Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 09 jan 2014 13:03

In mijn ervaring maakt alu of carbon niet merkbaar uit. Gewoon een set 25mm banden en 1 bar minder druk is een betere manier om comfort te krijgen.

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 09 jan 2014 13:12

C2 is volgens mij volledig alu met carbon wrap hoor.

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 09 jan 2014 13:49

Die van mij is toch echt volledig carbon met alu kop.

Afbeelding

Oudere versie is wrapped?

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 09 jan 2014 14:18

rob86 schreef:Ik zou mijn caad10 eventueel willen uitrusten met een volledig carbon zadelpen van 3T met als doel comfort te verhogen. Momenteel zit de standaard C2 pen erop en heb het gevoel dat deze redelijk hard is, vooral tijdens lange duurtrainingen. Wat zijn jullie ervaringen met een full carbon zadelpen? Is het verschil nihil met alu of de kostprijs toch wel waard? Gewichtsverschil is het mij niet zozeer om te doen maar is wel leuk meegenomen ;)
de suggestie hier gedaan voor wat betreft banden en druk lijkt mij een goede te zijn, behalve natuurlijk als al 25 mm met een lage druk gemonteerd zijn

wat voor bandendruk rijd je normaal gesproken ?

je eigen gewicht ?

bandenmaat ?

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 09 jan 2014 14:22

I cannondale myself. schreef:
gaisdergerman schreef:Gisteren de fiets eens getest en de eerste indruk is prima. Had wel wat last van rammelende kabels (schuine buis).

Ik verwacht dat het de kabel is van het voorderailleur, als de ketting op het buitenblad ligt was hij wel stil. Is het verstandiger om de kabels te laten kruisen?
Gekruisde kabels =C'dale, althans zeker bij de mtb. Dit is zo gemaakt dat zij elkaar kunnen ondersteunen en gerammel tegengaan.
komt niet goed bij een super six, de kabels zullen permanent tegen de onderbuis komen

de cablestops voor zitten hoger dan de onderkant van het frame waar de kabelgeleiders zitten

met de korrekte kabelspanning klappert er niets

I cannondale myself.
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28

I cannondale myself. 09 jan 2014 14:57

IWC schreef:
I cannondale myself. schreef:
gaisdergerman schreef:Gisteren de fiets eens getest en de eerste indruk is prima. Had wel wat last van rammelende kabels (schuine buis).

Ik verwacht dat het de kabel is van het voorderailleur, als de ketting op het buitenblad ligt was hij wel stil. Is het verstandiger om de kabels te laten kruisen?
Gekruisde kabels =C'dale, althans zeker bij de mtb. Dit is zo gemaakt dat zij elkaar kunnen ondersteunen en gerammel tegengaan.
komt niet goed bij een super six, de kabels zullen permanent tegen de onderbuis komen

de cablestops voor zitten hoger dan de onderkant van het frame
Klopt idd, het zit heel anders :oops: kruizen gaat niet werken op de supersix.
Gas er op.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jan 2014 19:37

Ik kruis op de mtb ook niet geen gezicht en het klappert echt niet als je de voorderrie goed in de kabel hangt.

I cannondale myself.
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28

I cannondale myself. 09 jan 2014 20:06

wasbeer2006 schreef:Ik kruis op de mtb ook niet geen gezicht en het klappert echt niet als je de voorderrie goed in de kabel hangt.
Of het een gezicht is weet ik niet, ik zie er niet veel van.
Al helemaal niet als je aan het biken ben. :lol:
Zoals ik al schreef, C'dale monteert ze wel zo. (F29) Dit gaat vanzefsprekend samen met een goede kabel afstelling. Boven en onder komt dit ook het beste uit.
Gas er op.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 jan 2014 13:44

I cannondale myself. schreef:
wasbeer2006 schreef:Ik kruis op de mtb ook niet geen gezicht en het klappert echt niet als je de voorderrie goed in de kabel hangt.
Of het een gezicht is weet ik niet, ik zie er niet veel van.
Al helemaal niet als je aan het biken ben. :lol:
Zoals ik al schreef, C'dale monteert ze wel zo. (F29) Dit gaat vanzefsprekend samen met een goede kabel afstelling. Boven en onder komt dit ook het beste uit.
Vind je? ik vind het met de lefty als je ze niet kruist veel beter gaan. Daarom heb ik ze weer zo gemonteert. Gekruist beschadegen ze erg snel tussen je lefty.

Na vier ardennen ritjes was de frame bescherming door en zat de schakel kabel op het ijzer.

Geen gezicht is het minst belangrijk inderdaad, maar ik vind het gewoon raar als ik er naar kijk.

I cannondale myself.
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28

I cannondale myself. 10 jan 2014 15:01

wasbeer2006 schreef:Vind je? ik vind het met de lefty als je ze niet kruist veel beter gaan. Daarom heb ik ze weer zo gemonteert. Gekruist beschadegen ze erg snel tussen je lefty.

Na vier ardennen ritjes was de frame bescherming door en zat de schakel kabel op het ijzer.

Geen gezicht is het minst belangrijk inderdaad, maar ik vind het gewoon raar als ik er naar kijk.
Mijn stuur is (maar) 625mm. De kabels omgooien geeft wel een hele scherpe bochten vanaf de verstellers. Goed, een andere manier is per devenitie niet fout. Cable-rub kun je zoveel als mogelijk verminderen door veel aandacht te schenken in de lengte bepaling. Onvermijdelijke plekken zul je dan nog moeten afplakken. (Voor je eerste rit) C'dale heeft af fabriek al op de meest kwetsbare delen een sticker zitten. Bij mij zit alleen op de onderste balhoofdplaat een beschadiging, en dat na 3000km.
Cable-rub op carbon is vrij link, kabels maken er zomaar een groef van.
Groet.
Gas er op.

bulls1966
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:25

bulls1966 11 jan 2014 08:49

Dat het maar snel voorjaar is.

Upgrade gedaan van mijn Evo.
Nieuwe wielen lightweight Gen 3 tubes en nieuw zadel antares 00
Dura ace 9000 nu 5.9 kg
Ben er blij mee :)

Afbeelding
Cannondale Evo HiMod Dura Ace & Cannondale Scalpel 3

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 11 jan 2014 11:11

Mooi!!!

Plaats reactie