Tour de France 2008
Morgen lekker voor de buis zitten en kijken wat CSC van plan is. IK hoop in ieder geval dat die Evans op wat achterstand wordt gezet door Schleck (of misschien Sastre?).
Die man heeft echt de uitstraling van een aardbeienplant in December, verschrikkelijk...
Die man heeft echt de uitstraling van een aardbeienplant in December, verschrikkelijk...
"Try not. Do or do not......there is no try"
Er zullen bij onze Zuiderburen toch wel mensen wonen die Evans graag zien winnen? Ze houden zich wel akelig stil hier... Maar ze zijn er wel. Misschien nemen ze niet graag het voortouw en bekijken ze het liever van een afstandje...
Ben helemaal verbaasd over Menchov. Dalen als een krant! Het lijkt een gewoonte te worden bij onze Robovrienden.
Door een mooi item om de Belg weet waarom Evans de tour gaat winnen en Menchov deze verliest!
Een maand geleden gingen beide heren trainen op dezelfde dag op dit monster!
Het weer was gigantisch slecht en koud. En er lag zelfs zoveel sneeuw op de top dat je niet over de top kon rijden met fiets of auto. Tot mijn verbazing ging Menchov op de fiets naar boven gekleed als een eskimo!
Onze vriend Evans ging lekker met de auto naar boven met de kachel op 10.
Maar boven aangekomen ging Menchov met de auto naar beneden maar stapte Evans uit en krop met fiets en al over de sneeuw naar de andere kant van de top en ging met naar beneden.
Laat Menchov nu in dezelfde afdaling moeten lossen terwijl Evans volle bak naar beneden raasde!
Laat dit een les zijn voor Menchov (en de Raboleiding) . Volgend jaar ook de afdalingen verkennen!
Door een mooi item om de Belg weet waarom Evans de tour gaat winnen en Menchov deze verliest!
Een maand geleden gingen beide heren trainen op dezelfde dag op dit monster!
Het weer was gigantisch slecht en koud. En er lag zelfs zoveel sneeuw op de top dat je niet over de top kon rijden met fiets of auto. Tot mijn verbazing ging Menchov op de fiets naar boven gekleed als een eskimo!
Onze vriend Evans ging lekker met de auto naar boven met de kachel op 10.
Maar boven aangekomen ging Menchov met de auto naar beneden maar stapte Evans uit en krop met fiets en al over de sneeuw naar de andere kant van de top en ging met naar beneden.
Laat Menchov nu in dezelfde afdaling moeten lossen terwijl Evans volle bak naar beneden raasde!
Laat dit een les zijn voor Menchov (en de Raboleiding) . Volgend jaar ook de afdalingen verkennen!
Gerardo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En dan ziek worden tijdens de voorbereiding omdat je onderkoelt raakt?
Dit heeft niets met dalen als een krant te maken, goed was het niet, maar als een krant is echt anders. Evans de hemel prijzen vind ik ook niet echt terecht, want het scheelde maar een haar of Evans had ook in het ravijn gelegen.
Dit heeft niets met dalen als een krant te maken, goed was het niet, maar als een krant is echt anders. Evans de hemel prijzen vind ik ook niet echt terecht, want het scheelde maar een haar of Evans had ook in het ravijn gelegen.
Is het iemand opgevallen dat Cadel Evans de hele tour al een beetje opgefokt is.
In een van de eerdere etappe's werd hij pissig op een motor, waar hij achteraf wel zijn excuses voor aanbood.
Vervolgens wordt hij pissig op een journalist die hem aantikt of zijn hond aait, maar de reactie is tamelijk overdreven niet?
Cadel 10e etappe
Na de 15e etappe
Cut your head off
Na vandaag
Kopstoot
In een van de eerdere etappe's werd hij pissig op een motor, waar hij achteraf wel zijn excuses voor aanbood.
Vervolgens wordt hij pissig op een journalist die hem aantikt of zijn hond aait, maar de reactie is tamelijk overdreven niet?
Cadel 10e etappe
Na de 15e etappe
Cut your head off
Na vandaag
Kopstoot
Wil Menchov vandaag nog een kans maken, zal hij vooral op CSC moeten letten. Die moeten ivm de tijdrit de afstand met Evans vergroten, als hij met Schleck meekan neemt hij tijd op Evans en verslaat hij Schleck in de tijdrit. Maar denk dat Rabo eens op zoek moet naar een nieuwe kopman voor de tour.
I Am SpeCiAliZed
Foosho schreef:hmm.. nu ik het zo op een rijtje zie: Evans spoort niet helemaal
Het is niet slim, maar ik kan dit begrijpen:
Je bent 100% gefocussed, adrenaline gaat door je lijf. Dan wordt je de seconde nadat je over de streep komt een microfoon in je strot gedouwd terwijl je je absoluut niet lekker voelt (benauwd, misselijk). Iedereen tettert in je oren.
Hinault heeft meermaals gemept, Peter Winnen heeft wel eens gemept, Rooks heb ik wel eens schouderduwen zien uitdelen, Lance had direct na de finish bodyguards (Evans heeft niet voor niets een van deze jongens nu ingehuurd).
Er is een reden waarom bij andere grote sporten dit niet kan. Of dacht je dat je een voetballer die net 5 seconden van het veld komt even aan zijn schouder moet trekken? Je gaat gestrekt....
Evans is misschien een driftkikker en misschien is het een klootzak (ik ken hem niet goed genoeg) maar om hem gestoord te noemen vind ik echt te ver gaan. Ik weet dat ik hier niet tegen zou kunnen. Als ik moe/hongerig ben ben ik ook zo explosief als een vat buskruit, terwijl ik best een aimabel persoon ben. Zijn lichaam gaat gewoon in self-defense modus en dan krijg je dit.
-
- Forum-lid
Evans is inderdaad een kwaaie. En natuurlijk hebben andere toppers in het verleden zich ook wel eens - onder invloed van adrenaline en spanning - fysiek of verbaal geuit tegen het journaille. Wat Evans in mijn optiek de laatste jaren in interviews en tv-optredens nog nooit heeft laten zien, is dat hij over humor beschikt. Zelfs rigide types als Hinault en Armstrong waren bij gelegenheid in staat om een relativerende of zelfs grappige opmerking te plaatsen. Bovendien laat hij zich niet zelden met veel dedain uit over collegarenners.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)