chevalier schreef:Dit stukje over thomas lees ik net op een wielersite, vind het wel een leuk verhaal daarom zet ik het hier neer.
Enkele weken terug werd het wielerlandschap flink opgeschud. Noord-Hollandse megatalent Thomas Dekker was 'gepakt' op het gebruik van Epo. Tenminste dat vertelde het verhaal.
Een plasje van Dekker van eind 2007 was nogmaals gecontroleerd en bij de tweede test was er plots dynepo gevonden.
Bij het zien van de dopingtestdatum gingen bij mij de bellen rinkelen. De urine was op 24 december afgenomen. Dit zou dus inhouden dat Thomas geprepareerd en wel aan het kerstdiner te huize Dekker in Tuitjehorn zou zijn verschenen. Misschien dat moeder Dekker ieder jaar een immense kalkoen voorschotelde, maar dan nog zou dit voor een getraind renner als Thomas geen probleem zijn om te verorberen.
Simpel gezegd, Dekker zijn positieve test is gewoon onzin. Welke renner zit er nu midden in de winter aan de EPO? Enkele weken later stond wel de eerste test op het strand van Egmond op de planning. Natuurlijk stonden daar zandhaas-toppers als Sander Lormans en Bram Rood aan het vertrek, Maar om je als Dekker te preparen voor een strandrace als Egmond-Pier-Egmond. Dat gaat zeker te ver.
Antidope-manager Anne Gripper moet dat toch begrijpen. Laat de UCI maar snel Dekker weer volledig rehabiliteren. Want EPO voor EPE, het moet toch niet gekker worden.
Volgens mij mis jij iets.