Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Cleos
Forum-lid

Cleos 18 feb 2015 20:29

Hey

Ja ik ga echt nog ff sparen en ook hopen op een een mega goede deal.

@dario dat wordt het volgende wikken en wegen athena of chores, denk echt dat dit athena gaat worden. Zie behalve gewicht geen ectra voordelen. Behalve de looks.

Karl66
Forum-lid

Karl66 19 feb 2015 01:16

dario schreef:Die afmontage bepaal je toch zelf?
Het probleem met de intenso is dat je die niet als losse frameset kan krijgen. Dan heb je opeens alleen nog maar keuze tussen veloce en athena...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid

dario 19 feb 2015 09:22

Ah, heus? Dat wist ik niet - op zich is er met Athena niks mis natuurlijk (en met Veloce ook niet), maar toch vrij lullig dat je de hele zwik niet zelf kan samenstellen... Destijds kon je zelfs de Via Nirone (toch de alu-carbonversie) helemaal naar keuze laten opbouwen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Harryfietst
Forum-lid

Gebruikersavatar Harryfietst 19 feb 2015 17:30

Een goede, welwillende fietsenmaker wil dat wel voor je doen. Zo heb ik de Sempre Pro op laten bouwen met Athena, terwijl hij (2014 model) qua Campagnolo alleen leverbaar was Veloce. Hij heeft hem helemaal gestript en opgebouwd zoals ik graag wilde. "Met de 'oude' onderdelen bouw ik wel een ander frame mee op" zei hij. :)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 feb 2015 17:47

Cleos schreef:Hey

Ja ik ga echt nog ff sparen en ook hopen op een een mega goede deal.

@dario dat wordt het volgende wikken en wegen athena of chores, denk echt dat dit athena gaat worden. Zie behalve gewicht geen ectra voordelen. Behalve de looks.
Het is toch wel een heel groot verschil. Chorus is de goedkoopste topgroep, Die makun je prima met Dura Ace vergelijken. Athena is een middenklasser. Het grootste voordeel van Chorus is het schakelen van meerdere kransjes tegelijk maar het is ook een stukje degelijker een schakelt merkbaar beter. Met de nieuwe 2015 Chorus groep zal dat alleen maar beter zijn, al vind ik die niet zo mooi als Athena en de oude Chorus groep.
Campagnolo Ultra Dork

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 feb 2015 17:57

[quote="Ernie C." al vind ik die niet zo mooi als Athena en de oude Chorus groep.[/quote]

Zou dat niet een kwestie van wennen zijn?
Ik betrap mijzelf erop dat ik het 4-arm crankstel steeds mooier vind, terwijl mijn eerste reactie was: Campa heeft zijn DNA weggegooid.
Afbeelding

dario
Forum-lid

dario 19 feb 2015 18:07

Kan een Athena (toch al een 'hogere' middenklasser) dan niet meerdere kransjes ineens schakelen? :shock:
(da's dan een achteruitgang tegenover mijn Centaur-derailleur, die dat wèl kan...)
Laatst gewijzigd door dario op 19 feb 2015 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 feb 2015 18:29

Ik heb het dan wel over het afschakelen, opschakelen kunnen ze het allemaal. Centaur en Veloce 10 speed hebben 1 of 2 jaar ook die functie gehad (Ultra Shift) maar die zijn heel erg zeldzaam. Als je die hebt zou ik maar vast reserveonderdelen gaan verzamelen.
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid

dario 19 feb 2015 20:00

Utra-shift, inderdaad. Ik dacht dat dit standaard was; blijk ik gewoon een kei-zeldzame fiets te hebben! :)

Karl66
Forum-lid

Karl66 19 feb 2015 22:58

harryprog schreef:Een goede, welwillende fietsenmaker wil dat wel voor je doen. Zo heb ik de Sempre Pro op laten bouwen met Athena, terwijl hij (2014 model) qua Campagnolo alleen leverbaar was Veloce. Hij heeft hem helemaal gestript en opgebouwd zoals ik graag wilde. "Met de 'oude' onderdelen bouw ik wel een ander frame mee op" zei hij. :)
Het probleem is dat ik thuis een mooie record groep heb liggen en hem zelf wil op bouwen. En er zijn wel losse framesets te krijgen, maar dat is in Engeland en die kosten 1500 pond :o :o :o

Gelukkig heb ik de tijd en blijf ik lekker verder zoeken naar een celeste intenso frameset.

dario
Forum-lid

dario 20 feb 2015 18:56

Tja: voor die prijs heb je ook een Sempre frame... Dan is wat mij betreft de keuze vlug gemaakt! ;)

Karl66
Forum-lid

Karl66 20 feb 2015 19:12

Voor die prijs heb je ook een veloce afgemonteerde intenso en dan niet in ponden maar in euro's ;)

Ik wil een comfort racer opbouwen en dan schiet een sempre frame weer niet echt op...

Plaats reactie