Het grote frame (over)spuiten topic
Ik overweeg om mijn chinese frame te gaan spuiten, het gaat om een zwart mat frame van 1 van de bekende chinese framebouwers, het idee is om het frame in 1 kleur metallic zwart of deep blue te spuiten.
De bestaande laklaag is van een goede kwaliteit en is mooi egaal zonder beschadigingen en omdat de kleur die ik wil gaan spuiten een donkere ondergrond vereist vind ik het zonde om eerst alles blank te schuren.
Zou dan het volgende schema volstaan? Of moeten echt alle oude laklagen verwijderd worden
- Opschuren bestaande laklaag (niet kaal)
- metallic lak
- licht opschuren korrel 1000 nat
- clearcoat 2k
- licht opschuren 1000 nat
- clearcoat 2k
- polijsten
De bestaande laklaag is van een goede kwaliteit en is mooi egaal zonder beschadigingen en omdat de kleur die ik wil gaan spuiten een donkere ondergrond vereist vind ik het zonde om eerst alles blank te schuren.
Zou dan het volgende schema volstaan? Of moeten echt alle oude laklagen verwijderd worden
- Opschuren bestaande laklaag (niet kaal)
- metallic lak
- licht opschuren korrel 1000 nat
- clearcoat 2k
- licht opschuren 1000 nat
- clearcoat 2k
- polijsten
Metaliclak komt het beste tot zijn recht met eerst een primer.
Al met al wordt jouw frame met al die verschillende laklagen wel 1,5 kg zwaarder.
Al met al wordt jouw frame met al die verschillende laklagen wel 1,5 kg zwaarder.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Altijd eerst een primer, dan ben je zeker van een juiste hechting.
Je moet pure metallic niet gaan schuren. Ook niet met 1000 nat. Bij metallic moet je vooral zorgen dat de ondergrond geen beschadigen heeft. Bij gewone lak kun je het idee hebben dat de lak de licht krasjes wel opvult. Bij metallic wordt het juist uitvergroot, omdat het niet vloeit. Of je moet echt zakkers hebben, maar dan heb je veel te veel in één keer gespoten.
Morgen ga ik mijn frame bij de spuiter ophalen. Dit was de uitgangssituatie, frame had wat lakschades:
Daarom de mogelijkheid om het klassieke logo van de oude Parlee-series toe te passen. Parlee was zo vriendelijk me de juiste bestanden te leveren. Krijg net de plaatjes van de spuiter, ga het frame morgen ophalen.
Daarom de mogelijkheid om het klassieke logo van de oude Parlee-series toe te passen. Parlee was zo vriendelijk me de juiste bestanden te leveren. Krijg net de plaatjes van de spuiter, ga het frame morgen ophalen.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
In het zonlicht komt er bovendien nog een hele mooie schittering van de donkerblauwe hoofdkleur (lijkt zwart, is donkerblauw). Ben er heel content mee!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
- daniel1975
- Forum-lid HC
Prachtig! Klassieke kleurcombinatie. Erg mooi, dat bijna zwarte donkerblauw.
Benieuwd naar eindresultaat.
Had zelf zilver of chroom gepakt ipv goud, maar das smaak.
Benieuwd naar eindresultaat.
Had zelf zilver of chroom gepakt ipv goud, maar das smaak.
Less is bore