Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

williamdf+
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:01

williamdf+ 18 aug 2009 00:41

Ik heb net een testrondje gereden, voor mijn gevoel slipt mijn racefiets heel snel bij het remmen. Ik heb nog nooit een racefiets gehad, dus ik weet niet of het aan de banden ligt of aan mijn manier van remmen? ... Vanaf welk bedrag heb je betere (alround) banden dan de bandjes die standaard om de Ultegra wielen liggen van de Desert Falcon +?
Bulls Desert Falcon plus Ultegra SL

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 21 aug 2009 00:31

...ik ben er bij! Alweer een tijdje overigens. Het beestje is afgelopen zomer al mee omhoog geweest op de Alpe, Croix de Fer en de Galibier.

Overigens vandaag m'n voorwiel (de standaard shimano-velgen) aan gort gereden. Nu oriënteren op nieuw setje.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 aug 2009 02:12

williamDF+ schreef:Ik heb net een testrondje gereden, voor mijn gevoel slipt mijn racefiets heel snel bij het remmen. Ik heb nog nooit een racefiets gehad, dus ik weet niet of het aan de banden ligt of aan mijn manier van remmen? ... Vanaf welk bedrag heb je betere (alround) banden dan de bandjes die standaard om de Ultegra wielen liggen van de Desert Falcon +?

Waarschijnlijk rem je te veel met achter. Je kunt veel harder met de voorrem remmen dan de meeste beginnende fietsers denken. Gewoon een beetje uitproberen, dat is erg nuttig.
De banden zijn zo te zien Michelin Dynamics. Goede banden voor het geld vind ik Pariba Revolutions, zijn niet overal te krijgen maar met wat zoeken kosten ze minder dan 15€/stuk. Iets daarboven qua prijs zitten bijv. Vredestein Fortezza Tricomp, Vittoria Diamante Pro (beide ca 20€) en Continental GP4000S (45€/set), welke sterke allrounders zijn.

loooiiiccc
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009 14:09

loooiiiccc 21 aug 2009 19:39

weet iemand tot hoeveel bar je de (michelin) banden van de bulls desert falcon mag oppompen? mvg

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 21 aug 2009 19:44

Dat moet er wel op staan. 8 bar moet haalbaar zijn lijkt me.

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 21 aug 2009 20:42

Het staat ook inderdaad op de band zelf. Het is maximaal 8 bar. Ik pomp ze meestal op tot 7.5 bar.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 02 sep 2009 13:30

Ik zet mijn Conti's op 8,5. Wel na het fietsen altijd even de druk er af gooien!

tommy22
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2009 22:05

tommy22 05 sep 2009 11:19

Hallo Bulls rijders,

Nu het slechte weer er weer langzaam begint aan te komen vroeg ik me af hoe jullie je fietsconditie in de winter op peil houden. Zelf loop ik ook 4a5 keer in de week hard, maar dat zijn toch hele andere spieren die je gebruikt. Dat heb ik wel gemerkt sinds ik er deze zomer ook nog veel bij fiets.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat in de winter doen, gewoon doorrijden of misschien een alternatieve training. Ik hoor het graag.

Groet Tom

ontogenese
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 aug 2009 13:04

ontogenese 05 sep 2009 12:51

Pfff, de nieuwe bulls staan al in diverse winkels, maar de site is nog steeds niet geupdate.. Slechte zaak als je het mij vraagt.

Oh en Tommy een aantal mogelijkheden:
- Mountainbiken
- (Buiten) wielrennen op een 'pekelfiets' en extra kleding dragen
- (Binnen) fietsen op een rollerbank met weerstand (bijv Tacx)
- Spinnen

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 05 sep 2009 20:27

Vandaag een Bulls Desert Falcon+ gekocht bij Rein Veenendaal. Fijne winkel, heb toch gekozen voor een beetje service, in plaats van het onderste uit de kan. En een Bulls mag dan wel een beetje emotieloos zijn, ik vind het toch een prachtige fiets. Vrijdag ophalen:)

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 05 sep 2009 21:32

Tommy22 schreef: Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat in de winter doen, gewoon doorrijden of misschien een alternatieve training. Ik hoor het graag.


Blijf als het even kan buiten rijden. Ook in december/januari is het bij mooi weer prima rijden buiten. Vorst/sneeuw/regen houdt mij wel binnen, dan verhuis ik naar de Tacx.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 06 sep 2009 00:49

In de winter gewoon doorfietsen, er zijn heel veel droge dagen hoor! En als er gepekeld is even niet. Daarnaast iets meer op de ATB. Erg mooi;dit voorjaar door de sneeuw gebiked over stille paden.

Plaats reactie