Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 05 jul 2007 17:43

Ik vind het goed dat de wielrenners nu ook eisen dat de ploegleiders, artsen, etc ook tekenen. Het kan niet zo zijn dat alleen de rijders weer de zondebok zijn!
What makes the boat go faster?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 jul 2007 20:42

TimoWr schreef:Ik ben het spoor een beetje kwijt. Mag CSC, ivm het niet tekenen van de verklaring, nou wel of niet naar de TdF?

Ik hoorde dat ze wél tekenen of al getekend hebben. Grote mond van wij tekenen niet en dan wel tekenen. Slappe hap! Houd dan je snavel.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 jul 2007 14:35

Voor alle liefhebbers over doping: hier is het beruchte Spiegel artikel waarin Jakse voor een slordige 100.000 euro volledig uit de school klapt.

http://www.spiegel.de/spiegel/0,1518,491585,00.html

Voor degenen die geen Duits spreken, Google Translate vertaalt het in steenkolen Engels: * klik *

Heb het inmiddels doorgelezen en het is vrij heftig kan ik zeggen!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 08 jul 2007 14:03

Echt een aanrader voor alle wielerliefhebbers. Overigens is het Duits beter te lezen dan het kleuterengels, waar geen touw aan vast te knopen valt. Jaksche geeft een mooi beeld van hoe verscheidene ploegen verschillend omgaan met doping. In een ploeg als Polti werd doping open en bloot centraal geregeld. Bij T-Mobile dan weer niet. Daar stuurden de ploegleiders de renners individueel naar dopingartsen, zonder centraal iets te regelen. Bij ONCE nog een andere variant. De renners werden daar geacht te rijden, niets anders. Daar bepaalden de ploegartsen geheel zelf het regiem van de renners. De renners hoefden slechts hun arm voor de spuit te houden, zonder te weten wat er nu precies inging. Toch lijkt het regel te zijn dat de renner zelf bepaald hoeveel risico hij loopt. Zo wilde Jaksche in zijn CSC tijd geen risico meer lopen. In samenspraak met Fuentes besloot hij daarom op het veilige bloeddoping over te gaan (injecteren van eigen bloed, werd niet gezien als 100% doping). Zijn verhaal is vrij gedetailleerd en komt overeen met alle andere dopingverhalen die we hebben gehoord de afgelopen 10 jaar. Lezen dus!!!

max29
Forum-lid

max29 10 jul 2007 10:55

Toch opvallend dat er meer renners ( jaksche zabel en riis) uit kleinere en jongere wielerlanden tevoorschijn komen met een verklaring in de valse hoop op kortere schorsing. 1 jaar i.p.v 2.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 jul 2007 14:43

Patrik Sinkewitz positiv

Hamburg (dpa) - T-Mobile-Fahrer Patrik Sinkewitz ist bei einer Trainingskontrolle am 8. Juni positiv auf Doping getestet worden. Dies gab der Bund Deutscher Radfahrer (BDR) am Mittwoch bekannt. Der BDR war von der Nationalen Anti-Doping-Agentur NADA über den positiven Analysebefund mit dem erhöhten Testosteronwert informiert worden. Sinkewitz wird nach seinem Unfall bei der Tour de France in einem Hamburger Krankenhaus behandelt. Der 26-Jährige war mit einem Zuschauer zusammengestoßen und hatte sich schwere Gesichtsverletzungen zugezogen.

Bron: Radsportnews

Nu gaan we dus de rechtszaak meemaken waarin dat dopingcharter gefileerd wordt. Interessant :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

matiz
Forum-lid

matiz 18 jul 2007 15:19

Het zou in mijn optiek beter zijn als ze pas na de B-staal dit soort berichten plaatsen.

Matiz

oyah
Forum-lid

oyah 18 jul 2007 15:49

Zojuist op de radio: in Duitsland zijn de berichtgevingen van de Tour vanwege deze onthulling met onmiddellijke ingang gestopt...
Maatregelen met terugwerkende kracht?

zie bericht van n24.de...
Nach Doping-Fall Sinkewitz: ARD und ZDF beenden Tour-Berichterstattung

Mit der positiven A-Probe von T-Mobile-Fahrer Patrik Sinkewitz ist für ARD und ZDF der Ernstfall eingetreten. Die beiden öffentlich-rechtlichen Anstalten stellen ihre Berichterstattung von der Tour de France vorläufig ein, wie ZDF-Sprecher Thomas Stange am Mittwoch der Nachrichtenagentur dpa sagte.
ARD und ZDF reagieren damit auf die Doping- Anschuldigungen gegen T-Mobile-Profi Patrik Sinkewitz, der nach Mitteilung der Nationalen Anti-Doping-Agentur Nada bei einer Trainingskontrolle am 8. Juni positiv getestet worden ist.
Der Boykott werde so lange anhalten, bis die Angelegenheit geklärt ist, sagte der ZDF-Sprecher. (dpa)

Waar moet dit heen, hoe zal dit gaan, waar komt die rotzooi toch vandaan...
Fiets... ook eens 11 speed!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jul 2007 16:18

Matiz schreef:Het zou in mijn optiek beter zijn als ze pas na de B-staal dit soort berichten plaatsen.

Matiz

Prima, maar hoe vaak komt het voor dat de B-staal een ander resultaat oplevert?

oyah
Forum-lid

oyah 18 jul 2007 16:28

havana schreef:
Matiz schreef:Het zou in mijn optiek beter zijn als ze pas na de B-staal dit soort berichten plaatsen.

Matiz

Prima, maar hoe vaak komt het voor dat de B-staal een ander resultaat oplevert?

Nooit /deze keer. Toch hoop ik dat er snel helderheid komt. Houden de Duitsters dan weer woord, hervatten ze hun uitzendingen over de Tour (bij een negatief resultaat...)
Stel je eens voor dat alle media op z'n "Duits" reageren...
Ik ga fietsen!:)
Ik ga richting Frankrijk.
Ik ga daar zelf kijken.
Er zit niets anders op...
Fiets... ook eens 11 speed!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2007 18:49

Wat een kolder toch weer van de media daar. Ze zetten alleen zichzelf te kijk en missen een berg inkomen van de reclametijd. Slaat nergens op.
Gaan we dan ook de Olympische Spelen niet uitzenden? Bijna elke Spelen is er wel een dopingsgeval.........
Less is bore

Plaats reactie