Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 01 jan 2007 15:56


Quoten: Origineel geplaatst door Dinah op 01 Januari 2007

Weet iemand goede fietsroutes in Drenthe?

kijk hier ff.
http://www.fietsen-in-drenthe.nl/index_fid.html
kiekeboe

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 08 jan 2007 16:45

Ik ben Jeroen
Ik ben 13 jaar.
Fietsgek

Ik zit nu in de 1e van Havo.
Woon in Doetinchem.

Mountainbike sinds mijn 8e.
Een maand of 2 geleden een Racefiets gekocht.

Met het fietsen ben ik eigenlijk opgegroeit. Het zit in de familie.

Fietsen: Cannondale R500 Tiagra/105
        Huismerk Fm: Deore LX

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 11 jan 2007 20:04

Hoi,
Ik ben Richard en kom uit Warnsveld, Gelderland. Ik ben 18 jaar en zit nu in het examenjaar van het VWO.
Ik ben een jaar of 5 geleden begonnen met fietsen op een oud, maar goed opgeknapt fietsje dat van mn vader is geweest. In 2002 heb ik mn eerste eigen fietsje gekocht; een Gazelle Vuelta. Prima fiets, maar deze maand komt mn nieuwe monster; een Bianchi 1885 (Black, 2007) met Centaur (2007) of Chorus en Hed Stinger 50 of 60 wielen. Ik kan niet wachten!
Ik heb altijd veel aan sport gedaan. In het 'verleden' gevoetbald en gejudoot (hoe zou je dat schrijven ) en wielrennen hing er bij als 3e sport. Nadat ik gestopt was met judo en voetbal heb ik het fietsen wat serieuzer opgepakt en heb ik een aantal maal met de club hier in de buurt meegetraind. Ik bleek in die tijd echter een 'mooi-weer-fietser' te zijn en zodra het kouder en regenachtiger werd bleef de fiets op stal en zocht ik alternatieven die ik vond in zwemmen, hardlopen en fitness. Ik heb ook een tweetal triatlons gedaan die goed verliepen; zwemmen was echter mn zwakke punt.
Sinds anderhalf jaar ben ik weer fanatiek aan het fietsen en geniet er meer van dan ooit. Ik ben, ondanks het feit dat ik (nog) geen wedstrijden rij, gemotiveerder dan ooit en met een nieuwe fiets op het oog word ik alleen maar verslaafder. Daarnaast doe ik nog altijd aan hardlopen, fitness en zwemmen. Trainingsweken van 16 uur of meer zijn zeker geen uitzondering (2 keer per dag trainen). Ik fiets nu zo'n 400 km per week, maar dit zal naarmate het jaar vorderd meer worden, volgens mn trainingsschema (met dank overigens aan Johan van www.zitvlees.nl).
Dit jaar staat La Marmotte (ook een reden voor goede motivatie, ik wil voor goud gaan) op de planning en hier en daar wat klassiekers. Ondanks dat ik gewend ben altijd alleen te fietsen zal ik dit jaar gaan trainen in clubverband.
Mn beste prestaties / mooiste momentjes (voor zover je het zo kan noemen) waren toch Alp d'Huez in 52 minuten (nadat ik de Glandon en de col du Mollard bedwongen had) en winst in een clubtijdrit (toen ik nog voetballer was). De gezichten van de oudere renners van de club toen ze hoorden dat ik voetballer was zal ik niet gauw vergeten)
In mn vrije tijd (lees; geen school of trainen) mag ik graag uitgaan met vrienden, zonder drank echter (naja af en toe), muziek luisteren en surfen op internet. 
Meteen maar foto erbij:  
Dit ben ik en ik hoop dat ik maar veel mag leren en plezier mag beleven op dit forum (wat ik al sinds lange tijd volg)!
Groeten Richard
p.s.(1) voor de geïnteresseerder; foto's van mn nieuwe fiets volgen nog
p.s.(2) sorry voor het lange verhaal
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

wolluk
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 21:21

wolluk 11 jan 2007 21:41

Hallo,
Ik Frank en ik woon in Waalwijk(Wolluk). Ik ben 28 jaar en werk als werkvoorbereider civieltechniek bij de gemeente Goirle.
Ik ben "vroeger" begonnen met mountainbiken op een Corano Deore LX (huismerk fm Kees Noorloos Waalwijk). In het begin was ik redelijk fanatiek en dat ging met de jaren bergafwaarts. Na een paar jaar heb mijn fiets weer opgeraven uit de schuur om weer te beginnen. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ik liever op de weg fiets als over de paden.
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn mountainbike verkocht en ben ik op zoek gegaan naar een racefiets. Na een korte zoektocht kwam ik bij een lokale fm een Giant OCR 1T Shimano 105 uit 2003 tegen en ik was meteen verkocht. Na een paar dagen wikken en wegen heb ik de fiets twee weken geleden gekocht. De fiets heeft pas volgens de fietscomputer pas 2600 km gereden en ziet er nog uit als nieuw.
Ik vind de fiets echt geweldig!! Ik heb alleen nog weinig kunnen fietsen....maar dat komt nog wel!
Groet Frank
 
Giant OCR 1T

innuendo
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:39
Locatie: Oldenzaal
Contact

innuendo 31 jan 2007 13:55

Ook even kort voorstellen :
Stefan, 26 jaar en woonachtig in Oldenzaal. Werkzaam als verkoopadviseur voor buitenlands onroerend goed. Fietsen doe ik als hobby en woon- werkverkeer. Ben van plan dit jaar echt fanatiek te gaan fietsen. Eerste fiets moet nog gekocht maar daarom heb ik mij hier ook aangemeld. Allereerst flink wat informatie inwinnen en daarna fiets kopen.
 
 

dop82
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 02:45
Locatie: Houten

dop82 11 feb 2007 15:47

Ik ben sinds vandaag geregistreerd op dit forum, en zag dat er een voorstel-topic is, dus daar zal ik even dankbaar gebruik van maken.
Ik ben Marco, 25 jaar oud en kom uit 's-Gravenzande (Westland). Begonnen met wielrennen (recreatief) op ongeveer 16 jarige leeftijd, op een stalen gazelle, overgenomen van m'n vader. Daarna in 2000 voor een aantrekkelijke prijs een Look KG 171 gekocht. Nieuw aangeschaft, stond al langere tijd in de showroom nadat een klant het frame besteld had maar toch niet kocht. De fiets is niet bijzonder luxe afgemonteerd, er zitten onderdelen op uit diverse groepen van campagnolo (Mirage, Veloce, Record):

Hier heb ik toen nog 2 zomers op gereden, en toen is ie voor 3 jaar de berging in verdwenen. In 2005 heb ik het fietsen weer opgepakt, en vorig jaar er weer mee doorgegaan.
Dit seizoen wil ik weer meer kilometers doen en groeien qua niveau. Ik overweeg een andere fiets te gaan kopen, en in m'n zoektocht naar informatie kwam ik hier terecht. M'n vader is overigens al jaren lid van het blad FIETS dus ook daar haal ik veel info uit. M'n huidige fiets bevalt op zich nog wel, maar echt licht is hij niet (ondanks dat het carbon is) en de moderne carbon-frames vind ik heel erg mooi, dus daar gaat mijn intresse dan ook naar uit.
Tot zover voor nu!

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 13 feb 2007 19:30

Tjitse is de naam, 51 jaar 99 kg
Van redelijk schaatser, 41.3 en 2.11 met fietstraining in de zomer is het nu andersom. Na 3 elfstedentochten zit de 4e er niet echt aan te komen.
Nachtvorst wordt een natuurverschijnsel.
Fiets ca 8000 km per jaar, solo max. 33 gemiddeld, met maten 35.
Rustig toeren met wat dom praat is ook niet erg.
In de winter 2x schaatsen 1x fietsen, zomers 3x fietsen ca 220 km per week
Dit jaar voor 3e keer AGR 250km, en voor de 2e keer de Marmotte.
Winterfiets Giant ONCE daytona tripple.
Mooiweer fiets Look 486 record tripple.
Funny the way it is

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 14 feb 2007 19:23

heey cool, nog een 486 rijder (H) worden steeds meer Look coureurs hier! :) benk niet meer zo eenzaame Look rijder op dit forum :P
Afbeelding

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 14 feb 2007 20:33

Maus,
ik kon geen Look site vinden in het Forum
wacht op mooi weer om weer op de Look te gaan touren, ik heb hem zelf opgebouwd en heb er vorig jaar nog niet veel op gefietst.
Funny the way it is

Plaats reactie