Hoe je die modder en gras tussen je blokken hebt gekregen is me een raadsel.daniel1975 schreef:Maar ik blijf erbij dat een moderne fiets niet gebouwd is voor dat gestuiter. 500m voor het einde van de 2e strook hoorde ik iets aanlopen; mijn voorrem was vol gelopen met modder, gras, etc.
Maar een moderne fiets kan dit soort werk echt wel aan.
Heeft ook iets met gewenning/aanpassing te maken. Het zal echter nooit zo voelen als over asfalt idd
Ik ben met mijn BMC Granfondo GF02 en 28mm bandjes momenteel de bandendruk aan het testen die zowel op asfalt als wel op grindwegen/paden het beste zijn.
De eerste rit op de BMC, na 4 jaren 29er op de weg en 'off road' , moest ik echt weer even wennen aan het relatief harde van een racer t.o.v. een 29er met 2,25 banden en voor op de weg met 2,2 Bar voor en 2,5 Bar achter (zo 'zacht' dat ook stroken off road goed te doen zijn)
Het went echt verdomde snel en als ik dadelijk weer mijn 29er pak zal ik waarschijnlijk denken dat ik op een kussen rijd.
Wat voor banden (breedte) en met hoeveel druk reedt je Daniel?
Zoals je zag had GastheerG 27mm gemonteerd. Nu moet ik de druk gaan schatten maar dat zal iets van 6-6,5 achter en 5,5-6,0 voor zijn geweest?