Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Pashley 24mhz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:28

Pashley 24mhz 10 okt 2014 19:48

Enkele weken geleden een scheur gevonden in de staande achtervork van mijn Roubaix, tussen de zadelbuis en de bevestiging voor de achterrem.... :|

Fiets naar de winkel gebracht, en na navraag gedaan te hebben bij Specialized kunnen ze me 'maar' een Elite frame aanbieden, in kleuren die ik dan nog totaal niet graag zie :evil: . Frame is zelfde soort carbon, maar dan wordt mijn fiets wel 'gedowngrade' van Comp naar Elite (prijsverschil 700euro). En rondrijden op een fiets die ik niet graag zie, dat zie ik al totaal niet zitten. Ik zou willen upgraden naar een Expert frame, maar die zouden dan een onbepaalde leverdatum hebben, en dat terwijl er bijna in iedere winkel een complete Expert staat.... Ik wordt er helemaal niet blij van van de garantie bij Specialized... :evil:

Zo zal die er dus in de toekomst niet meer uitzien, echt zonde... :cry:
Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 10 okt 2014 19:58

Stuntman Mike schreef:
tommeke14 schreef:
stef schreef: Persoonlijk zou ik me dan liever een ALLEZ frameset kopen en wat deftig afmonteren, dan heb je alvast een betere fiets. Maar ja, daar kun je natuurlijk niet mee uitpakken hé...
Dat is wat ik dus van plan ben. De matzwarte versie. 'Gewoon' met Ultegra en mooie 3T onderdelen. Dan heb ik denk ik een fiets waar menigeen naar omkijkt en waar ik veel meer vertrouwen in heb dan een Chinees.
Je kunt ook een non s-works tarmac kopen. Je hoeft je Allez aankoop niet zo te verdedigen. Prima frame, zeker in zwart... ;)
Oh verdedigend bedoel ik het niet hoor ;)
Tarmac ligt als werkende student buiten m'n budget helaas. En de Allez is echt een fijne fiets die mij qua geometrie prima past!

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 10 okt 2014 23:17

Pashley 24mhz schreef:Enkele weken geleden een scheur gevonden in de staande achtervork van mijn Roubaix, tussen de zadelbuis en de bevestiging voor de achterrem.... :|

Fiets naar de winkel gebracht, en na navraag gedaan te hebben bij Specialized kunnen ze me 'maar' een Elite frame aanbieden, in kleuren die ik dan nog totaal niet graag zie :evil: . Frame is zelfde soort carbon, maar dan wordt mijn fiets wel 'gedowngrade' van Comp naar Elite (prijsverschil 700euro). En rondrijden op een fiets die ik niet graag zie, dat zie ik al totaal niet zitten. Ik zou willen upgraden naar een Expert frame, maar die zouden dan een onbepaalde leverdatum hebben, en dat terwijl er bijna in iedere winkel een complete Expert staat.... Ik wordt er helemaal niet blij van van de garantie bij Specialized... :evil:

Zo zal die er dus in de toekomst niet meer uitzien, echt zonde... :cry:
Afbeelding
De kaders zijn allemaal dezelfde hoor dus downgrade is het niet echt he... Jouw kleur hebben ze misschien gewoon niet meer in het gamma 2015?

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 11 okt 2014 09:49

Afbeelding




dit is vanaf nu mijn winter fiets. Een los frame gekocht en weer opgebouwd met de onderdelen van m'n gesneuvelde jj magic.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 okt 2014 10:10

Jorisvc schreef:
Pashley 24mhz schreef:Enkele weken geleden een scheur gevonden in de staande achtervork van mijn Roubaix, tussen de zadelbuis en de bevestiging voor de achterrem.... :|

Fiets naar de winkel gebracht, en na navraag gedaan te hebben bij Specialized kunnen ze me 'maar' een Elite frame aanbieden, in kleuren die ik dan nog totaal niet graag zie :evil: . Frame is zelfde soort carbon, maar dan wordt mijn fiets wel 'gedowngrade' van Comp naar Elite (prijsverschil 700euro). En rondrijden op een fiets die ik niet graag zie, dat zie ik al totaal niet zitten. Ik zou willen upgraden naar een Expert frame, maar die zouden dan een onbepaalde leverdatum hebben, en dat terwijl er bijna in iedere winkel een complete Expert staat.... Ik wordt er helemaal niet blij van van de garantie bij Specialized... :evil:

Zo zal die er dus in de toekomst niet meer uitzien, echt zonde... :cry:
Afbeelding
De kaders zijn allemaal dezelfde hoor dus downgrade is het niet echt he... Jouw kleur hebben ze misschien gewoon niet meer in het gamma 2015?
Er zit wel degelijk verschil in het gebruikte carbon als je de specs op de Specialized site bekijkt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2014 11:43

Klopt, zit verschil in gebruikt materiaal en klein beetje gewicht.
Less is bore

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 11 okt 2014 12:13

Pashley 24mhz schreef:Enkele weken geleden een scheur gevonden in de staande achtervork van mijn Roubaix, tussen de zadelbuis en de bevestiging voor de achterrem.... :|

Fiets naar de winkel gebracht, en na navraag gedaan te hebben bij Specialized kunnen ze me 'maar' een Elite frame aanbieden, in kleuren die ik dan nog totaal niet graag zie :evil: . Frame is zelfde soort carbon, maar dan wordt mijn fiets wel 'gedowngrade' van Comp naar Elite (prijsverschil 700euro). En rondrijden op een fiets die ik niet graag zie, dat zie ik al totaal niet zitten. Ik zou willen upgraden naar een Expert frame, maar die zouden dan een onbepaalde leverdatum hebben, en dat terwijl er bijna in iedere winkel een complete Expert staat.... Ik wordt er helemaal niet blij van van de garantie bij Specialized... :evil:

Zo zal die er dus in de toekomst niet meer uitzien, echt zonde... :cry:
Afbeelding
Als jouw frame scheurt binnen garantie termijn moeten ze u hetzelfde frame terug geven! :twisted:
Hebben ze dit niet dan zouden ze u een beter frame in de plaats kunnen aanbieden!
En hopelijk heb je uit jouw ervaringen nu geleerd! Aan mij verkopen ze door ongeveer hetzelfde verhaal nooit nog een specialized !
En dat ik dan geen fiets heb waar dat de wereldkampioen op fietst en welke in het halve profpeloton te zien is neem ik er dan maar bij. ;)

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 11 okt 2014 12:19

Idd nu zie ik het ook.. minder lagen carbon ed... bij de venge bvb is er enkel verschil als je naar de s-works gaat.. ik ging er van uit dat dit ook bij de roubaix zo was. My mistake :-)... dan is het idd geen correcte garantie van specialized :-s

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 11 okt 2014 12:49

knukkel schreef:Via een gelukje een setje vrijwel nieuwe 404 Firecrests kunnen scoren voor de Venge; hij is nu af! :P
(ok, ik wil ook graag een vermogensmeter, maar dat wordt ècht een echtscheiding...)

Afbeelding
Sorry voor deze late quote maar fuk wat een mooie fiets man!

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 11 okt 2014 15:04

Senk joe :-)

Natuurlijk afgrijselijk duur, maar wel met een verhaal. Een jaar geleden bleek ik een aangeboren hartafwijking te hebben (ik ben 43 nu) en ik heb in Februari 2014 een stevige open hartoperatie gehad. Die Venge was daarna een carpe diem / revalidatie kado aan mezelf. Heb er voor mijn doen veel mee gefietst en het mooie is dat uit een recente maximaaltest bleek dat het fietsen na de ingreep met een enorme sprong vooruit is gegaan.
Ik heb een ontzettende moraal nu en hij is me elke cent waard geweest :P

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 okt 2014 15:59

knukkel schreef:...
Ik heb een ontzettende moraal nu en hij is me elke cent waard geweest :P
En daar gaat het uiteindelijk toch om. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

schefbar
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mar 2014 16:28

schefbar 11 okt 2014 16:27

knukkel schreef:Senk joe :-)

Natuurlijk afgrijselijk duur, maar wel met een verhaal. Een jaar geleden bleek ik een aangeboren hartafwijking te hebben (ik ben 43 nu) en ik heb in Februari 2014 een stevige open hartoperatie gehad. Die Venge was daarna een carpe diem / revalidatie kado aan mezelf. Heb er voor mijn doen veel mee gefietst en het mooie is dat uit een recente maximaaltest bleek dat het fietsen na de ingreep met een enorme sprong vooruit is gegaan.
Ik heb een ontzettende moraal nu en hij is me elke cent waard geweest :P
+1

Plaats reactie