Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens

eelcoz

eelcoz 11 okt 2009 17:25

Ik had eigenlijk al min of meer besloten om de witte Stevens Aspin 2010 te kopen binnenkort, maar ben nu toch weer aan het twijfelen geslagen vanwege de keuze compact/triple. De zwarte wordt met triple geleverd en de witte met een compact (50/34). Aangezien ik, buiten Limburg, geen klimervaring heb, maar wel serieuze plannen om komende zomer richting de Vogezen en vervolgens de Alpen te gaan, twijfel ik een beetje of een triple toch niet verstandiger is. Op de Keutenberg en Eyserbosweg bijvoorbeeld was ik erg blij met m'n triple (rij nu op een Koga Gran Racer met triple).

Volgens de FM hier in de buurt is het echter geen doen om een triple te monteren op de witte Aspin, omdat dat veel te duur wordt (voor mij). Ik zou kunnen switchen naar een Cube, maar vind Stevens net even wat meer uitstralen. Kan iemand me misschien adviseren, want ik blijf maar twijfelen. (vind trouwens de zwarte Apsin sowieso niet mooi)

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 11 okt 2009 18:16

Je hebt natuurlijk een paar keuzes.

1. Je laat de fiets ombouwen van compact naar triple maar je bent wat extra kwijt
2. Je pakt gewoon de compact en waarschijnlijk kom je met 34 - 27 ook een heel eind

Als je de koga nog achter de hand houd kan je altijd je triple meenemen op bergvakanties. Verder denk ik dat er wel fm zijn die een witte aspin kunnen leveren tegen adviesprijs met triple. Succes met de keuze.

franskarel
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27

franskarel 11 okt 2009 20:16

@eelcoz

Al eens de website van Stevens geraadpleegt?Volgens mij kan je bij Stevens je fiets met wit Aspin frame laten opbouwen met een triple voor een 100 Euro meer.Wellicht is de levertijd dan wel een stuk langer.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

kempenaar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 aug 2008 00:19

kempenaar 11 okt 2009 21:59

Klopt. Moet je het icoon bij BikeConfigurator aanklikken. Wel zorgen dat je op de 2009 site zit en niet op de 2010 site. Daar kan je Aspin configureren zoals je wilt. Dus een witte Aspin (model 2009) met Ultegra triple kan dan. Je blijkt dan inderdaad zo'n 100 Euro duurder uit te komen als het standaard model (ervan uitgaande dat je de standaard onderdelen selekteerd). Meestal komt de BikeConfigurator op het eind van het jaar ervoor op het web. Voor 2010 is hij er dus nog niet.
Probleem bij mij was dat de Stevens verkoper bij mij in de buurt alleen maar de kant en klaar fietsen van Stevens wilde verkopen. Heb hem dan ook een stukje verderop gekocht bij een FM die wel wilde meewerken. Ik heb een model Aspin 2008 geconfigureerd en de levertijd was zo'n 3 maanden.

eelcoz

eelcoz 11 okt 2009 22:42

Bedankt voor de suggesties. Het via BikeConfigurator zelf opbouwen, betekent dan wel dat je als het ware een internetfiets koopt, lijkt me, en dat wil ik liever niet ivm onderhoud etc.

Ik zal eens wat andere fm's opzoeken hier in de buurt, waar ze 'm eventueel wel willen ombouwen. Als dat niet lukt, moet ik toch maar op zoek naar een andere fiets. Ik geloof namelijk dat ik toch per se die triple wil.

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 12 okt 2009 14:54

eelcoz schreef:Bedankt voor de suggesties. Het via BikeConfigurator zelf opbouwen, betekent dan wel dat je als het ware een internetfiets koopt, lijkt me, en dat wil ik liever niet ivm onderhoud etc.


Nee, je besteld absoluut geen internetfiets. De bikeconfigurator op de site van Stevens, is namelijk geen bestelprogramma. Het biedt je alleen maar de mogelijkheid een fiets samen te stellen naar jou wensen. Als je dat gedaan hebt, moet je met dat lijstje naar een Stevens dealer, welke hem dan voor jou bij Stevens besteld.

Verschild dus voorderest niets met een standaard fiets bij Stevens vandaan. Fiets kan gewoon bij de dealer in onderhoud blijven en ook garantie en service loopt allemaal via hem. Niks om je druk over te maken dus!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

kempenaar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 aug 2008 00:19

kempenaar 12 okt 2009 22:19

De Stevens Aspin die ik via de BikeConfigurator heb samengestelt is via de FM besteld en daar keurig in onderhoud.

eelcoz

eelcoz 12 okt 2009 22:24

Ok, nu begrijp ik het. Dat is dan inderdaad een goede optie. Kan ik alsnog bij de witte Aspin blijven misschien.

wheinis
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:13

wheinis 27 okt 2009 18:51

Sinds vandaag hoor ik bij de club.

Stevens Aspin 2009 (arctic white) aangeschaft.

Er komt een oversized stuur van Ritchey op, een zwarte stuurnok en zadelpen (waren nu zilver).
Ik weet nog niet wat te doen met het stuurlint: Wit of Zwart?

Dus toch nog een vraag voor jullie...

Groeten,
Wesley.
Op z\'n best!

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 27 okt 2009 18:55

Stuurlint zelfde kleur als je zadel.

kamaria
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2009 20:00
Locatie: Zevenaar

kamaria 27 okt 2009 20:06

Hallo vandaag ook een Stevens Ghisallo gekocht.

Afgemonteerd met Shimano Ultegra.

Kijken hoe deze fiets mijn gaat bevallen.

Gr.Gerrie
Stevens Ghisallo met Shimano Ultegra 6700. 2010
Gazelle AB Frame met Shimano 600 1983
Stevens MTB S4 2013

eelcoz

eelcoz 27 okt 2009 20:24

wheinis schreef:Sinds vandaag hoor ik bij de club.

Stevens Aspin 2009 (arctic white) aangeschaft.

Er komt een oversized stuur van Ritchey op, een zwarte stuurnok en zadelpen (waren nu zilver).
Ik weet nog niet wat te doen met het stuurlint: Wit of Zwart?

Dus toch nog een vraag voor jullie...

Groeten,
Wesley.


Ik zou een wit stuurlint kiezen als je frame ook wit is.

Heb de witte Aspin 2010 met triple besteld (met wit zadel en wit stuurlint). Moet nog wel een maandje wachten voordat ik 'm op kan halen.

Plaats reactie