Re: Cannondale topic
Geplaatst: 09 jan 2014 13:03
In mijn ervaring maakt alu of carbon niet merkbaar uit. Gewoon een set 25mm banden en 1 bar minder druk is een betere manier om comfort te krijgen.
de suggestie hier gedaan voor wat betreft banden en druk lijkt mij een goede te zijn, behalve natuurlijk als al 25 mm met een lage druk gemonteerd zijnrob86 schreef:Ik zou mijn caad10 eventueel willen uitrusten met een volledig carbon zadelpen van 3T met als doel comfort te verhogen. Momenteel zit de standaard C2 pen erop en heb het gevoel dat deze redelijk hard is, vooral tijdens lange duurtrainingen. Wat zijn jullie ervaringen met een full carbon zadelpen? Is het verschil nihil met alu of de kostprijs toch wel waard? Gewichtsverschil is het mij niet zozeer om te doen maar is wel leuk meegenomen
komt niet goed bij een super six, de kabels zullen permanent tegen de onderbuis komenI cannondale myself. schreef:Gekruisde kabels =C'dale, althans zeker bij de mtb. Dit is zo gemaakt dat zij elkaar kunnen ondersteunen en gerammel tegengaan.gaisdergerman schreef:Gisteren de fiets eens getest en de eerste indruk is prima. Had wel wat last van rammelende kabels (schuine buis).
Ik verwacht dat het de kabel is van het voorderailleur, als de ketting op het buitenblad ligt was hij wel stil. Is het verstandiger om de kabels te laten kruisen?
Klopt idd, het zit heel anders kruizen gaat niet werken op de supersix.IWC schreef:komt niet goed bij een super six, de kabels zullen permanent tegen de onderbuis komenI cannondale myself. schreef:Gekruisde kabels =C'dale, althans zeker bij de mtb. Dit is zo gemaakt dat zij elkaar kunnen ondersteunen en gerammel tegengaan.gaisdergerman schreef:Gisteren de fiets eens getest en de eerste indruk is prima. Had wel wat last van rammelende kabels (schuine buis).
Ik verwacht dat het de kabel is van het voorderailleur, als de ketting op het buitenblad ligt was hij wel stil. Is het verstandiger om de kabels te laten kruisen?
de cablestops voor zitten hoger dan de onderkant van het frame
Of het een gezicht is weet ik niet, ik zie er niet veel van.wasbeer2006 schreef:Ik kruis op de mtb ook niet geen gezicht en het klappert echt niet als je de voorderrie goed in de kabel hangt.
Vind je? ik vind het met de lefty als je ze niet kruist veel beter gaan. Daarom heb ik ze weer zo gemonteert. Gekruist beschadegen ze erg snel tussen je lefty.I cannondale myself. schreef:Of het een gezicht is weet ik niet, ik zie er niet veel van.wasbeer2006 schreef:Ik kruis op de mtb ook niet geen gezicht en het klappert echt niet als je de voorderrie goed in de kabel hangt.
Al helemaal niet als je aan het biken ben.
Zoals ik al schreef, C'dale monteert ze wel zo. (F29) Dit gaat vanzefsprekend samen met een goede kabel afstelling. Boven en onder komt dit ook het beste uit.
Mijn stuur is (maar) 625mm. De kabels omgooien geeft wel een hele scherpe bochten vanaf de verstellers. Goed, een andere manier is per devenitie niet fout. Cable-rub kun je zoveel als mogelijk verminderen door veel aandacht te schenken in de lengte bepaling. Onvermijdelijke plekken zul je dan nog moeten afplakken. (Voor je eerste rit) C'dale heeft af fabriek al op de meest kwetsbare delen een sticker zitten. Bij mij zit alleen op de onderste balhoofdplaat een beschadiging, en dat na 3000km.wasbeer2006 schreef:Vind je? ik vind het met de lefty als je ze niet kruist veel beter gaan. Daarom heb ik ze weer zo gemonteert. Gekruist beschadegen ze erg snel tussen je lefty.
Na vier ardennen ritjes was de frame bescherming door en zat de schakel kabel op het ijzer.
Geen gezicht is het minst belangrijk inderdaad, maar ik vind het gewoon raar als ik er naar kijk.