Tour 2014
-
- Forum-lid HC
Contador reed lek, ging verder op roche zjn fiets, roche wachte op zijn reserve fiets, fiets van Contador op het dak en toen toen over de auto van Belkin.
Lijkt me niet eens zo een heel gek verhaal?
Lijkt me niet eens zo een heel gek verhaal?
Tja, het rondeparcours was veelbelovend en er waren zeker drie grote kanshebbers voor de gele trui. De eerste week was prachtig, met de ritten door de Yorkshire Dales en over de Franse kasseien. Maar voordat men de Alpen inrijdt, zijn nummer 1 en 2 al weg. Ik zie eigenlijk geen andere renners die de huidige positie van Nibali kunnen bedreigen. Dat is een korte tour!
- Tracing_NL
- Forum-lid
Kom op Heren, Zoals blijkbaar al jaren gebruikelijk gaat bij iedere demarrage / finish etc. de discussie over doping weer de overhand nemen.
Nuchter naar gisteren kijken: Nibali rijd welgeteld 20 seconden weg bij Valverde, porte pinot?!, Bardet?!, Peraud?!, van Garderen?! . Zo buitenaards is die prestatie nu ook weer niet.
Als je naar de tour van vorig jaar kijkt naar een enigszins vergelijkbare aankomst bergop (moeilijk te vergelijken): Semnoz: Quintana, Rodriguez, Froome, Valverde, Porte , Talansky, Contador.
nrs 1, 3, 7 zijn er om verschillende redenen niet bij , 6 word op tien min. gereden dus telt niet mee, 2 had op de laatste helling gisteren een soort hongerklop oid, die zag er echt niet meer uit. 4 en 5 worden gisteren 3 en 7. Dus geen extreme uitslag wat mij betreft.
Wat mij wel tegenvalt is dat Mollema die groep moest laten gaan. Belkin (los van Boom)rijdt wat mij betreft de hele tour tot nu toe absoluut niet goed. Oortje vergeten in etappe 5, eergisteren verkeerde helling verkend, gisteren al op Chevreres harken om in de groep te blijven waar Frank schleck etc nog wel konden volgen. Hij is niet attent genoeg. Ik hoop voor hem dat hij een omgekeerde tour rijd tov vorig jaar, maar voorlopig word ik er nog niet enthousiast van.
ten Dam heeft vorig jaar boven zijn stand geleefd. Word nu met de neus op de feiten gedrukt dat hij moet lossen als het er echt op aan komt. Ook kruiswijk valt me een beetje tegen, hij is nog jong, maar op de voorlaatste klim er al af is te snel voor het talent wat hem word toegedicht.
Nuchter naar gisteren kijken: Nibali rijd welgeteld 20 seconden weg bij Valverde, porte pinot?!, Bardet?!, Peraud?!, van Garderen?! . Zo buitenaards is die prestatie nu ook weer niet.
Als je naar de tour van vorig jaar kijkt naar een enigszins vergelijkbare aankomst bergop (moeilijk te vergelijken): Semnoz: Quintana, Rodriguez, Froome, Valverde, Porte , Talansky, Contador.
nrs 1, 3, 7 zijn er om verschillende redenen niet bij , 6 word op tien min. gereden dus telt niet mee, 2 had op de laatste helling gisteren een soort hongerklop oid, die zag er echt niet meer uit. 4 en 5 worden gisteren 3 en 7. Dus geen extreme uitslag wat mij betreft.
Wat mij wel tegenvalt is dat Mollema die groep moest laten gaan. Belkin (los van Boom)rijdt wat mij betreft de hele tour tot nu toe absoluut niet goed. Oortje vergeten in etappe 5, eergisteren verkeerde helling verkend, gisteren al op Chevreres harken om in de groep te blijven waar Frank schleck etc nog wel konden volgen. Hij is niet attent genoeg. Ik hoop voor hem dat hij een omgekeerde tour rijd tov vorig jaar, maar voorlopig word ik er nog niet enthousiast van.
ten Dam heeft vorig jaar boven zijn stand geleefd. Word nu met de neus op de feiten gedrukt dat hij moet lossen als het er echt op aan komt. Ook kruiswijk valt me een beetje tegen, hij is nog jong, maar op de voorlaatste klim er al af is te snel voor het talent wat hem word toegedicht.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
+1Tracing_NL schreef:Kom op Heren, Zoals blijkbaar al jaren gebruikelijk gaat bij iedere demarrage / finish etc. de discussie over doping weer de overhand nemen.
Het was een korte, heftige forcing van Nibali. Knap, maar geen "bewijs van doping" m.i.
Is het menselijk geheugen zo kort dat dit op een lijn wordt gesteld met de bizarre hardrij acties van Armstrong c.s. in het hooggebergte? Of het in gestrekt tempo omhoog rijden van de hele gedopete ploeg van Armstrong op serieuze cols?
Ik zie wel degelijk echt een andere tour.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Mollema al dagen ziek (darmvirus), aldus NSB-bode.
Bron: Teleklets.nlDarmklachten houden renner van topvorm af
Mollema ziek van tijdverlies
door Hans Ruggenberg
LA PLANCHE DES BELLES FILLES -
’Mondje dicht’ luidde het credo binnen de Belkinploeg. Het gebroken middenhandsbeentje van Chris Froome was in de kasseienrit naar Arenberg niet het enige medische geheim in het Tourpeloton. Bauke Mollema kampte vorige week met darmklachten, waardoor hij nog geen enkel moment zijn topvorm vond. Met de naweeën van de energievretende kwaal, kwam hij ook op La Planche des Belles Filles nog niet tot grootse daden. „De schrik zat er goed in”, zo uitte hij zijn oprechte angst dat een goed klassement de prullenbak in kon.
Na de eerste serieuze krachtmeting bergop was hij ook niet tevreden. Zijn tiende plaats in het algemeen klassement, op 4.08 van leider Vincenzo Nibali, is niet slecht, maar ook niet geweldig. „Ik had gehoopt dat het wat beter zou gaan eigenlijk. Ik verlies tijd op verschillende klassementsrenners, maar de top vijf is gelukkig wel nog binnen de minuut”, zei de 27-jarige Groninger, die zelfs maar 1.21 van de derde podiumplek – bezet door Alejandro Valverde – staat. „Dat valt inderdaad nog mee.”
Maar met in zijn achterhoofd zijn darmklachten wist hij dus dat zijn positie veel beter had gekund dan nu het geval is. Het was niet alleen maar dat hij zich niet fit voelde. Het slechte weer tijdens deze Ronde van Frankrijk werkte ook nog eens als voer voor de ziektekiemen die zijn lichaam terroriseerden. „Bauke is een paar dagen echt niet goed geweest”, zo liet meesterknecht Laurens ten Dam weten dat er binnen de ploeg zorgen waren om de kopman.
En als een razende TGV de eerste tien etappes afleggen, wanneer je niet honderd procent bent, voelt als een uppercut op het lichaam. „Tijdens die kasseienrit was ik op mijn slechtst, maar ook de dag daarvoor en daarna heb ik last gehad. Ik heb echt enorm afgezien in de rit naar Arenberg om de schade te beperken. Op dat moment baal je wel, omdat je weet dat je hoe dan ook tijd gaat verliezen in het algemeen klassement. En dat is helaas gebeurd”, haalde Mollema zijn schouders op.
Laatst gewijzigd door havana op 15 jul 2014 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Raar, vooral omdat ze voor de etappe van gisteren zeiden:
enBauke Mollema kijkt reikhalzend uit naar maandag wanneer de zwaarste bergetappe tot nu toe in de Tour de France op het programma staat.
"Dat wordt een heel lastige dag met een zware slotklim. Ik heb er wel zin in, nu gaat het echt gebeuren", aldus de kopman van Belkin.
Het peloton rijdt op 14 juli, de nationale feestdag in Frankrijk, naar La Planche des Belles Filles. "Zo'n lange aankomst bergop is toch wat ik het mooiste vind van alle ritten."
"En we gaan nu voor het klassement, al is het na die aankomst natuurlijk nog lang niet gebeurd. De klim is zes kilometer, in de Alpen en de Pyreneeën zijn ze nog veel langer."
bron: beide nusport.nl''Het is een belangrijke dag, met aankomst bergop. Ik voel me goed, ik word eigenlijk steeds beter'', zei de kopman van Belkin tegen de NOS.
Op zich is dat wel logisch. Met het oog op je concurrenten is het niet slim om toe te geven dat je zwak bent.
- Tracing_NL
- Forum-lid
Vind dit wel heel erg flauw. Mollema is nu ook weer niet zo'n serieuze concurrent dat een ploeg (BMC oid) een hele dag gaat jagen om hem te lossen. Dan overschat Belkin zijn positie / reputatie toch wel een beetje. In mijn ogen heeft de persvoorlichter qua interview instructie zijn werk niet goed gedaan. Je hoeft om dit soort zaken niet te liegen. Van te voren aankondigen dat je het helemaal ziet zitten en dan na afloop als je niet kan vangen zeggen; ja maar ik voel me al een hele week niet lekker. Jammer hoor!
Maar goed, als het echt zo is en hij kan in de komende 3 dagen (rustdag + 2 tussenetappes) waarschijnlijk een beetje bijkomen (ideale vluchtetappes + controle van nibali), dan gaan we er maar vanuit dat hij de laatste week gaat vlammen.
Maar goed, als het echt zo is en hij kan in de komende 3 dagen (rustdag + 2 tussenetappes) waarschijnlijk een beetje bijkomen (ideale vluchtetappes + controle van nibali), dan gaan we er maar vanuit dat hij de laatste week gaat vlammen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
- Forum-lid
Zo komt het op mij ook een beetje over.Tracing_NL schreef:Vind dit wel heel erg flauw. Mollema is nu ook weer niet zo'n serieuze concurrent dat een ploeg (BMC oid) een hele dag gaat jagen om hem te lossen. Dan overschat Belkin zijn positie / reputatie toch wel een beetje. In mijn ogen heeft de persvoorlichter qua interview instructie zijn werk niet goed gedaan. Je hoeft om dit soort zaken niet te liegen. Van te voren aankondigen dat je het helemaal ziet zitten en dan na afloop als je niet kan vangen zeggen; ja maar ik voel me al een hele week niet lekker. Jammer hoor!
-
- Forum-lid HC
Lars Boom zei het 2 of 3 dagen geleden al dat Mollema ziek was, dus zo heel vreemd is het niet.
Resultaten uit het verleden in ogenschouw genomen is Nibali van een iets beter kaliber dan wat er nu nog rond rijdt in de tour, maar als je dan kijkt hoe hij in de Duaphiné presteerde vind ik zijn goede rijden nu wel opvallend. Aan de andere kant heb ik geen idee of je met bepaalde substanties op zo'n korte termijn iemand "in vorm" kan brengen.
Ben het trouwens niet helemaal eens met dat Belkin slecht rijdt, Boom heeft natuurlijk op mooie wijze de rit gewonnen, daar zal iedereen het over eens zijn. Verder ben ik erg onder de indruk van Vanmarcke en staat Bram Tankink nog 32ste in het AK. Er zijn dus wel degelijk mannen in vorm, helaas zijn de speerpunten wel iets minder dan gehoopt.
Ben het trouwens niet helemaal eens met dat Belkin slecht rijdt, Boom heeft natuurlijk op mooie wijze de rit gewonnen, daar zal iedereen het over eens zijn. Verder ben ik erg onder de indruk van Vanmarcke en staat Bram Tankink nog 32ste in het AK. Er zijn dus wel degelijk mannen in vorm, helaas zijn de speerpunten wel iets minder dan gehoopt.