Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

DDX
Forum-lid HC

DDX 03 mar 2017 15:11

Volgens mij had je prima groter rondje kunnen fietsen, de regen die volgens buienradar langskwam stelde niet echt iets voor hier in Amsterdam Zuid-Oost.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 03 mar 2017 15:40

Klopt maar de hulp om voor mijn vrouw te zorgen kon maar tot 12u blijven,dit rondje was niet geplant vandaar.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 03 mar 2017 15:53

RKN schreef:Zoiets ligt ook voor een euro bij de action in het rek

Afbeelding
Ik heb een waterdichte telefoon :like:
Waar meerdere telefoonmerken de laatste tijd mee op de proppen komen, is Sony dat al een jaar of wat :lol:

Edit; en toch stop ik telefoon nog vaak in plastic zakje (zipp-zakje van de Ikea, iets van 2 cent/stuk ofzo :like: ) omdat ik vaak toch iets geld mee neem.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 03 mar 2017 20:28

Joskovic schreef:Mooie plaatjes hoor!
Dank!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

RKN
Forum-lid

RKN 03 mar 2017 20:31

Ik heb toevallig ook al jaren een waterdichte Sony, maar als die nat van het zweet is, reageert dat touchscreen zo slecht ;)

Ik druk hem daarom vaak toch in een zakje

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 03 mar 2017 20:32

bigfloor schreef:...zelfs met de Garmin kom ik nog op schelpenpaadjes uit.
Ik had voor de route met Open Street Map een route gemaakt en die op m'n Garmin gemikt. Ik dacht toch echt dat ik alleen verharde wegen had ingetekend. Blijkt in real life toch net effe anders.

Nu fiets ik veel in de Ardennen en ben best wat gewend met het Waalse wegdek wat soms ook gewoon gavel is maar duinzand fietst echt voor geen meter op 25mm slicks :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 03 mar 2017 21:40

Donderdagmorgen tegen windkracht 7 in naar het werk beuken. Vlak voor aankomst (2km) breekt mijn versnellingskabel van de achterderrie. Meteen schiet de ketting naar het kleinst kransje. Dan is het nog een hele toer om op het zwaarste verzet tegen de wind in aan te komen. Goeiedag zeg....
Het enoge voordeel van dit nadeel is dat ik mijn vrouw hiermee heb kunnen overtuigen dat een 2e frame toch echt geen overbodige luxe is. Vandaag dus maar de knoop doorgehakt en een Chinees frame besteld.
Uiteraard een heerlijke mat zwart frame. Iedereen schijnt er op uitgekeken te zijn, maar ik vind het nog steeds erg fraai.
Het frame zal volgens mij het meeste lijken op deze.

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 mar 2017 06:59

Blauwe stippellijnen op de OSM kunnen fietspaden zijn, maar ook schelpenpaden of gravelpaden. Als je twijfelt even op Google Earth of Streetview kijken.

FryskBloed
Forum-lid

FryskBloed 04 mar 2017 14:08

Of fatsoenlijke (bredere) banden monteren; fiets-, schelpen- of gravelpad, met m'n 35mm Bon Jon Pass banden is het mij om het even :-)

Maar vanochtend bleef het bij asfalt: rustig rondje Groningen-Eemshaven-Anjum-Groningen. Wel errug lekker dat er nog steeds geen schapen lopen op de dijk bij de waddenzee. Bij Munnekezijl begon het te regenen maar ach, het was toen nog maar een uurtje fietsen.

slugbait
Forum-lid

slugbait 04 mar 2017 15:30

FryskBloed schreef:Of fatsoenlijke (bredere) banden monteren; fiets-, schelpen- of gravelpad, met m'n 35mm Bon Jon Pass banden is het mij om het even :-)

Maar vanochtend bleef het bij asfalt: rustig rondje Groningen-Eemshaven-Anjum-Groningen. Wel errug lekker dat er nog steeds geen schapen lopen op de dijk bij de waddenzee. Bij Munnekezijl begon het te regenen maar ach, het was toen nog maar een uurtje fietsen.
Dan heb ik de goede keuze gemaakt vanaf Groningen naar het zuidoosten te fietsen: zonnetje erbij, ruim over de tien graden. Eerst over de Hondsrug naar Klazienaveen voor een bakkie koffie bij mijn ouders. Daarna richting Haren (Duitsland), langs de Eems naar Weener. In Nieuweschans zat ik ruim boven de 150km. Dat vond ik wel genoeg voor vandaag, nu in de trein terug naar huis.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 04 mar 2017 18:08

Vandaag de Voorjaarstocht gereden vanuit Veenendaal, bij vertrek nog iets gespetter, maar daarna deed de tocht zijn naam eer aan. Flauw zonnetje en weinig wind bij 13ºC. Later trok de wind nog iets aan de laatste 35 km werd daardoor toch nog pittig. Terug met precies 100 kilometers op de teller.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jac
Forum-lid

Jac 04 mar 2017 18:51

colnagofreak schreef:Vandaag de Voorjaarstocht gereden vanuit Veenendaal, bij vertrek nog iets gespetter, maar daarna deed de tocht zijn naam eer aan. Flauw zonnetje en weinig wind bij 13ºC. Later trok de wind nog iets aan de laatste 35 km werd daardoor toch nog pittig. Terug met precies 100 kilometers op de teller.
Deze vandaag ook gereden met wat Vélo leden , altijd een goed gepijlde tocht en voor ons niet missen van uit Veenendaal natuurlijk . De wind kwam inderdaad later wel opzetten , maar verder wel heerlijk weer . Door de natte wegen s,morgens zag de fiets er weer uit als een crosser . Morgen nog een stukje uitfietsen met de openingsrit van Vélo .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie