Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

bever
Forum-lid

bever 03 aug 2014 18:45

timo2.0 schreef:
jeroenkuiper schreef:
Gelukkig hoor ik ze meestal niet omdat ik negen van de tien keer met oordopjes van mijn radio in mijn oren fiets ;)

:lol: :lol: :lol:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 aug 2014 19:25

GJEvK schreef:Eigenlijk moet je ALTIJD een helm draaien.
Absoluut!

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Pinonoir
Forum-lid

Pinonoir 03 aug 2014 19:46

Ach, leven en laten leven.
Dit jaar een helm afgeschreven op de MTB toen ik niet voldoende bukte voor een tak. Waarschijnlijk had ik zonder helm niets geraakt en geen hoofdpijn gehad. Maar zonder helm voel ik me naakt, ook bij 30 graden.
Vandaag: ik rij achter een niet al te snelle rijder op de MTB, hou zo'n 2 fietslengtes aan, zal hem later wel inhalen als het breder wordt. Hij gaat ineens in de remmen en dwars over het pad stilstaan. Ik kan er net langs en vloek waarschijnlijk voor zijn onverwachte manoeuvre. Had ik moeten vloeken? Waarschijnlijk niet, maar hij is wel de vrucht van een inheemse loofboom als hij dwars over een pad gaat stilstaan.
Ik zet mijn fiets in een rek bij een café neer om koffie te halen. Krijg ik een opmerking dat er geen bel op zit! Niet eens op ingegaan. Ik "moet" nergens langs als ik geen nummer opgespeld heb, en heb dus alle tijd. Een bel vind ik iets hebben van " Oprotten, ik moet er langs en daar heb ik recht op".
Weer de nodige verbazing dus vandaag. Maar ergeren? Daar doe ik niet meer aan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2014 19:57

GJEvK schreef:
Eigenlijk moet je ALTIJD een helm draaien. Ook als je op je opoe fiets even naar de stad rijdt, juist wanneer je met je zatte kop terug naar huis fietst, tijdens je woon-werk verkeer (voor de niet-racers die wel op de fiets gaan) etc. Maar in tegenstelling tot een aantal andere landen, zie je hier maar erg weinig mensen op een normale fiets met een helm op. ).
Pssst.....e-bikers zonder helm ;)
Less is bore

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 03 aug 2014 20:13

.
Laatst gewijzigd door roos69 op 05 aug 2014 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 03 aug 2014 20:19

Zonder helm fietst best lekker, zeker als het mooi weer is. Kwam ik laats weer eens achter toen ik in mijn haast om tijdig op mijn werk te komen mijn helm vergeten was. Omdat ik ook andere (noodzakelijke) spullen vergeten was, weer terug gekeerd en het ding alsnog opgezet, maar wie weet hou ik het ding bij een eerstvolgende solo-rit wel weer eens af

:-P

Is de "je bent je helm vergeten groep" trouwens dezelfde als de "heb je geen bel ofzo" groep? Laatsgenoemden mogen van mij permanent achter de geraniums plaatsnemen namelijk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 03 aug 2014 21:37

Ik was laatst een keer mijn fietsschoenen vergeten, dat vond ik veel vervelender...dat fiets pokke.:)
roos69 schreef: Mensen mogen best zeggen dat je het een slecht idee vindt als je iemand ziet fietsen zonder helm, maar iets minder betweterig mag ook wel.
+1

Als we gaan opsommen voor welk gedrag van "de ander" de samenleving allemaal kan opdraaien kan ik ook wel even een lijstje maken van allemaal zeer algemene en sociaal geaccepteerde handelingen die veel meer slachtoffers maken dan een solo ritje zonder helm. (auto-ongelukken, wintersport, roken, burn out en stress door 60-urige werkweken, fijnstof in het milieu, alcohol in het algemeen en coma-zuipen in het bijzonder en ga zo maar door)

Wel helm; groepsritjes, trainigsritjes (want harder), gevaarlijker parcours (afdalingen,terrein etc.).
Geen helm; geocache rondje in mijn eentje, zo maar fietstochtje, boodschapje doen of woon-werk.
roos69 schreef: De kans dat je als je solo rijdt en defensief fietst, rekening houdt met waar je fietst en je aanpast aan de omstandigheden en dan een ongeluk krijgt met hersenletsel is verschrikkelijk klein.
Ja dat klopt. Maar het risico is niet 0%, dus is er volgens sommige mensen kans, en dus gaat het gebeuren. Vallen is ook meteen op je hoofd, en dan ook meteen hoofdletsel en dus meteen levenslang een kasplantje. Vanuit dezelfde redenering win je altijd automatisch 4 miljoen als je een staatslot koopt, maar dat is dan ineens weer niet zo.
Ondertussen wordt heel Nederland vol gelegd met rubberen tegeltjes en overal moeten alle steentjes van alle schoolpleinen verwijderd worden want kindjes kunnen vallen en dus meteen allerlei vreselijke dingen oplopen. Ik word eerlijk gezegd heel erg moe van dit vreselijke geneuzel.
Veni. Vidi. Fietsie.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 03 aug 2014 23:13

Nooit zonder een helm. Ik fiets tussen de 35 en 45 km/h een klapper op die snelheid is brain damage tot het einde. Wat anderen doen boeit me niet. Ik zal ook niemand er op aan spreken. Verder natuurlijk een FAIL van een jewelste.. Anderen aanspreken op hun helm wel/niet gedrag en dan zelf een avatar hebben waar je fietst zonder helm met een kutsmoesje dat het warm was en maar 8 km/h ging.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 03 aug 2014 23:19

Ik vind dat er geen argumenten bestaan om geen helm te dragen. Het argument dat je als je solo fietst minder risico hebt om te vallen is wmb een kulargument. De enige keer dat ik een helm echt nodig had was toen ik alleen fietste.

Daarbij zijn goede en moderne helmen echt wel veilig. Een vriend van me is dusdanig hard gevallen dat ie in coma gelegen heeft. Zonder helm had ie het niet na kunnen vertellen.

Anderzijds vind ik wel dat iedereen het lekker zelf moet weten en ik zou er ook niet iemand op aanspreken. Ik heb in m'n studententijd altijd seks zonder condoom gehad en dat is ook nooit verkeerd gegaan ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 aug 2014 23:56

De enige keer dat ik mijn helm goed had kunnen gebruiken viel ik van de trap...

En, heel je studententijd alleen op je kamer doorbrengen is inderdaad heel veilig ;) .
Campagnolo Ultra Dork

brekson
Forum-lid

brekson 04 aug 2014 00:33

daniel1975 schreef: Pssst.....e-bikers zonder helm ;)
Hehe :D
Sworks Venge

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 04 aug 2014 06:43

.
Laatst gewijzigd door roos69 op 05 aug 2014 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie