Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

triabas
Forum-lid

triabas 25 mei 2016 13:53

Tijdje gezocht, maar niet gevonden, dus hier maar eens de vraag: welke schoenen draagt Kruijswijk ?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 mei 2016 13:59

geen antwoord, maar hier vraagt iemand zich precies hetzelfde af: https://twitter.com/ElliotFullerton/sta ... 2057242624

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 25 mei 2016 14:07

Er staat nergens een merkje op, hij droeg voorheen altijd Shimano, maar Shimano heeft (nog?) geen schoenen met boa sluiting.

Hier kun je ze trouwens vrij groot bekijken :)
http://images0.tcdn.nl/telesport/articl ... uitdeelde.

gamiel
Forum-lid

gamiel 25 mei 2016 14:28

Gokje: (highly) customized Lake?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 25 mei 2016 14:38

Goed weer genoeg over bijzaken :mrgreen:.

vandaag verwacht ik geen grote ontwikkelingen, morgen laatste dag voor rare idiote aanvallen (nibali/zakarin/valverde). Vrijdag gaat Steven eerste etappe winnen in risoul. Hij gaat het redden!!!

Om een en ander in perspectief te plaatsen: de groten doen deze giro niet mee: froome, contador, aru, quintana. Maar goed, zoals mijn trainer vroeger zei: "wie er niet is kun je ook niet verslaan".

Even in reactie op een paar andere posts: Ik vind Steven een betere ronderenner dan Tom, In de huidige grote rondes is het belangrijker dat je echt goed kan klimmen dan dat je 2 minuten wint in een tijdrit.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 25 mei 2016 14:47

Denk ook op basis van wat ze gepresteerd hebben niemand zegt dat TD een betere ronderenner is, wel dat ie in potentie een goede ronderenner is die misschien ooit een grote ronde kan winnen. Als Dumoulin zich echt gaat richten op het rondewerk en hij kan nog iets beter mee omhoog dan in de Vuelta dan is dat ook wel mogelijk, volgens Wiggins template zeg maar.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 25 mei 2016 17:53

Tracing_NL schreef:Om een en ander in perspectief te plaatsen: de groten doen deze giro niet mee: froome, contador, aru, quintana. Maar goed, zoals mijn trainer vroeger zei: "wie er niet is kun je ook niet verslaan".
"Om te winnen moet je eerst op komen dagen"
[/exit taaltopic] :ugeek:

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 25 mei 2016 18:52

triabas schreef:Tijdje gezocht, maar niet gevonden, dus hier maar eens de vraag: welke schoenen draagt Kruijswijk ?
Zijn geloof ik nieuwe Shimano schoenen met Boa sluiting. Matthews reed er mee in Paris - Nice en Vanmarcke droeg ze ook al in de voorjaarsklassiekers
Afbeelding

Benieuwd wat er morgen gaat gebeuren, steile klim moet Kruijswijk toch liggen (als we naar mortirolo vorig jaar kijken). En zijn buffer moet groot genoeg zijn zodat de afdaling geen gevaar meer kan zijn.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 mei 2016 20:57

Dumoulin had vorig jaar een goed resultaat in de Vuelta doordat niemand het echt verwachte. Met kruiswijk is het andersom hij had vorig jaar al podium kunnen rijden. Hele solide ronderenner waarbij dit geen "momentje" is.

Vorig jaar was zijn tour ook goed na de Giro, het verbaasde me dat hij voor de Giro niet als podium kandidaat werd gezien.

Als Dumoulin een grote ronde een podium haalt is het de tour en zeker geen Giro of Vuelta. Ik heb niet zoveel vertrouwen in dumoulin als ronde renner, de grote ronden wel te verstaan. Het ziet er naar uit dat hij zo,n renner is dat altijd een slechte dag heeft. Minder op je gewicht letten Tom en gewoon vol voor de tijdrit gaan op de os en wk.

Boslim
Forum-lid

Boslim 25 mei 2016 23:07

Ik dacht dat de fiets eindelijk wat roze zou krijgen van de modebewuste wielrenfabriekanten...

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 25 mei 2016 23:31

wasbeer2006 schreef:Dumoulin had vorig jaar een goed resultaat in de Vuelta doordat niemand het echt verwachte. Met kruiswijk is het andersom hij had vorig jaar al podium kunnen rijden. Hele solide ronderenner waarbij dit geen "momentje" is.

Vorig jaar was zijn tour ook goed na de Giro, het verbaasde me dat hij voor de Giro niet als podium kandidaat werd gezien.

Als Dumoulin een grote ronde een podium haalt is het de tour en zeker geen Giro of Vuelta. Ik heb niet zoveel vertrouwen in dumoulin als ronde renner, de grote ronden wel te verstaan. Het ziet er naar uit dat hij zo,n renner is dat altijd een slechte dag heeft. Minder op je gewicht letten Tom en gewoon vol voor de tijdrit gaan op de os en wk.
Hmmm, vergeet niet dat Dumoulin nog een relatief jonge renner is (24jr vs de 29jr van Kruijswijk) en daardoor nog iets minder constant is. Niet fysiek, wel mentaal. Zijn tijd komt nog wel. Maar eerlijk is eerlijk, nu gewoon lekker gaan kanllen op de OS en WK !

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 25 mei 2016 23:36

Als je op je 24ste zonder dat het gepland was opeens meedoet voor de overwinning in de Vuelta zou het ook gek zijn als je niet van meer zou dromen. Vind het al knap dat ie dit jaar zich nog op de TT richt ipv een grote ronde. Al liet ie zich in het begin van de Giro toch even foppen door de prestaties voor het hooggebergte, maar ja dat was ook weer heel begrijpelijk.

Plaats reactie