Pagina 40 van 52
Geplaatst: 22 aug 2010 22:59
door jackbrown
Nogmaals @OlivierV: hierbij een foto van net zo'n fiets als die van jou met de zwarte Vuelta's:
[img=
http://img843.imageshack.us/img843/3482 ... artevu.jpg]
Bron foto:
http://www.rennrad-news.de/forum/showth ... 41&page=32
Kan iemand die foto ook shoppen met de witte versie? Misschien dat dat OlivierV verder kan helpen? Succes.
Geplaatst: 22 aug 2010 23:28
door r.hilferink
Mijn persoonlijke mening: ZWART! Ik heb nog geen combi gezien waarbij ik witte versies mooi vind, Wielen moeten naar mijn mening zwart zijn. Maarja, das persoonlijk.......
Inmiddels wat meer ritjes gemaakt met de Vuelta's. Nog steeds dik tevreden! Ook met windkracht 5-6 prima mee te rijden al heb je af en toe wel het idee dat er iemand aan je stuur trekt zoals vandaag op de brug tussen Rhenen en Lienden. Maar het is absoluut niet hinderlijk (of gevaarlijk).
Geplaatst: 23 aug 2010 19:02
door BonoCross
Absoluut zwart (is tijdloos)!!! Dat wit is echt iets van nu maar dat gaat over denk ik (zegt de persoon die een geheel witte fiets heeft...)
Geplaatst: 01 sep 2010 21:31
door lunitic
ik zit er ook aan te denken om de vuleta superlites aan te schaffen.
nu vroeg ik me alleen af hoe onderhoudsvriendelijk deze wielen zijn.
Daarmee bedoel ik om dat de plaatselijke fm deze wielen ook kan richten, spaak vervangen etc.... als dat nodig blijkt te zijn.
Iemand enige ervaring hiermee?
Geplaatst: 02 sep 2010 08:07
door freakish
Onderhoud is geen probleem. Bij mij is al een spaak gebroken, waardoor het wiel ook iets scheef getrokken is. Alles is perfect hersteld. Ben nu wel aan het kijken naar andere wielen, want voor het klimwerk zijn ze wel wat zwaar.
Geplaatst: 02 sep 2010 11:21
door vincent75
R. Hilferink schreef:
Inmiddels wat meer ritjes gemaakt met de Vuelta's. Nog steeds dik tevreden! Ook met windkracht 5-6 prima mee te rijden al heb je af en toe wel het idee dat er iemand aan je stuur trekt zoals vandaag op de brug tussen Rhenen en Lienden. Maar het is absoluut niet hinderlijk (of gevaarlijk).
Ik heb het idee dat er iemand frontaal tegen het stuur drukt met deze wielen
Zit waarschijnlijk tussen mijn oren maar ik heb het idee dat het fietsen met mijn "oude" wielen minder moeite kost.
Ze smoelen overigens wel erg mooi!
Geplaatst: 02 sep 2010 15:30
door lvgh
Lunitic schreef:ik zit er ook aan te denken om de vuleta superlites aan te schaffen.
nu vroeg ik me alleen af hoe onderhoudsvriendelijk deze wielen zijn.
Daarmee bedoel ik om dat de plaatselijke fm deze wielen ook kan richten, spaak vervangen etc.... als dat nodig blijkt te zijn.
Iemand enige ervaring hiermee?
Ligt eraan welke versie je neemt. Met de versie met normale J-bend spaken zul je makkelijker bij elke FM terecht kunnen dan een met rechte spaken. De J-bends zijn volgens mij gewoon zwarte plain 2.0 spaken die je kunt vervangen door bijv. DT Champion. Losse setspecifieke spaken zijn meestal moeilijk te verkrijgen.
Geplaatst: 14 sep 2010 14:09
door tommeke14
Ik zit nog steeds te denken aan een setje Superlite's omdat ze zo mooi zouden staan in m'n fiets, en niet duur zijn. Maar ik vraag me af hoe duurzaam en stijf ze zijn. Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?
Geplaatst: 14 sep 2010 15:11
door Bart M
Zeer stijf in elk geval.
Heb nu al dik een jaar een set en nog steeds dik in orde.
Geplaatst: 14 sep 2010 15:35
door bert01
Stijf zijn ze zeker, rijden heerlijk!
Ik acht ze totaal niet duurzaam, na zo'n 3000km is er op meerdere plekken lak losgelaten, stickers zitten er ook niet goed vast op...
Geplaatst: 14 sep 2010 18:26
door klimmer
columbus schreef:Ik vind ze ook wel mooi, maar je moet toch 16 spaken hebben voor de uci?
Tenzij de wielen na een testprocedure door de UCI zijn goedgekeurd. De goedgekeurde types staan op een lijst op de UCI site, wel met enige vertraging, naar mijn idee.
Geplaatst: 15 sep 2010 18:45
door tommeke14
Dank voor de reacties.
@Bert01: Die stickers ga ik er toch afhalen, aangezien mijn fiets blauw met geel is, en dat smoelt niet met wit en rood
Hoe houden de naven zich?