Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010

diamond
Forum-lid

diamond 07 jun 2010 21:55

Chapeau Heren,

een diepe buiging voor u allen wat een sfeer wat een rit,als je hieraan wil meedoen
zal je in ieder geval behoorlijk wat km'tjes moeten maken.
Heeft Serge op z'n Basso over die keien aan het dokkeren geweest ???? die durft !!!
En Hans en de volgers weer een top foto verslag HULDE

gr Klaus

PS Tjitze is het fietske weer skoon hahahaha

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 07 jun 2010 22:01

Serge rijdt niet op de basso maar op de guerciotti

diamond
Forum-lid

diamond 07 jun 2010 22:07

[quote="ferry1982"]Serge rijdt niet op de basso maar op de guerciotti[/quote]

Dat lijkt mij inderdaad logischer Ferry,nu ik die ene foto goed bekijk kan je net zien aan die ringen op de zadelbuis

gr

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 07 jun 2010 22:20

@ Walter G: Gerard werd onderweg nog aangesproken door een Duitser die er vanuit ging dat hij met Italianen te maken had. En zelfs een paar Italianen die op vol vermogen italiaans begonnen te ratelen tegen hem.

Was ook niet echt vreemd, Een Gios, Guerciotti, Coppi en Moser met Brooklyn, Salvarani, Coppi en Italiaanse trui als outfit :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

speric
Forum-lid HC

speric 07 jun 2010 22:29

wanneer is het weer ?

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 07 jun 2010 22:31

Als jij meegaat rij ik er volgend weekend weer naartoe :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 07 jun 2010 22:31

[quote="Walter G"]Heren, allemaal erg bedankt voor het gezelschap vòòr de eerste stop in Bohain. Prachtig, al die stalen fietsen zo in één groep! Leuk jullie gesproken te hebben.

Afbeelding

(Walter G is hier nog juist te zien achter Serge en Hans)

[/quote]

Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 07 jun 2010 22:37

[quote="andromeda"]Als jij meegaat rij ik er volgend weekend weer naartoe :-)[/quote]

misschien later in het jaar zo'n teaser... om eens te kijken of the real deal voor mij weggelegd is..

danny1407
Forum-lid

danny1407 07 jun 2010 22:47

[quote="SpEric"][quote="andromeda"]Als jij meegaat rij ik er volgend weekend weer naartoe :-)[/quote]

misschien later in het jaar zo'n teaser... om eens te kijken of the real deal voor mij weggelegd is..[/quote]

Bij de volgende teaser ben ik ook van de partij! (als dat mag)

De "altijd fiets" is er bijna klaar voor.
Inclusief mercatone uno outfit.
FacebookS3RSSite

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 07 jun 2010 23:24

Zo zie je maar weer, we zijn niet allemaal het zelfde
Ik vond het dus helemaal niks, wat een ellende.
Op Kasseien rijden heeft wat mijn betreft weinig meer met racefietsen te maken.
Ondanks diverse goed bedoelde adviezen van vele fiets vrienden wilde ik toch wel eens de tocht der tochten fietsen, als je hem niet heb gereden kan je er uiteindelijk geen mening overhebben.
Vertrek was om 5 uur lekker rustig op de weg en de eerste 90 km met een gem. van 30 niks aan het handje.
De eerste stook was meteen een ramp, achter lek en een scheurtje in een bijna nieuwe 25mm conti 4 season buitenband. binnen band vernieuwd en door gereden om vervolgens bij de volgende strook weer een nieuwe binnenband er om te moeten leggen.
Bij de verzorging post de fout gemaakt om niet de buitenband vernieuwen, om vervolgens weer lek te rijden. Het is nu rond 10 uur en het gaat hard regenen , de stroken worden nat en er zijn plassen van 20 cm water. weer word er lek gereden, scheutje is nu scheur en ik moet de volgwagen bellen voor mijn buiten band (die had ik natuurlijk bij me moeten hebben) het duurt 1,5 uur voordat me vrouw me in de regen ergens in de akkers heeft gevonden.
Na een paar uur fietsen ben ik ondertussen weer droog gefohnd om vervolgen s weer een omweers bui op me te krijgen deze keer met hagel, vele gaan schuilen maar mij deert het niet eigenlijk wel lekker zo,n verfrissing en we worden weer schoon.
De wind werkt ook niet echt mee zeg maar tegen , bij strook 13 of 14 ligt er een wat oudere Belg dwars over de kasseien net gebeurd ik stop om te vragen of ik kan helpen maar de ambulance is al gebeld en vervolg m,n weg.
De kasseien houden op en ik fiets door de modder als mijn achter derailleur dreigt vast te lopen in de diepe modder plas begin ik na te denken, zo bont zullen ze het toch niet maken?, ik kijk achterom om te kijken of er nog iemand aan komt.
Tot mijn schrik zie ik in de verte iemand haaks op mijn route rijden ik zal toch niet...... toch wel, nog in gedacht met de Belg heel niet gezien dat er toevallig in deze strook een haaks bocht zit, @#$&*, er zit niks anders op om de 500 maar weer terug te rijden.
Na 15 uur onderweg te zijn mag ik me scharen onder een select gezelschap, nu ben ik er trots op maar eens een nooit meer. Blijkbaar ben ik er niet geschikt voor.
ps Mijn zoon wilde de shirt op halen die kreeg je dus alleen met een vol stempelkaart, gelukkig was dat wat ik wel goed had verzorgd :-)

259 km
gem 23,5
hoogte meters 1698 ( max 6%)
6099 kcal

Afbeelding
Met dank aan me vrouw voor de verzorging

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 jun 2010 23:31

Ik moet zeggen dat ik echt zit te genieten van de foto's.
Deze heeft wel mijn voorkeur.
Afbeelding

Verder ben ik blij dat iedereen voor zover ik weet zonder kleerscheurn vanaf is gekomen.
En een compliment aan Kool486, met één pedaal doorgaan tot volgende stop is in mijn ogen grote klasse.
Voor een ieder ander; RESPECT!

kool486
Forum-lid

kool486 07 jun 2010 23:37

beste Mao, wij hadden tijdens de voorpret tijdens de heenreis geopperd om snachts stiekum over alle stoken keitjes een asfaltpaadje van een halve meter breed te maken. had jij een mooie dag gehad!
Funny the way it is

Plaats reactie