Die ga ik opslaan. Nu nog hopen dat al die mooie meiden strava gebruiken
Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
-
- Forum-lid
Weet iemand misschien wanneer Strava in Nederland populair werd? Op basis van Google en op basis van berichten op dit forum denk ik rond februari 2012, maar wellicht zijn er mensen die hier meer van weten?
http://dirkmjk.nl/nl/2014/04/meer-ongel ... aan-strava
http://dirkmjk.nl/nl/2014/04/meer-ongel ... aan-strava
"Er waren 10 berichten van voor 1 februari 2012 en 1.843 van daarna "
Dat is wel heel kort door de bocht, bepaal dan het aantal postings mbt Strava per maand.
Nu kunnen er ook 1800 berichten pas na 1-1-2014 zijn, en nog trek je tot dezelfde conclusie , klinkt als gevalletje doelredenering waar Diederik Stapel nog jaloers van wordt
Dat is wel heel kort door de bocht, bepaal dan het aantal postings mbt Strava per maand.
Nu kunnen er ook 1800 berichten pas na 1-1-2014 zijn, en nog trek je tot dezelfde conclusie , klinkt als gevalletje doelredenering waar Diederik Stapel nog jaloers van wordt
Zal vast zo zijn immers Strava is inderdaad iets nieuws dus dat patroon zal zich zo ontwikkelen, inclusief de erg begrijpelijke lente/zomer pieken, want dat zijn ook de fiets-maanden.dirkmjk schreef:Goed punt! Ik was al van plan om er nog een grafiekje van te maken, maar dat was er nog niet van gekomen. Het patroon lijkt redelijk op dat van Google: een toename vanaf februari 2012, met pieken tijdens voorjaar / zomer
Maar wat wil je hiermee bereiken ? aantonen dat Strava-gebruik niet geheel verantwoordelijk is voor het toename in aantal ongelukken ? Nu niet, maar bij een volgende toename zal het vast wel weer aan het licht komen.
Denk eerder dat het komt door bijv. toename in aantal electrische fietsen (hogere fietssnelheid waarbij zowel gebruikers als overig verkeer het niet gewend is), bij bezuinigingen op onderhoud fietspaden door recessie en/of bij de toename van electrische auto's, bussen en brommer/scooters, welke minder goed gehoord worden en daardoor eerder bij (fietsers)ongeluk betrokken zijn, om maar paar dingen te noemen.
Ehm - mijn conclusie is juist dat Strava níet verantwoordelijk lijkt te zijn voor de toename van het aantal ongelukken. Immers Strava was, zo lijkt het, nog nauwelijks bekend in Nederland toen de grootste toename van ongelukken plaatsvond. De reden dat ik de vraag hier stel is gewoon om te checken of m'n informatie klopt, niet omdat ik op een andere conclusie uit zou willen komen of zo...
Grappig dat mensen trollolloll websites zoals Geenstijl serieus nemen.
Dat enkele sensatiewebsites dergelijke conclusies trekken denkend dat ze aan journalistiek doen geeft alleen maar aan dat onze democratie niet alleen bedreigd word door dom stemvee en dito politici maar tevens door het ontbreken van goede onderzoeksjournalistiek.
De onderzoeksstaat die ik mis is dat sinds 2012 het aantal verkochte e-bikes onder ouderen explosief is gestegen.
Ouderen waarvan elke fietser weet dat deze zeer traag reageren, niet zelden slechtziend en daarbij ook nog eens behoorlijk doof. Ouderen die volgens diverse media ook steeds vaker betrokken zijn bij ongelukken tussen fietsers.
Het wordt tijd dat (race-tour-mtb) fietsers massaal hun gopro filmpjes online gaan zetten met daarin het gevaarlijke gedrag van bejaarden veroorzaakt door hun gebrekkige beheersing van de fiets in combinatie met hun slechte verkeersinzicht.
Dat enkele sensatiewebsites dergelijke conclusies trekken denkend dat ze aan journalistiek doen geeft alleen maar aan dat onze democratie niet alleen bedreigd word door dom stemvee en dito politici maar tevens door het ontbreken van goede onderzoeksjournalistiek.
De onderzoeksstaat die ik mis is dat sinds 2012 het aantal verkochte e-bikes onder ouderen explosief is gestegen.
Ouderen waarvan elke fietser weet dat deze zeer traag reageren, niet zelden slechtziend en daarbij ook nog eens behoorlijk doof. Ouderen die volgens diverse media ook steeds vaker betrokken zijn bij ongelukken tussen fietsers.
Het wordt tijd dat (race-tour-mtb) fietsers massaal hun gopro filmpjes online gaan zetten met daarin het gevaarlijke gedrag van bejaarden veroorzaakt door hun gebrekkige beheersing van de fiets in combinatie met hun slechte verkeersinzicht.
Ik hoorde vandaag wel een goede verklaring van de ANWB. Volgens een medewerker van hun is de toename te verklaren doordat de verschillen in snelheid op het fietspad groter zijn geworden. Dat komt aan de ene kant door de e-bikes, waardoor mensen sneller zijn gaan fietsen en aan de andere kant het gebruik van mobieltjes tijdens het fietsen, waardoor mensen juist langzamer gaan fietsen. Het gevolg een groter snelheidsverschil en snelheidsverschillen veroorzaken ongelukken.
Dit klinkt mij wel plausibel in de oren, helemaal als je meeneemt dat mensen langer door kunnen fietsen met een e-bike en je daardoor mensen met een verminderd gehoor, zicht en reaktievermogen op de fiets ziet. En aan de andere kant een mobiel gebruiken ook niet goed is voor de aandacht voor het verkeer.
Dit klinkt mij wel plausibel in de oren, helemaal als je meeneemt dat mensen langer door kunnen fietsen met een e-bike en je daardoor mensen met een verminderd gehoor, zicht en reaktievermogen op de fiets ziet. En aan de andere kant een mobiel gebruiken ook niet goed is voor de aandacht voor het verkeer.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ijk_i.htmldirkmjk schreef:Ehm - mijn conclusie is juist dat Strava níet verantwoordelijk lijkt te zijn voor de toename van het aantal ongelukken. Immers Strava was, zo lijkt het, nog nauwelijks bekend in Nederland toen de grootste toename van ongelukken plaatsvond. De reden dat ik de vraag hier stel is gewoon om te checken of m'n informatie klopt, niet omdat ik op een andere conclusie uit zou willen komen of zo...
Gelijk alle amateur wielrenners over dezelfde kam scheren daar...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ijk_i.html
Alle amateurwielrenners over de zelfde kam scheren. Dat doen ze daar bij dat Geenstijl.
Alle amateurwielrenners over de zelfde kam scheren. Dat doen ze daar bij dat Geenstijl.
Leuk. Bestaan er nog meer van dit soort functies in Strava?
Tja, typisch een stukje van Geenstijl. Alsof alle ongelukken met fietsers door Strava komen en alle gebruikers van Strava als een gek door de bebouwde kom racen.Vizionary schreef:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ijk_i.html