Ik volg Chris en Jesse in de NERO show wel. Hoewel dit niet meteen de gravel is die we gewend zijn uit de heimat in Kansas etc, is het wel een pak leuker om naar te kijken dan uren rechtdoor rijden door bumf*ck nowhere in een hillbilly staat. Trouwens, het valt mij wel op dat zo goed als alle deelnemers het een leuk en vooral heftig parcours vonden en dat het vooral de criticasters in de sofa zijn die aanstoot nemen aan het type gravel.
Binnen 2 jaar is het in Australie en dat lijkt meer een parcours te worden zoals ze in SBT and Unbound gewend zijn. Dan kunnen de US gravel pro's op hun eigen parcours naar de ruk gereden worden door de euro wegwielrenners .
WK 2024 mannen en vrouwen
Ik ben er even wat dieper in gedoken,
Blijkt dat je al rijdend de banden spanning kan wijzigen…..is van Graava .
In de achternaaf zit een pomp verwerkt die je band op spanning kan zetten, kost je 4 watt vermogen.
Per kilometer kan je band 1 bar worden opgepompt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Zo is dat, maar is al wel wat langer beschikbaar in het circuit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Is ontwikkeld in Eindhoven door enkele ingenieurs cq liefhebbers, dochter van een van de engineers zat bij m'n zoon in de klas.
Hebben er ettelijke jaren over gedaan, systeem is al een tijdje beschikbaar, nu de acceptatie van de industrie en teams nog...
Voor wedstrijdrenners kan het systeem net dat laatste beetje verschil betekenen, voor de gewone consument een niche en niet echt noodzakelijk.
Beetje hetzelfde verhaal met Classified, ook dat systeem is al een tijdje uitontwikkeld en werkt goed, acceptatie van de consument, ook door de hoge prijs, is een ander verhaal.
Hebben er ettelijke jaren over gedaan, systeem is al een tijdje beschikbaar, nu de acceptatie van de industrie en teams nog...
Voor wedstrijdrenners kan het systeem net dat laatste beetje verschil betekenen, voor de gewone consument een niche en niet echt noodzakelijk.
Beetje hetzelfde verhaal met Classified, ook dat systeem is al een tijdje uitontwikkeld en werkt goed, acceptatie van de consument, ook door de hoge prijs, is een ander verhaal.
Het idee komt uit de wereld van de vrachtwagens die Parijs Dakar reden. Het is verkleind en dook als eerste op bij strandraces en crosstriatlons. Er zijn bij mijn weten drie startende bedrijven. Gravaa lijkt een winnaar.
hun fietsen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nog verder terug denk ik, in de landbouw wordt het ook al heel lang gebruikt om op het land met zeer lage druk te rijden ivm beperking bodemverdichting.
Alleen zijn die landbouw en Dakar systemen vele maken zwaarder natuurlijk en motor-aangedreven.
Alleen zijn die landbouw en Dakar systemen vele maken zwaarder natuurlijk en motor-aangedreven.
Less is bore
Volgens mij heeft Jumbo enkele jaren geleden overwogen om het te gebruiken in Parijs-Roubaixottorongo2 schreef: ↑11 okt 2024 23:55 Zo is dat, maar is al wel wat langer beschikbaar in het circuit.
Ik meen me een verhaal te herinneren dat de entourage van Femke Vandendriessche daar indertijd ook al mee geexperimenteerd had. De commisarissen in de cross hebben er toen korte metten mee gemaakt. Om maar te zeggen dat het inderdaad al heel lang bestaat.ottorongo2 schreef: ↑11 okt 2024 23:55 Zo is dat, maar is al wel wat langer beschikbaar in het circuit.
Uno-X Mobility or bust!