Pagina 387 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 27 dec 2013 20:08
door MarcFaFo
vooral een lange bovenbuis. Is de BBL goed gemeten? Anders wordt de bovenbuis lengte maatgevend en dus een grote fiets
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 27 dec 2013 20:34
door fredmtb-sport
wasbeer2006 schreef:kan met die hollowgram dan wel bv 50 / 39 rijden? Dus een compact kopen met een groter binnenblad?
Tja, dat had ik ook gewild bij voor mijn nieuwe EVO.
Heb het nog nagevraagd, maar het is 50/34 of 53/39. Dus ga ik voor de "oude" SI cranks want kan ik voor NL de 39'er icm de 50'er gebruiken.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 27 dec 2013 23:08
door epotheker
Die 39 begrijp in voor NL, maar waarom nou die 50 zo belangrijk is als buitenblad? Neem je toch die 53 en een iets grotere pion achter?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 28 dec 2013 17:48
door wasbeer2006
53 maakt ook niet veel uit, maar het gaat me er vooral om dat ik een 34 kan steken.
Maar als ik de tandwielen zie lijkt het erop dat je gewoon een set 50/34 op dezelfde crank kan monteren als ook een 39/53.
Zitten de bladen gewoon met boutjes of met een spider los op de crank zoals de mtb hollowgrams
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 28 dec 2013 20:55
door epotheker
De spiderring is 1 geheel, je kunt dus niet de afzonderlijke bladen wisselen op een losse spider. Dus ofwel 50/34 ofwel 53/39.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 01 jan 2014 12:50
door I cannondale myself.
eruumpol schreef:Momenteel heb ik de Cannondale Supersix van mijn baas te koop staan op marktplaats, maar ik denk er over na om hem zelf over te nemen.
Wat ik me afvraag over de Di2 batterij bevestiging is of het normaal is dat het kabeltje zo lelijk langs de buis loopt, of dat het gewoon de verkeerde batterij is?
Kan iemand daar info over geven?
Ik ben mij ook een beetje aan het verdiepen in een soortgelijke bike.
Zo te zien aan de lak, en als ik het goed heb gaat het hier om een 2011 model.
In 2011 waren er nog geen frames specifiek voor de Di2 systeem voor Cannondale, althans volgens de folder. De eerste zijn uit 2012. Ik denk dat dit de reden is, als ik het goed heb
Hoe bevalt de bike en dan vooral het elektronisch schakelen?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 02 jan 2014 21:08
door henschoten
epotheker schreef:De spiderring is 1 geheel, je kunt dus niet de afzonderlijke bladen wisselen op een losse spider.
Dus als het tijd wordt om je bladen te vervangen, dan gaat het flink geld kosten?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 02 jan 2014 22:06
door velolove
Betalen duurt maar even..
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 jan 2014 07:07
door henschoten
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 jan 2014 10:52
door vleermuis82
Sinds kort de happy owner van een Cannondale na een aantal jaar Cervelo gefietst te hebben.
Een paar weken geleden zelf opgebouwd:
Met het volgende resultaat:
Frame: Cannondale Supersix Evo Nano Black
Groepset: Campagnolo Record
Wielen: Reynolds Assault
Elementen: FSA K-Force stuurpen, FSA OS-99 CSI stuurpen, FSA Energy alu stuur
Zadel: Fizik Aliante
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 jan 2014 11:22
door wasbeer2006
Mooie bike zeg! weet je wat ie zo weegt?
persoonlijk denk ik dat een zwart zadel en stuurlint mooier staan, zeker icm de dark decals.
Blij te zien dat ik niet de enige ben die zijn fietsen binnen opbouwt, tot ongenoegen van mijn vrouw.......
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 03 jan 2014 11:49
door vleermuis82
Ik heb zwart stuurlint en zadel gehad op mijn zwarte Cervelo S2 en vond dat wel heel erg donker allemaal. Wat mij betreft maken de witte details (zadel, stuurlint, kabels) het juist bijzonder. Each to their own I guess!
Ik heb helaas niet zo'n parktool weeghaak waaraan je de hele fiets kunt hangen, maar de digitale keuken weegschaal gaat tot 5kg en de fiets zonder wielen woog 4,2kg. Wielen kwamen volgens mij uit op iets minder dan 2,5kg. Al met al zal het in totaal zo rond de 6,8kg zijn.