Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Het straalt inderdaad niet best af als je midden in de pandemie (januari) met 12 man in hetzelfde tenue bij het boscafe staat. Ik heb me daar toen echt over verbaasd.
Gistermiddag geen groepen wielrenners gezien wel volle terrassen en groepen wandelaars.
En nog bijna op een auto geknald die me geen voorrang gaf.
Elk huisje heeft zijn kruisje.
Gistermiddag geen groepen wielrenners gezien wel volle terrassen en groepen wandelaars.
En nog bijna op een auto geknald die me geen voorrang gaf.
Elk huisje heeft zijn kruisje.
Je bedoelt met de trekker naar den Haag als je je zin niet krijgt? Wordt dan een probleem: ik heb geen trekker.mao schreef: ↑10 mei 2021 09:04Ik vind, ik vind, ik vind, ….mrjellow schreef: ↑09 mei 2021 22:26 ''Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.''
Als fietser zijnde erger mij steeds meer en meer aan het gedrag van vooral groepen fietsers. Ik vind het ook ongelooflijk dat clubs nog steeds in grote groepen rijden. Wat mij betreft zet de NTFU zich voor een maximale groepsgrootte van 4 wielrenners. Ik vind het ook jammer om te zien dat men op dit forum regelmatig blind is voor het asociale gedrag van wielrenners. Wat mij betreft komt er een radicale gedrags omslag van zowel clubs als individuele wielrenners. Zo zie ik nog steeds mensen zonder bel fietsen. Ik vind dit topic tot dusverre vooral een kwestie van..'kijk hoe mensen ons onredelijk benaderen' maar ik zie nog weinig zelfreflectie over wat wielrenners zelf kunnen doen om hun imago te verbeteren.
Ik vind dat mensen minder hun mening van msm moeten halen
Ik vind dat mensen wat toleranter moeten zijn
Ik vind dat je eerst naar je zelf moet kijken
Ik vind dat je boerenverstand moet gebruiken
Ik vind dat je boerenomgangsvormen moet gebruiken
Ik vind…….
Ik
Ik ben het er mee eens dat ik me niet hoef te schamen voor het (wan)gedrag van anderen. Ik vind óók dat we dat (wan)gedrag niet moeten vergoelijken want het is en blijft wangedrag.
Laatst gewijzigd door senior op 10 mei 2021 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rij nooit in groepjes, dus nee ik doe het niet.
Maar de terrassen zijn weer open, op een circuit mag je wel samen fietsen maar op de openbare weg niet.
Ik ben wel klaar met de kromme regels.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Exact en op groepsniveau moet de NTFU/KNWU hierin een voortrekkersrol nemen. Bijvoorbeeld met strengere regels tijdens toertochten, een beperking van de groepsgrootte, het verplichten van een bel voor iedereen die bij een vereniging rijdt en zero-tolerance voor verkeersovertredingen bij groepsritten.
Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.
En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.
...
En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.
...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.
Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Deze reactie slaat nergens op.53x11 schreef: ↑10 mei 2021 11:02 Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.
En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.
...
Fietsen zonder bel is asociaal; de wettelijke verplichting doet er niet toe.NicoNB schreef: ↑10 mei 2021 11:21 Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.
Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Ik hou je slechts een spiegeltje voor...mrjellow schreef: ↑10 mei 2021 11:25Deze reactie slaat nergens op.53x11 schreef: ↑10 mei 2021 11:02 Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.
En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.
...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Tja, optreden tegen iets wat asociaal is gaat natuurlijk niet als je de wettelijke verplichting buiten beschouwing laat.mrjellow schreef: ↑10 mei 2021 11:29Fietsen zonder bel is asociaal; de wettelijke verplichting doet er niet toe.NicoNB schreef: ↑10 mei 2021 11:21 Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.
Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Jawel hoormrjellow schreef: ↑10 mei 2021 11:25Deze reactie slaat nergens op.53x11 schreef: ↑10 mei 2021 11:02 Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.
En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.
...
Hyperbool
Het is Cruijffiaans voor je.
Maar misschien kun je even uitleggen welk probleem een fietsbel oplost volgens jou.
Als velen zonder fietsen dan heeft dat een reden denk ik.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Even practisch.
Je hebt een toertocht, daar doet 1000 man aan mee (kleine tocht.., want zoiets als veenendaal veenendaal is al 6.000 oid., en een Amstel Gold of Limburgs mooiste praat je over 15.000).
Je hebt een max groep grote, én je wilt daarop handheven.
Men start de hele meute weg ergens in de ochtend. netjes in groepen van 4. hoeveel tijd moet er dan tussen zitten? 10 sec? 30 sec? .., 1000 man, 250 groepjes (en waarschijnlijk meer, want sommige mensen fietsen wel solo of in duo).,. Ben je al vrij snel een uur of 3 bezig met wegstarten.
ok.,. dat is gelukt. Je komt bij een kruispunt en er moet gewacht worden.., groepje erachter sluit aan. Moet die dan verplicht weer een tijd wachten voor ze verder mogen? Voorzie je een minimale tussenafstand tussen 2 groepjes van 4? En als het ene groepje sneller is.,. hoe lang mag je over het inhalen gaan doen? Moet dat dan binnen een halve minuut geregeld zijn oid? Beetje zoals bij de lange afstands triathlons waar je niet mag stayeren.
Goed, dan heb je dat opgeschreven.., wie gaat er handhaven? motoren die langs de route rijden? verkeersregelaars op verschillende punten? Maar dan toch niet precies bij kruispunten, want daar kan je door toedoen van ander verkeer samenklonteren.
En áls je dat al geregeld hebt..., wat is dan, aan het einde van de dag nog de indruk die je achtergelaten hebt als "wielrenners". Als andere weggebruikers tijdens hun rondje elke 20sec ingehaald worden door een groepje hardrijders. Is dat dan beter dan af en toe door een grote groep ingehaald te worden?
Of tegmoetkomend. Is een grote groep intimiderend, helemaal mee eens. En men gaat schreeuwen om de mensen erachter te waarschuwen, maar de medeweggebruiker interpreteert dat als asociaal schreeuwen in zijn richting. Maar dat is in groepjes van 4 niet anders.
Maar wat wel anders kan, ben ik met je eens, dat verenigingen die vanuit clubverband met elkaar trainen op de openbare weg én aangesloten zijn bij KNWU, een max groep grote gaan afspreken. Nu lijkt mij 4 wel erg beperkt - dan ga je het ook niet redden met het huidige beleid met wegkapiteins. Maar je zou 6 of 8 man best kunnen overwegen. (buiten corona tijd om). Veel belangrijker is het gedrag, dan de groepsgrote lijkt me. En met deze aanpak heb je een relatief klein deel van de fietsers te pakken. Want het merendeel is niet aangesloten bij een vereniging.
En de bel discussie is voor elders.. is een apart topic over.
Een bel is verplicht volgens de wet --> dus kan je ieder zijn eigen verantwoordelijkheid mee geven. Maar ik zou het vanuit vereniging of bond niet verplichten.
Heb zelf wel een bel, is soms nuttig .,. soms ook niet.., eigenlijk wordt het nooit gewaardeerd (heb je weer zo'n wielrenner die er door moet en haast heeft). En regelmatig leidt het tot irritatie. In het beste geval is het beeld bij een bellende racefietser neutraal. Dus ik denk niet dat het qua beeldvorming ook maar iets helpt als je een bel gaat verplichten voor toertochten of vanuit verenigingsverband.
Je hebt een toertocht, daar doet 1000 man aan mee (kleine tocht.., want zoiets als veenendaal veenendaal is al 6.000 oid., en een Amstel Gold of Limburgs mooiste praat je over 15.000).
Je hebt een max groep grote, én je wilt daarop handheven.
Men start de hele meute weg ergens in de ochtend. netjes in groepen van 4. hoeveel tijd moet er dan tussen zitten? 10 sec? 30 sec? .., 1000 man, 250 groepjes (en waarschijnlijk meer, want sommige mensen fietsen wel solo of in duo).,. Ben je al vrij snel een uur of 3 bezig met wegstarten.
ok.,. dat is gelukt. Je komt bij een kruispunt en er moet gewacht worden.., groepje erachter sluit aan. Moet die dan verplicht weer een tijd wachten voor ze verder mogen? Voorzie je een minimale tussenafstand tussen 2 groepjes van 4? En als het ene groepje sneller is.,. hoe lang mag je over het inhalen gaan doen? Moet dat dan binnen een halve minuut geregeld zijn oid? Beetje zoals bij de lange afstands triathlons waar je niet mag stayeren.
Goed, dan heb je dat opgeschreven.., wie gaat er handhaven? motoren die langs de route rijden? verkeersregelaars op verschillende punten? Maar dan toch niet precies bij kruispunten, want daar kan je door toedoen van ander verkeer samenklonteren.
En áls je dat al geregeld hebt..., wat is dan, aan het einde van de dag nog de indruk die je achtergelaten hebt als "wielrenners". Als andere weggebruikers tijdens hun rondje elke 20sec ingehaald worden door een groepje hardrijders. Is dat dan beter dan af en toe door een grote groep ingehaald te worden?
Of tegmoetkomend. Is een grote groep intimiderend, helemaal mee eens. En men gaat schreeuwen om de mensen erachter te waarschuwen, maar de medeweggebruiker interpreteert dat als asociaal schreeuwen in zijn richting. Maar dat is in groepjes van 4 niet anders.
Maar wat wel anders kan, ben ik met je eens, dat verenigingen die vanuit clubverband met elkaar trainen op de openbare weg én aangesloten zijn bij KNWU, een max groep grote gaan afspreken. Nu lijkt mij 4 wel erg beperkt - dan ga je het ook niet redden met het huidige beleid met wegkapiteins. Maar je zou 6 of 8 man best kunnen overwegen. (buiten corona tijd om). Veel belangrijker is het gedrag, dan de groepsgrote lijkt me. En met deze aanpak heb je een relatief klein deel van de fietsers te pakken. Want het merendeel is niet aangesloten bij een vereniging.
En de bel discussie is voor elders.. is een apart topic over.
Een bel is verplicht volgens de wet --> dus kan je ieder zijn eigen verantwoordelijkheid mee geven. Maar ik zou het vanuit vereniging of bond niet verplichten.
Heb zelf wel een bel, is soms nuttig .,. soms ook niet.., eigenlijk wordt het nooit gewaardeerd (heb je weer zo'n wielrenner die er door moet en haast heeft). En regelmatig leidt het tot irritatie. In het beste geval is het beeld bij een bellende racefietser neutraal. Dus ik denk niet dat het qua beeldvorming ook maar iets helpt als je een bel gaat verplichten voor toertochten of vanuit verenigingsverband.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013