Gazelle
-
- Forum-lid
Champion Mondial nummer 5 is ook weer klaar Bouwjaar 1976 frame en vork opnieuw gelakt stickers onder de blanke lak en voor de rest opgebouwd met wat ik nog had liggen . Het zadel word nog omgeruild voor een rolls San Marco maar die moet ik eerst een vinden in mooie staat .
-
- Forum-lid
Wat een klein wereldje is het toch .
Ik heb mijn Champion Mondial AB afgelopen weekend weer zomerklaar gemaakt. Gewassen, nieuw stuurlintje, frisse ketting etc. Wat mij betreft mag het resultaat er weer zijn.
En vandaag een heerlijke paasrit gemaakt. Dan realiseer je je ineens weer hoe fijn zo'n oud stalen frame rijdt!
En vandaag een heerlijke paasrit gemaakt. Dan realiseer je je ineens weer hoe fijn zo'n oud stalen frame rijdt!
Hij staat er weer mooi bij. Ik had een maand geleden bedacht dit jaar vooral met Gazelle staal te gaan rijden. Ik moet echter nog steeds wat onderdelen bestellen, dus dat schiet nog niet op.
-
- Forum-lid
Deze gazelle heb ik gister van marktplaats geplukt. Was erg stoffig en al een hele poos niet gebruikt.
Volgens het frame nummer komt hij uit 1994
Ik denk dat ik de kabels vervang want die krijg ik niet schoon.
En dan ook meteen een wit stuurlint.
Volgens het frame nummer komt hij uit 1994
Ik denk dat ik de kabels vervang want die krijg ik niet schoon.
En dan ook meteen een wit stuurlint.
Mooie fiets, toch de meest iconische kleur voor een Gazelle als je het mij vraagt. En die kabels zijn toch poreus en dat maakt lastig schoon. Dan zet je er net zo makkelijk nieuwe op.
Ik dacht een (op de foto's) erg mooie Team gekocht te hebben, maar in real life viel dat toch tegen. Alleen ligt de Ultegra 600 8 speed STI groep nu al wel klaar ... Marktplaats maar goed in de gaten houden de komende tijd,
Ik dacht een (op de foto's) erg mooie Team gekocht te hebben, maar in real life viel dat toch tegen. Alleen ligt de Ultegra 600 8 speed STI groep nu al wel klaar ... Marktplaats maar goed in de gaten houden de komende tijd,
-
- Forum-lid
Dat vindt ik ook. De kleur is mooie de lak van deze is voor de leeftijd nog in prima staat. Ik ga er eerst nieuwe witte kabels op zetten daarna nieuwe banden met een skinwall en de voorbladen zou ik ook graag origineel hebben. En ook nog een wit stuurlint.
Oktober vorig jaar postte ik hier een plaatje van deze fiets, toen had ik hem net opgehaald (lees: gered van de sloop):
Het heeft even geduurd maar inmiddels is hij zo goed als klaar! Enkel het zadel zou nog veranderd kunnen worden voor een ander exemplaar. Maar geen idee of ik dat nog ga doen.
Ik heb geprobeerd het project low-budget te houden, aangezien het niet de meest bijzondere uitvoering van een Gazelle racefiets is. Dit is redelijk gelukt, met goed zoeken op marktplaats en bij de lokale fietsenmaker die nog oud spul had liggen.
Plaatjes:
Het heeft even geduurd maar inmiddels is hij zo goed als klaar! Enkel het zadel zou nog veranderd kunnen worden voor een ander exemplaar. Maar geen idee of ik dat nog ga doen.
Ik heb geprobeerd het project low-budget te houden, aangezien het niet de meest bijzondere uitvoering van een Gazelle racefiets is. Dit is redelijk gelukt, met goed zoeken op marktplaats en bij de lokale fietsenmaker die nog oud spul had liggen.
Plaatjes: