Pagina 40 van 40

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 10 okt 2024 15:28
door SantaSCSI
Ik volg Chris en Jesse in de NERO show wel. Hoewel dit niet meteen de gravel is die we gewend zijn uit de heimat in Kansas etc, is het wel een pak leuker om naar te kijken dan uren rechtdoor rijden door bumf*ck nowhere in een hillbilly staat. Trouwens, het valt mij wel op dat zo goed als alle deelnemers het een leuk en vooral heftig parcours vonden en dat het vooral de criticasters in de sofa zijn die aanstoot nemen aan het type gravel.

Binnen 2 jaar is het in Australie en dat lijkt meer een parcours te worden zoals ze in SBT and Unbound gewend zijn. Dan kunnen de US gravel pro's op hun eigen parcours naar de ruk gereden worden door de euro wegwielrenners :P.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 10 okt 2024 16:01
door Ernie C.
Als ze niet liever Parijs-Tours rijden dan helemaal naar de andere kant van de wereld te vliegen. Dat wordt een leuke test voor de status van het WK gravel.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 11 okt 2024 23:45
door mao
mao schreef: 06 okt 2024 22:09 Ik las vandaag dat Vos dit weekend met een soort self-inflating banden reedt,.
Geen idee of er bij de mannen er ook een mee reed.
Ik ben er even wat dieper in gedoken,
Blijkt dat je al rijdend de banden spanning kan wijzigen…..is van Graava .
In de achternaaf zit een pomp verwerkt die je band op spanning kan zetten, kost je 4 watt vermogen.
Per kilometer kan je band 1 bar worden opgepompt.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 11 okt 2024 23:55
door ottorongo2
Zo is dat, maar is al wel wat langer beschikbaar in het circuit.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 12 okt 2024 07:23
door scottpch64
Is ontwikkeld in Eindhoven door enkele ingenieurs cq liefhebbers, dochter van een van de engineers zat bij m'n zoon in de klas.
Hebben er ettelijke jaren over gedaan, systeem is al een tijdje beschikbaar, nu de acceptatie van de industrie en teams nog...
Voor wedstrijdrenners kan het systeem net dat laatste beetje verschil betekenen, voor de gewone consument een niche en niet echt noodzakelijk.

Beetje hetzelfde verhaal met Classified, ook dat systeem is al een tijdje uitontwikkeld en werkt goed, acceptatie van de consument, ook door de hoge prijs, is een ander verhaal.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 12 okt 2024 08:12
door BertL
Het idee komt uit de wereld van de vrachtwagens die Parijs Dakar reden. Het is verkleind en dook als eerste op bij strandraces en crosstriatlons. Er zijn bij mijn weten drie startende bedrijven. Gravaa lijkt een winnaar.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 12 okt 2024 14:57
door daniel1975
Nog verder terug denk ik, in de landbouw wordt het ook al heel lang gebruikt om op het land met zeer lage druk te rijden ivm beperking bodemverdichting.
Alleen zijn die landbouw en Dakar systemen vele maken zwaarder natuurlijk en motor-aangedreven.

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 12 okt 2024 20:25
door galileo2
ottorongo2 schreef: 11 okt 2024 23:55 Zo is dat, maar is al wel wat langer beschikbaar in het circuit.
Volgens mij heeft Jumbo enkele jaren geleden overwogen om het te gebruiken in Parijs-Roubaix

Re: WK 2024 mannen en vrouwen

Geplaatst: 13 okt 2024 17:40
door SantaSCSI
ottorongo2 schreef: 11 okt 2024 23:55 Zo is dat, maar is al wel wat langer beschikbaar in het circuit.
Ik meen me een verhaal te herinneren dat de entourage van Femke Vandendriessche daar indertijd ook al mee geexperimenteerd had. De commisarissen in de cross hebben er toen korte metten mee gemaakt. Om maar te zeggen dat het inderdaad al heel lang bestaat.