Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 08 aug 2007 01:19

al 8.0!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 08 aug 2007 09:33

Ik zou gaan voor de Al 7.0i of CF Pro 7.0. Aan jou om te kiezen of je een aluframe of carbonframe wilt..... En misschien heeft de outletstore nog een passende aanbieding voor je, zoals deze beauty http://www.canyon.com/outlet/artikel.html?o=241 ....

Enige nadeel van Canyon die ik kan bedenken is dat er, naar het lijkt, op het carbonversie een te dikke laklaag zit (zie Sharkman), en op de geanodiseerde aluversie een te dunne laag lak zit (althans dat is mijn ervaring). En oja, de zadelpenstrop corrodeerd vrij snel....., als in dat het laagje chroom snel loslaat (dus goed schoonhouden en de binnenkant wellicht een klein beetje met vaseline insmeren)

Maar het alu-frame is practisch net zo stijf als het carbonframe. Iets wat ik persoonlijk erg prettig vind; anderen klagen juist weer dat je elk kwartje op de weg voelt liggen, wat overigens weer niet mijn ervaring is. Dus qua rijplezier zul je mijn inziens weinig verschil merken. Het carbonframe is 300 gram lichter, dat is eigenlijk het enige grootste verschil, maar dat merk je hoogstens als je zelf heel licht bent, de fiets heel licht afmonteert en ook nog eens in de bergen rijdt (dan moet je natuurlijk niet twee bidons meenemen ;-)) Beide frames hebben overigens 5 jaar garantie en Canyon levert nog eens 2 jaar garantie op de onderdelen. Prijs/kwaliteit vind ik met het oog op de afmontage en de kwaliteit van het framewerk erg goed. Ook de service van Canyon bevalt me erg goed (Peter maakt overuren!) en gelukkig heeft mijn FM geen probleem met Canyon...... Maar ja, daarvoor koop ik ook genoeg onderdelen bij hem, en ik leen hem zo nu en dan mijn Nikon D200. Succes met je keuze....

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 08 aug 2007 16:34

De zadelpen die bij het frame geleverd kan worden heeft helaas geen setback (31.6 bij 287mm).
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

rub.ke
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 jun 2007 00:11

rub.ke 08 aug 2007 16:37

Hopelijk ga ik 't dan nog redden met de zadel ver genoeg naar achteren, maar daar kom ik straks snel genoeg achter...

Ik zal wel een foto posten als ie klaar is!

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 16 aug 2007 17:23

Hoewel de wielen schitterend zijn, vind ik ze niet mooi staan in een 'gewone' racefiets. Het doet niets af aan jouw fiets want het is mooi afgestemd geheel maar deze wielen zijn mijn inziens meer bestemd voor een TT-fiets

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 16 aug 2007 17:38

Shit, nu wil ik ook Xentis wielen, kwijl kwijl. Heel mooi dus...., wellicht nog een carbontape om je stuur in plaats van het regulier stuurtape.

Heb je er al mee gereden? En hoeveel weegt je fiets nu?

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 16 aug 2007 22:27

Tering, dit is echt een hele strakke fiets. Hoe bevalt het zadel jou? Ik zit er zelf ook wel eens over te denken aangezien ik helemaal weg ben van de SLR, maar ben er denk ik toch te zwaar voor (85kg). Met de ZG's is ie natuurlijk helemaal af.

Waarom heb je niet even doorgespaard voor Lightweights? Wil je niet met tubes rijden?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2007 22:31

Schitterende fiets, wat mij betreft veel mooier dan een witte (sorry Mensma ;) ).

Dat oude Canyon logo is echt zoooooooooooooooooooooveel mooier.....

Ben benieuwd naar je bevindingen met de full carbon clincher wielen.

Als ik ooit wat cash tot mijn beschikking heb wil ik namelijk graag Corima Aero (+) kopen voor clinchers.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 16 aug 2007 23:49

Nu nog een Xentis TT stuur en hij is ready for take-off
http://www.xentis.com/pics/x1.jpg

Plaats reactie