Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 15 jul 2011 00:41

true....
in oktober was dat volgens mij... volgens mij ging het ook meer om de verjaardag van zijn vader en niet de dag van zijn overlijden...
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 jul 2011 00:45

petje75 schreef:Ik ben er nu ook achter dat ik er totaal niets van snap en erg hufterig doe.
Als je een renner die vorig jaar nog zesde werd in de eindklassering, die dit jaar een paar keer zo hard valt dat hij vergaat van de pijn tijdens het fietsen, die daarom aan opgeven denkt maar toch doorzet, maar die binnen een paar dagen na die val nog niet voldoende hersteld is om alweer meteen hard een berg op te fietsen, als je die renner wegzet met de diskwalificatie dat hij geen doorzettingsvermogen heeft, dat hij zijn salaris niet waarmaakt en dat meer heeft aan rijlessen dan aan hoogtestages, terwijl zo ongeveer alle kanshebbers voor een top 10 notering meerdere malen hard vielen en daardoor uitvielen, opgaven of ook onder hun kunnen presteren. Hoe wil jij die kritiek op die renner dan noemen als het niet hufterig is? Je noemt het toch geen "inzicht" hoop ik?
bassieg15 schreef:Anyway, die vader van Robert Gesink, die ging toch dood bij een mountainbike-toertocht vlak voor de Ronde van Lombardije? Dus dat kan dan niet nu al een jaar geleden zijn.
Het ging om z'n verjaardag
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 15 jul 2011 00:46

bassieg15 schreef:
Anyway, die vader van Robert Gesink, die ging toch dood bij een mountainbike-toertocht vlak voor de Ronde van Lombardije? Dus dat kan dan niet nu al een jaar geleden zijn.
Klopt het was zondag de geboortedag van z'n vader en niet de sterfdag.

Gesink zei net in de Avondetappe dat hij tot Parijs op zijn fiets blijft zitten. Hij vind dat hij het naar zijn mannen niet maken om af te stappen.
Je hebt pijn en je hebt een jaar voor niks getraind. Je voelt je dus gewoon klote. Als je dan een renner zonder ruggengraat en zonder doorzettings vermogen bent stap je af... Maar nee Gesink blijft op zijn fiets zitten voor zijn mannen!! Dan ben je (in mijn ogen) gewoon een topper.

Robert, doe de komende week rustig aan en laat je lichaam herstellen. Volgende week donderdag en vrijdag zien we je wel weer.

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 09:07

Erg jammer dat het allemaal loopt zoals het loopt. Die tik van die valpartij is toch harder aangekomen dan ik had verwacht. Ik vind echter dat je het overlijden van zijn vader niet mee zou moeten wegen in de problemen. Dat zou Robert zelf ook niet mogen meewegen. Je weet dat de Tour loodzwaar is en dat je het moeilijk kunt krijgen en tegenslagen te verwerken kunt krijgen. Daar moet je mentaal klaar voor zijn. Als hij dat niet is door het overlijden van zijn vader, had hij eigenlijk niet als kopman naar de Tour moeten gaan.

Dat hij toch als kopman naar de Tour is gegaan en het hele team rond zijn aspiraties voor het klassement heeft samengesteld, zou betekenen dat hij er 100% klaar voor was. Dat het nu niet lukt zou je daarom eigenlijk alleen mogen toeschrijven aan zijn lichaam dat nog herstellende is na de val. Ik denk dat Robert dat zelf ook doet. Het overlijden van zijn vader kan bovendien ook net zo goed een extra motivatie zijn om door te zetten.

In elk geval respect voor Gesink dat hij doorgaat. Hopelijk kan hij nog wat moois laten zien in de laatste week en misschien zelfs nog in de top 10 terecht komen als hij 2 keer meezit met een mooie ontsnapping.

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 15 jul 2011 09:09

En we hebben er blijkbaar weer een nationaal trauma bij gezien de teleurstellingen hier op het Forum. Misschien had Robert ons allemaal weer een beetje hoop gegeven toen hij zei dat het weer beter ging, maar hij gaf zelf ook al aan dat pas in de eerste bergetappe duidelijk zou worden of hij echt hersteld zou zijn...niet dus.

Nou vind ik het als 'tourfietsertje' niet zo vreemd, want volgens mij is klimmen met name enorm belastend voor je rug en laat ie nou juist daar het meeste pijn hebben. Wederom pech dat ie bij een valpartij betrokken is geweest. Maar om dat nou te wijten aan het feit dat ie niet goed zou zijn?? Ik zie het meer als geluk dat Evans en de Schleckjes nog niet zijn gevallen. Voor het zelfde geld lagen ze gisteren met z'n allen op hun plaat in die bocht waar Voeckler wegslipte...

Dus mensen... slikken en hopen op een betere tour volgend jaar!
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

bassieg15
Forum-lid

Gebruikersavatar bassieg15 15 jul 2011 09:25

Aha, het was dus de verjaardag. Ja, dat kan er ook flink inhakken. Het is volgens mij een erg gevoelige jongen, dus hij zal het zwaar hebben gehad.
fredhhw schreef:Gesink zei net in de Avondetappe dat hij tot Parijs op zijn fiets blijft zitten. Hij vind dat hij het naar zijn mannen niet maken om af te stappen. Je hebt pijn en je hebt een jaar voor niks getraind. Je voelt je dus gewoon klote. Als je dan een renner zonder ruggengraat en zonder doorzettings vermogen bent stap je af... Maar nee Gesink blijft op zijn fiets zitten voor zijn mannen!! Dan ben je (in mijn ogen) gewoon een topper.
Ik vind het ook wel enigszins knap dat hij doorgaat, maar ik vraag mij toch echt af of dit nu de beste keuze is. Voor wie doet hij dat? Voor zichzelf? Voor zijn teammaten? Of voor de Nederlandse volgers van de Tour, om maar te bewijzen dat hij niet zomaar opgeeft. Volgens mij maakt dit voor de ene helft van Nederland die hem al heeft opgegeven ook niets meer uit (dan zou hij nog minstens drie etappes moeten winnen). En de andere helft van Nederland met wat meer empathie begrijpt het ook als hij afstapt, dus daar hoeft hij het ook niet voor te doen.

En dan die teammaten, die hebben er ook niets aan denk ik. Met Gesink er bij, blijf je de hele Tour in een mineurstemming. Want de top-drie gaat hij toch echt niet meer halen. Ik denk dat het beter is voor de Rabo-ploeg als Gesink afstapt en dat de mannen nog met een vrij hoofd voor dagsuccessen kunnen gaan.

En voor Gesink zelf, ik denk dat het beter voor hem is om gewoon eerst te zorgen dat hij goed herstelt en dan nieuwe doelen stellen. In de Tour herstel je volgens mij echt niet goed, en ik denk dat het juist voor zo'n gevoelige jongen niet goed is om nog anderhalve week met een klote-gevoel door te rijden. Veel beter lijkt mij om nu te stoppen en dan alles op alles te zetten om een goed klassement in de Vuelta te gaan rijden.

Als hij dit zou doen, zou ik hem een topper vinden. Iemand die gewoon nog rationeel kan blijven en niet tegen beter weten in op de fiets blijft zitten om .... (ja eigenlijk wat...?) te bewijzen.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 15 jul 2011 09:53

Mooie koers gezien zeg; prachtig. Tegen de tijd dat de slotklim begon, was ik Gesink toch al lang vergeten. Wel even slikken dat slechts 1 van onze klimmers erbij zat. Kruijswijk zien we in de Vuelta, geen Ruijgh (kon niet mee) of Wout Poels (gevallen), geen Gesink en geen Mollema (ziek?).

Mag ik een standbeeldje oprichten voor meesterknecht Pierre Rolland? Nog eentje voor Van Endert?

Gilbert heeft zich getest (dat zou hij doen) en komt op ruim drie minuten binnen. Zou hij nu doorhebben dat hij voortaan beter op 20 minuten kan binnenlopen en dan een keertje meegaan in een ontsnapping? Dan krijgen we een mooie strijd om het groen.

En erg blij dat Basso en Cunego bergop weer meekunnen en goed te zien dat F. Schleck en Evans in zulke goede doen zijn.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 15 jul 2011 10:00

WdvB schreef:
eelcoz schreef:Ik word echt kotsberoerd van het feit dat hier als argument wordt gebruikt dat andermans argumenten niet deugen omdat hij of zij slechts een 'toerfietsertje' is. Ik ben wel klaar met dit topic, eerlijk gezegd. Veel plezier nog met elkaar afbranden.
Helemaal mee eens, op 1 punt na. Niet ophouden met posten, gewoon plezier houden en doorgaan. Het is wat dat betreft te hopen dat Gesink ook zijn plezier behoud en gewoon blijft doorgaan (om maar eens een vergelijking te maken). Betweterige peletonvuller met knwu-licenties die denken dat hun gekochte licenties hen het recht geeft op onfatsoen behoud je nou eenmaal altijd. Niet teveel van aantrekken.
Ik ben het niet eens met alle kritiek die Gesink krijgt maar iedereen die kritiek heeft moet dit gewoon blijven posten ook als je (net als ik) een toerfietsertje bent. Dus niets van aantrekken en blijven posten. Ook de ander van hufterigheid gaan beschuldigen vindt ik uitermate zwak.
Jammer dat sommige in deze discussie op de man gaan spelen en niet op de bal .

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 10:11

Erg jammer dat het allemaal loopt zoals het loopt. Die tik van die valpartij is toch harder aangekomen dan ik had verwacht. Ik vind echter dat je het overlijden van zijn vader niet mee zou moeten wegen in de problemen. Dat zou Robert zelf ook niet mogen meewegen. Je weet dat de Tour loodzwaar is en dat je het moeilijk kunt krijgen en tegenslagen te verwerken kunt krijgen. Daar moet je mentaal klaar voor zijn. Als hij dat niet is door het overlijden van zijn vader, had hij eigenlijk niet als kopman naar de Tour moeten gaan.
Jij weet duidelijk niet waarover je het hebt. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je zoiets echt niet zo maar uit je hoofd zet op de moeilijke momenten.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 15 jul 2011 10:30

Balen van Gesink.
Ik blijf er bij, zoals ik eerder al postte, dat ik het idee heb dat zijn conditie niet goed leek. En dat hij, nu hij aan het herstellen is, weer terug aan het komen is op dat niveau. Een niveau dat wel lager is dan vorig jaar.
Ik zelf ben van mening dat het beter zou zijn om bijvoorbeeld zo'n Dauphiné wel gewoon voor de prijzen te rijden. In mijn optiek zit er nu veel te veel tijd tussen 2 wedstrijden op het juiste niveau. Bij mijzelf (uiteraard op een bescheidener niveau) werkt het in ieder geval niet als ik niet de juiste prikkels heb.
Maar goed, dit is natuurlijk slechts forum-gekeuvel, hij zelf weet het het beste. Er zal in ieder geval weer het een en ander te leren zijn. Situaties als deze kunnen hem uiteindelijk beter maken. We zullen zeker nog een hoop plezier aan hem beleven in de toekomst. Tegelijkertijd is de realiteit wel dat dit natuurlijk nu een grote mislukking is.

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 10:58

havana schreef:
Jij weet duidelijk niet waarover je het hebt. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je zoiets echt niet zo maar uit je hoofd zet op de moeilijke momenten.
Ik geloof dat je mijn punt niet helemaal begrijpt. Ik heb inderdaad gelukkig niet meegemaakt wat hij heeft meegemaakt en ik neem hem ook niet kwalijk dat hij daardoor minder zou presteren. Echter vind ik dat hier in zekere mate wel rekening mee gehouden had moeten worden bij het formeren van de ploeg. Nu is alles op 1 man gezet, die nog een enorme klap te verwerken heeft. Ik vraag me daarom af of het verstandig is geweest om dit jaar al zo'n last op zijn schouders te leggen. Bij de Tour moet je mentaal gewoon helemaal top zijn en bepaalde tegenslagen kunnen verwerken, en als de prestaties nu daadwerkelijk lijden onder de gebeurtenissen in het privéleven van Gesink, vraag ik me af of het geen beter idee was om met 2 kopmannen naar de tour te vertrekken.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Gesink deze druk op zich heeft genomen zonder er 100 procent klaar voor te zijn. En daarom vraag ik me ook af of het overlijden van zijn vader daadwerkelijk meeweegt in de mindere prestaties van dit moment. Iedereen zegt dat het meeweegt, maar ik heb het nog niet uit de mond van Gesink zelf gehoord. Daarom ga ik er vooralsnog vanuit dat hij gewoon kracht mist door de valpartij.

Met andere woorden: een kopman die je meeneemt naar de tour moet kunnen omgaan met tegenslagen. Kan je dat niet, dat moet je niet het risico nemen om een hele ploeg rond deze kopman te formeren. Daarom ga ik er vanuit dat Robert mentaal sterk genoeg is om tegenslagen niet te laten doorwerken in zijn prestaties, maar dat de tegenvallende prestaties enkel te wijten zijn aan lichamelijke ongemakken. Niets dus ten nadele van Gesink.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 15 jul 2011 12:54

eelcoz schreef:Ik word echt kotsberoerd van het feit dat hier als argument wordt gebruikt dat andermans argumenten niet deugen omdat hij of zij slechts een 'toerfietsertje' is. Ik ben wel klaar met dit topic, eerlijk gezegd. Veel plezier nog met elkaar afbranden.
Er zijn idd enkele forummers die koersen en denken dat zij alles weten en anderen niets. Toen ik schreef dat ik de conditie van Gesink niet optimaal vond omdat hij afstapte tijdens het NK werd mij aangewreven dat ik niets wist van hoogtestages en dat je na zo'n hoogtestage op zeeniveau slechter presteert.. Nu hoor je van deskundigen en de trainer van Gesink dat dit verschillend is voor de betrokkenen. De één reageert wél goed terwijl een ander dat niet doet. Tot nu toe was de algemnene gedachte dat je na een hoogtestage meer rode bloedlichaampjes had en dat je dan beter zou presteren. Die val van Gesink zal best wel invloed gehad hebben op zijn prestaties maar ik blijf bij mijn mening dat Gesink's conditie om één of andere reden NIET optimaal was. Weenink had hem enkele malen gebeld en toen was hij aan het werk op de boerderij van zijn vader.. Al die feiten zullen ook wel meegewogen hebben bij zijn slechte conditie van nu.
En mensen die koersen en gekoerst hebben zitten op de TV ook allerlei onzin over "carbon" frames te verkondigen. Je kan zo lezen dat de torsie en bracket stijfheid van "carbon" frames groter is dan die van vroegere stalen frames bij minder dan de helft van het gewicht.
En dan gaat Am.Classic fan "niet coureurs" "toerfietsertjes" noemen en afbranden alsof die achterlijk zijn. Ik vind dat beneden peil.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gesloten