Het grote OAKLEY topic
Ik zie hier regelmatig Oakley's voorbij komen die ik niet terug kan vinden op de website van het merk. Als ik nu een nieuwe zou bestellen (M-frame) ben ik dan 'beperkt' tot de mogelijkheden die je terug kunt vinden op de website (www.oakley.com/custom) of zijn er meerdere mogelijkheden?
Dank!
Dank!
Cervélo & Cannondale
*kevin* schreef:Hallo,
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een oakley op sterkte, nu was ik al bij een opticien geweest waar ze oakley's verkochten maar deze kwamen met prijzen waarvan ik dacht dat klopt gewoon niet.
Ze kwamen daar aan van prijzen van ongeveer 400 euro per glas! ex montuur. Terwijl ik hier prijzen tegen kom van zo'n 400 euro voor een complete bril. 400 euro is wat ik ongeveer ook in gedachten had kwa kosten maar als ik voor lenzen + een oakley zonder strekte zou gaan komt toch toch na een jaar hoger uit dan nu een oakley op sterkte te laten maken.
Kloppen de prijzen die ik heb gekregen of is dit gewoon absurd wat ik zelf vermoed? Hebben jullie eventueel nog andere zaken waar ik beter terecht zou kunnen omgeving tilburg/breda?
Alvast bedankt!
Ik heb een Oakley op sterkte besteld via Steptoes (dat gaat nu nog steeds) voor mijn vriendin, volledig naar je eigen zin. Ik was ook hier in de buurt gaan kijken bij de lokale oakley dealer, maar ze waren enorm duur (te duur?)
Online viel de prijs reuze mee, het enige nadeel is dat je echt alle waarden nodig hebt om door te geven voor het slijpen van de lens (die heb ik gekregen van mijn optieker (die geen oakley dealer is) omdat ik er al jaren ga.
prijs die genoemd wordt klopt ongeveer wel, maar is de prijs voor een radar of m-frame op sterkte, prijs moet zijn 350 voor de shield met iridium coating en 300 zonder iridium, prijs van montuur komt daar ng bij, radar 160 en m-frame 110.
een setje glazen voor de jawbone bv. kost 280 met iridium en 230 zonder.
de losse jawbone kost dan 160.
een setje glazen voor de jawbone bv. kost 280 met iridium en 230 zonder.
de losse jawbone kost dan 160.
ericpeters schreef:Als je een Jawbone koopt dan kun je daar ook van een ander merk lenzen in laten zetten omdat dit vrij normale afmetingen zijn. Voor een Radar of M-Frame kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om lenzen op sterkte te maken.
klopt niet helemaal, je hebt ook te maken met de curve van de glazen en de construktie van het frame, Oakley glazen worden bij oakley gecorrigeerd naar die curve, anders krijg je vertekeningen , kijk bc maar eens door een glazen vaas of bv vissekom.
daarnaast moeten vanwege de construktie van de oakley monturen de glazen gefreest worden om ze passend te krijgen, slechts weinig opticiens beheersen die techniek. alleen oakley levert de zg. plutonite glazen met alle bijbehorende eigenschappen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
goed voorbeeld! juist de glazen voor een flakjacket zijn extra lastig omdat er aan de zijkant van het glas een haakje zit waarmee het glas in het montuur zit. gewone slijpmachines van de opticen weten daar geen raad mee. daarnaast moet de facetrand uit het glas geslepen worden om het dikkere glas te laten passen in het frame. flakjacket is een van de lastigste modellen om zelf te doen.
je moet echt een slijpmachine hebben die kan frezen, en die zijn pas sinds kort op de markt en doen zo'n 50.000 eu
je moet echt een slijpmachine hebben die kan frezen, en die zijn pas sinds kort op de markt en doen zo'n 50.000 eu
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- geertjan5
- Forum-lid
@ jeroen
Je kan ook even op internet rondneuzen of in een (oakley)winkel kijken. Deze hebben wellicht andere modellen op voorraad.
Daarnaast kan je je frame ook spuiten. Heb je iets wat totaal je eigen smaak is. En die veel mensen niet hebben
Je kan ook even op internet rondneuzen of in een (oakley)winkel kijken. Deze hebben wellicht andere modellen op voorraad.
Daarnaast kan je je frame ook spuiten. Heb je iets wat totaal je eigen smaak is. En die veel mensen niet hebben
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
bertvk schreef:hey,
in mijn laatste koers ben ik gevallen en hierdoor is er wat lak aan het neusstuk weg.
Kan ik dit bijwerken/opnieuw lakken? de lak is white chrome.
Kan, je kan ook zeggen tegen oakley dat het komt door het glazen verwisselen. Met 2 weekjes wachttijd heb je dan vaak een gloednieuw frame. Chrome lakken staan bekend om de slechte lak. Polished white etc. houden veel beter omdat dit geen lak is, maar gewoon de kleur van het plastic