Pagina 386 van 610

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 18 feb 2015 20:29
door Cleos
Hey

Ja ik ga echt nog ff sparen en ook hopen op een een mega goede deal.

@dario dat wordt het volgende wikken en wegen athena of chores, denk echt dat dit athena gaat worden. Zie behalve gewicht geen ectra voordelen. Behalve de looks.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 01:16
door Karl66
dario schreef:Die afmontage bepaal je toch zelf?
Het probleem met de intenso is dat je die niet als losse frameset kan krijgen. Dan heb je opeens alleen nog maar keuze tussen veloce en athena...

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 09:22
door dario
Ah, heus? Dat wist ik niet - op zich is er met Athena niks mis natuurlijk (en met Veloce ook niet), maar toch vrij lullig dat je de hele zwik niet zelf kan samenstellen... Destijds kon je zelfs de Via Nirone (toch de alu-carbonversie) helemaal naar keuze laten opbouwen.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 17:30
door Harryfietst
Een goede, welwillende fietsenmaker wil dat wel voor je doen. Zo heb ik de Sempre Pro op laten bouwen met Athena, terwijl hij (2014 model) qua Campagnolo alleen leverbaar was Veloce. Hij heeft hem helemaal gestript en opgebouwd zoals ik graag wilde. "Met de 'oude' onderdelen bouw ik wel een ander frame mee op" zei hij. :)

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 17:47
door Ernie C.
Cleos schreef:Hey

Ja ik ga echt nog ff sparen en ook hopen op een een mega goede deal.

@dario dat wordt het volgende wikken en wegen athena of chores, denk echt dat dit athena gaat worden. Zie behalve gewicht geen ectra voordelen. Behalve de looks.
Het is toch wel een heel groot verschil. Chorus is de goedkoopste topgroep, Die makun je prima met Dura Ace vergelijken. Athena is een middenklasser. Het grootste voordeel van Chorus is het schakelen van meerdere kransjes tegelijk maar het is ook een stukje degelijker een schakelt merkbaar beter. Met de nieuwe 2015 Chorus groep zal dat alleen maar beter zijn, al vind ik die niet zo mooi als Athena en de oude Chorus groep.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 17:57
door loos
[quote="Ernie C." al vind ik die niet zo mooi als Athena en de oude Chorus groep.[/quote]

Zou dat niet een kwestie van wennen zijn?
Ik betrap mijzelf erop dat ik het 4-arm crankstel steeds mooier vind, terwijl mijn eerste reactie was: Campa heeft zijn DNA weggegooid.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 18:07
door dario
Kan een Athena (toch al een 'hogere' middenklasser) dan niet meerdere kransjes ineens schakelen? :shock:
(da's dan een achteruitgang tegenover mijn Centaur-derailleur, die dat wèl kan...)

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 18:29
door Ernie C.
Ik heb het dan wel over het afschakelen, opschakelen kunnen ze het allemaal. Centaur en Veloce 10 speed hebben 1 of 2 jaar ook die functie gehad (Ultra Shift) maar die zijn heel erg zeldzaam. Als je die hebt zou ik maar vast reserveonderdelen gaan verzamelen.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 20:00
door dario
Utra-shift, inderdaad. Ik dacht dat dit standaard was; blijk ik gewoon een kei-zeldzame fiets te hebben! :)

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 19 feb 2015 22:58
door Karl66
harryprog schreef:Een goede, welwillende fietsenmaker wil dat wel voor je doen. Zo heb ik de Sempre Pro op laten bouwen met Athena, terwijl hij (2014 model) qua Campagnolo alleen leverbaar was Veloce. Hij heeft hem helemaal gestript en opgebouwd zoals ik graag wilde. "Met de 'oude' onderdelen bouw ik wel een ander frame mee op" zei hij. :)
Het probleem is dat ik thuis een mooie record groep heb liggen en hem zelf wil op bouwen. En er zijn wel losse framesets te krijgen, maar dat is in Engeland en die kosten 1500 pond :o :o :o

Gelukkig heb ik de tijd en blijf ik lekker verder zoeken naar een celeste intenso frameset.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 20 feb 2015 18:56
door dario
Tja: voor die prijs heb je ook een Sempre frame... Dan is wat mij betreft de keuze vlug gemaakt! ;)

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 20 feb 2015 19:12
door Karl66
Voor die prijs heb je ook een veloce afgemonteerde intenso en dan niet in ponden maar in euro's ;)

Ik wil een comfort racer opbouwen en dan schiet een sempre frame weer niet echt op...