BMC
In die bewuste laatste rit van de tour, gewonnen door Cadel Evans, reed hij de eerste kilometers op een geel gespoten teammachine. Exact hetzelfde frame als wat hij de rest van die tour gebruikte. Hij wilde echter niet van fiets veranderen, om 'psychologische redenen'.
Er zijn wel degelijk profs van BMC die af en toe met een Impec rijden, vooral in vlakke ritten(ook vorig jaar in de tour).
Er is niets mis met dat frame, ik vind het zelf waanzinnig mooi en het is stijf zat. Het enige probleem is dat het vrij zwaar is: iets meer dan 1300 g in een kleine maat(tegen max 800 g voor een teammachine 2014). En met dit gewicht is het voor de profs niet mogelijk om in combinatie met electronische dura ace rond de 6.8 kg te raken.
Ik ken 2 mensen die ermee rijden, tot hun grote tevredenheid. Dit is echt stukken leuker dan al die taiwanese en chinese brol die slechts 30 euro kost en verlapt wordt voor 3000 euro.
Er zijn wel degelijk profs van BMC die af en toe met een Impec rijden, vooral in vlakke ritten(ook vorig jaar in de tour).
Er is niets mis met dat frame, ik vind het zelf waanzinnig mooi en het is stijf zat. Het enige probleem is dat het vrij zwaar is: iets meer dan 1300 g in een kleine maat(tegen max 800 g voor een teammachine 2014). En met dit gewicht is het voor de profs niet mogelijk om in combinatie met electronische dura ace rond de 6.8 kg te raken.
Ik ken 2 mensen die ermee rijden, tot hun grote tevredenheid. Dit is echt stukken leuker dan al die taiwanese en chinese brol die slechts 30 euro kost en verlapt wordt voor 3000 euro.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Een Impec is gwoon 'zwaar mooi'
Helaas niet waar, hij heeft inderdaad om 'psychologische redenen' van fiets gewisseld maar wel naar de Racemachine. Zoals veel BMC rijders geeft ook Cadel de voorkeur aan de racemachine (op deze fiets heeft hij afgelopen week ook het Australisch kampioenschap gereden). Uiteraard zijn er ook die de Impec gebruiken maar dit is volgens mij wel de minderheid.sanneman schreef:In die bewuste laatste rit van de tour, gewonnen door Cadel Evans, reed hij de eerste kilometers op een geel gespoten teammachine. Exact hetzelfde frame als wat hij de rest van die tour gebruikte. Hij wilde echter niet van fiets veranderen, om 'psychologische redenen'.
Waarom zou je ook, de racemachine is vele malen mooier
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Prachtige fiets, lekker tegendraads.
In ieder geval hebben Danilo Wys, Martin Kohler en Hushovd er afgelopen seizoen op gereden.
Ook seizoen 2014-2015 zal de Impec weer gebruikt worden volgens het BMC protour team.
Onderstaande fiets is van Hushovd.
Deze foto is van het trainingskamp in Denia 2014, ik zie een paar Impecs, dus geen oud spul van een aantal jaren geleden.
In ieder geval hebben Danilo Wys, Martin Kohler en Hushovd er afgelopen seizoen op gereden.
Ook seizoen 2014-2015 zal de Impec weer gebruikt worden volgens het BMC protour team.
Onderstaande fiets is van Hushovd.
Deze foto is van het trainingskamp in Denia 2014, ik zie een paar Impecs, dus geen oud spul van een aantal jaren geleden.
Hushovd had een heel mooi matzwart frame met blauwe lugs aan de voorzijde en aan de achterzijde zwart. Stond erg goed bij zijn Noorse kampioenstrui.
Helaas kan ik zo snel geen plaatje vinden.
Helaas kan ik zo snel geen plaatje vinden.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bijv in Polen reed Hushovd op een Team Machine SLR01 en in de meeste andere foto's die ik van 2013 zou snel zie ook. In Beijing reed hij iig wel 1 etappe op een Impec.
Die Impec's worden alleen zo nu en dan voor de promotie te voorschijn getoverd lijkt het.
Die Impec's worden alleen zo nu en dan voor de promotie te voorschijn getoverd lijkt het.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Hij bedoelt deze denk ik, met de remmen maar zonder de dikke buizen:d.s. schreef:Enkel in een tijdritwezep schreef:Wordt er niet gefietst met de TMR01, de Timemachine?
ipv de TM01:
Hincapie:
- Jaap Telder
- Forum-lid