Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 24 okt 2010 16:40

Volledig mee eens, de verkoper is de eerst verantwoordelijke en aanspreekpunt bij problemen en kan zich niet verschuilen achter problemen bij importeur of fabrikant.

Ik kan echter niet achterhalen in je verhaal wat Evertse in de tussentijd voor je geregeld heeft. Zit je nu al een half jaar zonder fiets?

Misschien handig om je hele verhaal hier te doen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 okt 2010 19:07

Eerst maar eens horen wat Evertse nou precies geregeld heeft. De koper heeft helemaal niets te maken met Cardsport/Pinarello!. De koper moet binnen de garantietermijn (zeker het eerste jaar) de verkoper de kans geven e.e.a. binnen een redelijke termijn (laten we voor een fiets zeggen 3-4 weken) goed op te lossen. Dit mag ook nog eens een paar keer maar als het dan nog niet goed is kan de koop zelfs ongedaan gemaakt worden.
In het onderhavige geval mag de koper van Evertse verlangen dat e.e.a. wordt opgelost. Gaat dit langer duren dan zal evertse de koper compensatie (leenfiets) of een gelijkwaardig ander frame moeten bieden. Niet meer en ook niet minder, goede/slechte service van Cardsport/Pinarello ten spijt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2010 20:57

Lijkt mij vooral handig dat de klager het gehele verhaal eens begrijpelijk neerzet hier.
Het is wel makkelijk om een winkel af te branden, maar het verhaal Poortvliet komt nog steeds over alsof het niet compleet is.
Ik ken Evertse door en door en zomaar een half jaar een probleem voor zich uit schuiven is totaal NIET zijn stijl.
Als er een probleem is mag dat hier best worden geplaatst, maar geef dan wel het volledige verhaal en niet een paar losse flodders.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 okt 2010 22:46

Ik heb niet de indruk dat hij de winkel afbrandt, hij is nogal coulant over Evertse. Feit blijft dat Evertse de eerste garantie moet geven, niet Pinarello of Cardsport.
Een half jaar is volgens mij normaal bij Pinarello, zij gaan er vanuit dat als je een Pina koopt dat je nog 3 andere fietsen hebt. Kom je in ieder geval de gebruikelijke garantieperiode fietsend door! Hopelijk zijn dat dan geen Pinarello's.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 okt 2010 23:45

Bij Pinarello heb je voor elk seizoen een passende kleur, handig voor een garantie-roulatie systeem.
Als Pina een half jaar doet over een garantieafhandeling moet je medelijden hebben met een dealer met teveel bijdehante klanten. Steeds na X weken een gelijkwaardige en passende leenfietsen uitgeven is gewoon onbetaalbaar (maar de klant heeft er wel recht op zeker gezien de royale prijzen die het merk vraagt).

evertsesport
Forum-lid

evertsesport 24 okt 2010 23:52

Hierbij de werkelijke feiten, wat missen we ?

Dhr. Poortvliet verteld er niet bij dat hij verleden week de toezegging heeft gekregen op een nieuwe FP 7 ter waarde van € 2.190,00 terwijl hij voor zijn fiets complete fiets FP 6 aanbieding € 1.990,00 betaalde. (waarom nu dan deze reactie)
Ook vonden ze het in Italie vreemd dat het frame na twee weken al gescheurd was.
Je fiets stond daarin tegen ook al twee dagen na je aankoop op internet te koop. ?? waarom ??
Dit zie ik nergens terug in het verhaal
Inderdaad, een half jaar is te lang ,wij dienen de schade in bij de importeur en moeten afwachten wat hun reactie is (terecht of onterecht).
Je hebt gedurende deze hele periode ook gewoon op de fiets kunnen rijden zonder problemen, als dit niet het geval was geweest hadden wij ook gewoon voor een passende oplossing gezorgt, maar je kon wel gewoon blijven fietsen.

Dit wilden wij kwijt nu blijkt dat er dingen vermeld worden die niet kloppen met de werkelijkheid.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 okt 2010 23:56

Dan moet dhr. Poortvliet zich gaan schamen of minimaal de volgende keer vollediger zijn (doorrijden op dezelfde fiets is een goed alternatief). Goed dat Evertse hier reageert, en dingen kunnen kapot gaan (ook binnen een paar dagen) maar een half jaar is te lang en dat kan Pinarello zich aantrekken.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 25 okt 2010 00:04

Goed dat Evertse reageert. Door de eenzijdige belichting van Poortvliet is er wel een verhaal compleet uit zijn verband getrokken. Dus een rectificatie lijkt mij hier wel op zijn plaats. Dat Pina zo lang doet over de afwikkeling van een garantiegeval is buiten alle proporties.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 25 okt 2010 00:12

Duidelijk verhaal van Evertse en idd goed dat hij dit toelicht.
Ik rijd ook een Pina en vraag mij af hoe vaak ik het frame moet controleren op scheurtjes in het carbon. Voor mij nu einde racefiets seizoen en tijd voor de ATB maar als ik het forum nalees op scheurtjes in de frames dan komt dat nog al eens voor. Tijd voor een grondige inspectie. Maar,
Moet ik elke keer de boel inspecteren onder de bracket??
Plaatje eraf waar de kabels langs lopen etc??
Graag advies.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 okt 2010 08:35

Als ik meneer Poortvliet was zou ik nooit meer over de drempel durven stappen in Zierikzee.....
Een excuus lijkt mij wel op zijn plaats.
Less is bore

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 25 okt 2010 10:43

Inderdaad,

En wat betreft scheuren: Pinarello lakt zijn frames heel erg dik (bij lichte kleuren is dit niet te voorkomen). Gewoon eens in de zoveel tijd de delen waar veel flex op staat controleren (bracket, balhoofdzone, rond de zadelpen).
Vaak zijn de problemen cosmetisch en kan de oplossing opgerekt worden tot de winter.
Bovenstaande komt bij heel veel merken voor en wordt in principe ook een beetje door de markt veroorzaakt (frames zo licht als mogelijk en vervolgens de gewichtswinst weer teniet doen met een berg lak....)

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 25 okt 2010 11:16

Kijk dat is duidelijk verhaal, Evertse treft dus geen blaam in de afhandeling van deze zaak.
Het is mij bekend dat de FM afhankelijk is van de snelheid of laksheid van de importeur (Cardsports) en hierna nog de contructeur Pinarello in dit geval.

Een reactie tijd van Pinarello van 3 maanden schijnt niet vreemd te zijn, alles bij elkaar zit je dus zo aan een half jaar!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie