Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

rubberman
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:09

rubberman 23 feb 2007 09:35

Dit weekend opendeurdagen bij de FM.
De witte uitvoering van de Kebel zal er te bewonderen zijn, het zal waarschijnlijk die worden; er rijden al genoeg zwarte fietsen rond!
Ik ga de centaur 2007 groep nemen, de meerkost van het Chorus crankstel is me teveel: 170€ voor 148gram = 1.15€ per gram crankstel!
(het geld dat ik uitspaar investeer ik de Aero clip on van Oval A910)
Dus :
- kader : Kuota Kebel Zwart / Wit (zwart s-bocht stuur met wit stuurlint)
- groep : campa centaur(2007) compact 50/34
- wielen : campa zonda
- trappers : time rxs carbon wit
- zadel : wit selle italia
- Clip on : A910 Oval
voor 3100€
Lijkt mij een eerlijke prijs ...
Nu nog bijpassende fietsschoenen vinden : ik weet dat dit niet het juiste onderwerp op dit forum is maar heeft er iemand een voorstel voor bijpassende fietsschoenen met 1 gesp (voor snellere wissel bij triathlon)?

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 23 feb 2007 09:49

Quoten: Origineel geplaatst door rubberman op 23 Februari 2007

Dit weekend opendeurdagen bij de FM.De witte uitvoering van de Kebel zal er te bewonderen zijn, het zal waarschijnlijk die worden; er rijden al genoeg zwarte fietsen rond!Ik ga de centaur 2007 groep nemen, de meerkost van het Chorus crankstel is me teveel: 170€ voor 148gram = 1.15€ per gram crankstel!(het geld dat ik uitspaar investeer ik de Aero clip on van Oval A910)Dus :- kader : Kuota Kebel Zwart / Wit (zwart s-bocht stuur met wit stuurlint)- groep : campa centaur(2007) compact 50/34 - wielen : campa zonda- trappers : time rxs carbon wit- zadel : wit selle italia- Clip on : A910 Ovalvoor 3100€Lijkt mij een eerlijke prijs ... Nu nog bijpassende fietsschoenen vinden : ik weet dat dit niet het juiste onderwerp op dit forum is maar heeft er iemand een voorstel voor bijpassende fietsschoenen met 1 gesp (voor snellere wissel bij triathlon)?


Ziet er een heel mooie fiets uit ( op papier dan toch ).
Wat schoenen betreft, ik zou eens surfen op de website van Northwave, die hebben heel knappe triathlon schoenen ( wit + zwart) . Mijne "maat" heeft er ook zulke en is heel tevreden over.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 23 feb 2007 09:59

Rubberman,
die zwart-witte Kebel is echt heel mooi! Heb hem op BikeMotion gezien. Persoonlijk vind ik de rood/zwarte nog net iets mooier, en ook wat tijdlozer...
Ik kreeg gisteren te horen dat mijn Kebel (rood/zwart dus) pas 10 maart arriveert.
Afbeelding

rubberman
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:09

rubberman 23 feb 2007 10:05

@youri
bedankt voor de tip, de "tribal" van Northwave is een zéér mooie schoen, geen schreeuwerige kleuren, past perfect bij het geheel!

rubberman
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:09

rubberman 23 feb 2007 10:13

@soloist
allez : binnen 384 uur heb je hem al

Ik vind de rood zwarte ook mooi, ik heb bewust gewacht om m'n fiets te bestellen tot ik hem "in het echt" gezien heb, op foto's zien fietsen er soms knapper uit (vergelijkbaar met vrouwen op de dansvloer, die zien er meestal beter uit dan in de keuken ).
Als de witte tegen valt kan ik nog voor de rode gaan ... maar ik betwijfel het.

mati948
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:22

mati948 23 feb 2007 12:10

Als je mooie en goede schoenen wilt ga dan voor sidi .ik heb die nu ook en ze zitten echt super leker en ze zijn super mooi

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 23 feb 2007 12:25

Mooie keuze, ik zou wel een 39 tand blad voor je compact meteen in de koop meenemen.

ironpete
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:42

ironpete 23 feb 2007 14:47

Dan is het geen compact meer...
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 23 feb 2007 14:54

wel hoor... :) een compact met een groter blad maar nog steeds met de mogelijkheid kleiner te monteren

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 feb 2007 14:54

Quote: Origineel geplaatst door Ironpete op 23 Februari 2007
Dan is het geen compact meer...

Maar wel uitermate prettig en praktisch in de polder.
What makes the boat go faster?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 feb 2007 01:10

Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 20 Februari 2007

Ik ga er wel een paar dagen eerder heen zodat ik er een lang weekend heb. En wie weet kom ik ook wel een local bike store tegen


Vandaag m'n 2007 team kledij gekregen, dus hier even een close-up:

En omdat ons team hier echt een voortrekkersrol wil spelen, dragen we deze band op de trui, onze steun aan de actie "I support drug free sport":


 
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 26 feb 2007 10:14

Gisteren voor de eerste keer op de Kebel gereden. Goed nieuws voor de mensen op zoek naar een stijve directe fiets. Die Kebel is HEEL stijf. Waar ik  normaal met 7.5 à 8 bar rij, ga ik de volgende keer eens proberen met een lagere spanning.(Dan heb ik nog niet met de Xentissen gereden dus dat beloofd) Het is dus vooral een race-machine. Ik denk dat iemand die een comfortfiets zoekt niet met een Kebel op straat hoeft te komen. Het verschil met mijn Trek 5200 is op dat vlak enorm. Goed nieuws is dan natuurlijk wel dat iedere trap raak is. Wat me ook opviel is dat de remkracht van de Chorusremmen mij zwakker lijkt dan mijn dura-ace remmen. Zeker in de regen waarin ik anderhalfuur heb gezeten. Intussen kreeg de Kebel dus zijn doop. Mocht ik gelijk aan het poetsen. Al bij al een zeer mooie, goede fiets. Een aanrader voor de gedreven renners onder ons.
Verdere pro's : Een licht, aerodynamisch gelijnd frame.
een Neg. : De bracketpot is oversized waardoor de cups van het bracket veel te klein lijken en je alu randen ziet. (Maar dat is slechts optisch en beinvloed dus zeker de rijeigenschappen niet, wel integendeel.)

Plaats reactie