Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 06 mar 2015 16:30

Orlok schreef:
Arno357 schreef:3 mm ? , dat wordt vanzelf meer als er wat vuil tussen komt te zitten .
Hoezo, meer? minder bedoel je toch :roll:

Zand en allerlei straatvuil kunnen een slijpende werking hebben , ik heb laatst een R5 ( cervelo) gezien waar 25 mm banden op hadden gezeten , geloof me , er was meer ruimte ontstaan .

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 06 mar 2015 16:53

of je daar blij mee moet zijn ?? lijkt me niet maar ik kan het mis hebben :roll:

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 06 mar 2015 17:20

Weetje zeker dat je banden er goed op liggen? ik vind het maar een vreemd gezicht dat de band zo dicht op je frame zit. Verder wel heel vet frame. Zoiets met schijfremmen zou ik helemaal top vinden :D (Maar smaken verschillen;))

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 06 mar 2015 19:10

camu schreef:Kwaad kan het niet, je bent alleen de pineut als je een keer onderweg een spaak breekt en ook in de breedte zo weinig ruimte bij je achterbrug hebt. Met zo weinig marge moet je wel erg je best doen om een beschadigd achterwiel binnen de overgebleven ruimte te richten.

Maar dat geldt voor elk frame met weinig speelruimte achter :)

Mooie fiets, geniet er van!
Thx. In de breedte heb ik gelukkig veel meer marge, daar ben ik niet bang voor.
verbraakje schreef:Weet je zeker dat je banden er goed op liggen? ik vind het maar een vreemd gezicht dat de band zo dicht op je frame zit. Verder wel heel vet frame. Zoiets met schijfremmen zou ik helemaal top vinden :D (Maar smaken verschillen;))
Bandjes liggen er volgens mij goed op. Ik heb bovendien ook een achterwiel van mijn maat er in gestoken en het verschil bleef net zo minimaal.

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 06 mar 2015 19:37

Ik weet niet of het mogelijk is en het is helemaal niet ideaal maar misschien zou je iets in je drop outs kunnen maken waardoor je wiel 2 a 3 mm naar beneden komt kunnen maken. (ik geloof dit ergens gezien te hebben ?specialized?)

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 06 mar 2015 21:13

Plak een stukje tape langs het kader waar het wiel er zo dicht tegenaan zit. Dan beschadig je dit ipv het frame.
Bij mijn frame komt de band ook tot 3mm van het frame, stukje tape doet goed zijn werk. Niets geen problemen.

DDevil
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 sep 2012 12:54

DDevil 07 mar 2015 17:54

Heeft er toevallig al iemand geprobeert 28mm op een Dengfu FM028 of FM029 proberen te zetten?

Ik wil meer kilometers gaan maken over doorgaans mindere wegen en met wat meer comfort. Daarom wil ik de stap naar 28mm bandjes gaan zetten, àls het past. Maar ik heb geen bandje of kennis met een 28mm bandje over.

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 08 mar 2015 07:45

Ik wil het vergelijk niet maken maar bij de Cervelo S5 passen er ook geen 25mm banden op.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 08 mar 2015 11:34

DDevil schreef:Heeft er toevallig al iemand geprobeert 28mm op een Dengfu FM028 of FM029 proberen te zetten?

Ik wil meer kilometers gaan maken over doorgaans mindere wegen en met wat meer comfort. Daarom wil ik de stap naar 28mm bandjes gaan zetten, àls het past. Maar ik heb geen bandje of kennis met een 28mm bandje over.
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik betwijfel of het gaat passen. Bij mijn FM029 sowieso niet, maar dat heeft te maken met de klemband voor de voorderailleur. Met 25mm bandjes zit daar maar 2mm tussen.

srdj
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2014 20:56

srdj 08 mar 2015 21:33

Hallo, ik ben nieuw hier maar volg al enige tijd "Het grote China Topic". Aangezien ik zelf plannen heb een racefiets te maken op basis van een chinees frame had ik de hoop hier meer informatie te vinden en ervaringen van anderen te kunnen lezen.Het frame dat ik op de korrel heb is de "Talia D" van Carbonality, een disc brake frame. Dit frame kan ook geleverd worden door een importeur in Frankrijk, Carbonarabike, waar ik inmiddels contact mee heb. Gezien de hoge Dollard (of lage Euro, 't is maar hoe je het bekijkt is het interessant om het frame in Frankrijk te bestellen. Tevens met eventuele garantie makkelijker lijkt mij.

Aangezien Carbonality kennelijk (nog) niet al te bekend is, lees er op diverse fora erg weinig over, is er erg weinig tot geen ervaring met dit frame. Is er hier iemand hier de dit frame gebruikt en er wellicht wat meer over kan vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 08 mar 2015 21:55

Hier een opsomming van road disc frames om eens door te nemen: http://snakesthatbite.blogspot.be/2013/ ... frame.html

Ik kan je niet verder helpen met Carbonal

srdj
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2014 20:56

srdj 09 mar 2015 19:34

Bedankt voor de verwijzing naar de snakesthatbite-blog. Het overzicht was ik al eerder tegengekomen en bevestigd wederom de onbekendheid van Carbonal.

Plaats reactie