Bianchi Site
Geplaatst: 30 sep 2006 01:30
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 September 2006
Hoi,
Een Medium achterderailleur aanschaffen is echt niet nodig, de korte neemt de 39 ook als je enkel het binnenblad gebruikt voor die laatste pignon(s).
Ciao,
Tja je kunt ook 11-34 achter nemen en voor 38-53 met een korte kooi. Maak je alleen het foutje dat je van de 38 naar de 53 schakelt terwijl je op de 34 staat dat je dat moet bekopen, met een achter-derailleur die totaal verwoest wordt en in het achterwiel slaat. Het achterpad wordt krom getrokken of zelfs helemaal van het frame getrokken. En in het achterwiel sneuvelen een aantal spaken omdat de derailleur daar erin sloeg.
Wat de fabrikanten aangeven is gewoon wat goed en veilig werkt. Natuurlijk ga je niet met 53-29 (of groter rijden), maar te veel mensen maakten wel de fout toen ze er even niet over nadachten.
De voordelen van een korte kooi ten opzichte van een medium kooi zijn puur theoretisch. In theorie zou namelijk een korte kooi iets sneller schakelen omdat die wat stijver is en hij is een paar gram lichter. Maar met een paar titanium boutjes bespaar je al veel meer gewicht.
Hoi,
Ik kan je moeilijk ongelijk geven natuurlijk alleen is een nieuwe RD nu ook niet echt goedkoop. Zeker niet als het Record moet zijn.
In wezen ben je dus beter af bij een nieuwe montage de medium RD te plaatsen als je van plan bent af en toe wat van dat serieuzere bergwerk te verrichten, n'est-ce-pas?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 September 2006
Hoi,
Een Medium achterderailleur aanschaffen is echt niet nodig, de korte neemt de 39 ook als je enkel het binnenblad gebruikt voor die laatste pignon(s).
Ciao,
Tja je kunt ook 11-34 achter nemen en voor 38-53 met een korte kooi. Maak je alleen het foutje dat je van de 38 naar de 53 schakelt terwijl je op de 34 staat dat je dat moet bekopen, met een achter-derailleur die totaal verwoest wordt en in het achterwiel slaat. Het achterpad wordt krom getrokken of zelfs helemaal van het frame getrokken. En in het achterwiel sneuvelen een aantal spaken omdat de derailleur daar erin sloeg.
Wat de fabrikanten aangeven is gewoon wat goed en veilig werkt. Natuurlijk ga je niet met 53-29 (of groter rijden), maar te veel mensen maakten wel de fout toen ze er even niet over nadachten.
De voordelen van een korte kooi ten opzichte van een medium kooi zijn puur theoretisch. In theorie zou namelijk een korte kooi iets sneller schakelen omdat die wat stijver is en hij is een paar gram lichter. Maar met een paar titanium boutjes bespaar je al veel meer gewicht.
Hoi,
Ik kan je moeilijk ongelijk geven natuurlijk alleen is een nieuwe RD nu ook niet echt goedkoop. Zeker niet als het Record moet zijn.
In wezen ben je dus beter af bij een nieuwe montage de medium RD te plaatsen als je van plan bent af en toe wat van dat serieuzere bergwerk te verrichten, n'est-ce-pas?
Ciao,