Gebruik jij een helm?
Hoe goed bedoeld ook allemaal, het worden steeds meer regeltjes, en (het is al eerder gezegd) we bevinden ons op een hellend vak wat dat betreft.
Ik hecht groot belang aan vrijheid. Het verplichten van een helm op de fiets is wat mij betreft echt over de grens.
(95% van de keren dat ik fiets op de racefiets heb ik trouwens wel een helm op)
Ik hecht groot belang aan vrijheid. Het verplichten van een helm op de fiets is wat mij betreft echt over de grens.
(95% van de keren dat ik fiets op de racefiets heb ik trouwens wel een helm op)
johanandijk schreef: De verzekeraars krijgen het al meer voor het zeggen in dit land dus ook een bemoeienis in de sport kan niet lang uitblijven.
+1 Simpelweg risicoreductie is kostenreductie.
Vaststelling: heel veel van de mensen die tegen helmplicht zijn zeggen zelf wel een helm te dragen, maar hebben lak aan regeltjes, want ze weten dat voor zichzelf wel uit te maken. Het punt is dat dat regeltje dan ook niet voor hèn bedoeld is: in de meeste gevallen kan je zoiets inderdaad aan het gezond verstand overlaten (zelf draag ik in dat geval ook geen helm omdat het verplicht is, maar omdat ik het zelf zinvol vind), maar in de gevallen waarin het gezond verstand een zetje kan gebruiken is aan zo'n regeltje toch niks verkeerd?
En de discussie verleggen naar roken, drinken, gokken, blowen of te laat naar bed gaan, dat doet in dezen natuurlijk niks ter zake.
"vrijheid" is ook zo'n term die in deze context vaak te pas en te onpas wordt aangehaald: is het opleggen van een helm een onredelijke inperking van je individuele vrijheid? Toch niet meer dan het verplichten van een veiligheidsgordel of het opleggen van een maximumsnelheid dat is? Goed, snelheidsbeperkingen zijn - anders dan een helm - niet enkel voor je eigen veiligheid maar ook voor die van anderen, maar misschien is het soms ook wel nuttig om bepaalde mensen tegen zichzelf te beschermen.
En de discussie verleggen naar roken, drinken, gokken, blowen of te laat naar bed gaan, dat doet in dezen natuurlijk niks ter zake.
"vrijheid" is ook zo'n term die in deze context vaak te pas en te onpas wordt aangehaald: is het opleggen van een helm een onredelijke inperking van je individuele vrijheid? Toch niet meer dan het verplichten van een veiligheidsgordel of het opleggen van een maximumsnelheid dat is? Goed, snelheidsbeperkingen zijn - anders dan een helm - niet enkel voor je eigen veiligheid maar ook voor die van anderen, maar misschien is het soms ook wel nuttig om bepaalde mensen tegen zichzelf te beschermen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
jeroen33 schreef:Ja, altijd en degene die geen helm dragen, tsja..............................................
Waarop 'quote' je hier nu of wie haal je hier nu aan? Beetje onduidelijk.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
lijkt me duidelijk waarop hij antwoord geeft...op de beginvraag van dit topic....
De vraag is: "Gebruik jij een helm?" en hij geeft duidelijk antwoord met "Ja, altijd"
En hij oordeelt en passant over mensen die dat niet doen... Ik deed dat niet, maar heb wss. wel dezelfde mening
De vraag is: "Gebruik jij een helm?" en hij geeft duidelijk antwoord met "Ja, altijd"
En hij oordeelt en passant over mensen die dat niet doen... Ik deed dat niet, maar heb wss. wel dezelfde mening
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
ik ook altijd, afgelopen winter ook nodig gehad ook.
Rustig trainings ritje gedaan, bijna thuis.
Opeens een grote kat voor me wiel.
Maak er een salto over, resultaat:
1.5 week oude giro prolight gebarste en de banden aan de binnenkant los.
Hersen schudding
gekneusde schouder
Rustig trainings ritje gedaan, bijna thuis.
Opeens een grote kat voor me wiel.
Maak er een salto over, resultaat:
1.5 week oude giro prolight gebarste en de banden aan de binnenkant los.
Hersen schudding
gekneusde schouder