten op laten zetten. Gewoon strak grijs met een blauw/paarse gloed er in. Ik heb de kleur bij een vriend van me, die heeft een autoschadeherstel bedrijf, uitgekozen.
Je word helemaal kierewiet als hij je -tig stalen laat zien met 1000-den tinten grijs. Ik zag laatst een Audi A6 in een mooie tint grijs, en toen ik om die kleur vroeg, waren we er snel uit. Uiteindelijk is het een VAG kleur geworden, die je ook veel op Porsches ziet. Toch lekker exclusief dus.

Hier het resultaat:
Afbeelding

Omdat het toch mijn 'eigen' fiets is, heb ik er de MvG EDITION van gemaakt...
Afbeelding

Zelfs op de kleinste details is gelet:
Afbeelding

Tevens heb ik nog een nieuwe wielset aangeschaft die er na komende zondag onder komen. Een set Campagnolo Bullet Ultra 50 CULT. Ik ga namelijk eerst zondag De Omloop van het Nieuwsblad fietsen, en speciaal voor de kasseistroken heb ik nog een oude, maar oer-sterke set Rigida 36-spaak staan.

Laat het nieuwe weg seizoen maar komen!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 feb 2013 21:13

Zeer fraai, heel goed idee om over te spuiten.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie