Puck Moonen
Ik ben wel voor een apart topic, wat is (sportief) talent. Talent kan ook tegen je werken. Ik was vroeger erg goed in leren met als gevolg dat ik nauwelijks iets deed op school en dat ook niet goed kon. Je kan er op een bepaalde manier ook lui door worden.
Iemand die erg fit is door andere sporten heeft wel gewoon daaraan gewerkt, dat is geen talent, dat is arbeid.
Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. Ouders die geld hebben voor een racefiets helpt zeker mee (de mijne dus niet);) maar je lichaam kan ook uitzonderlijk geschikt zijn voor een bepaalde sport. Kijk bijvoorbeeld naar Usain Bolt. Natuurlijk moet je er dan ook nog voor werken, maar met het ene lijf levert dat een stuk meer op dan met het andere.Bas de Vries schreef: ↑06 aug 2017 00:16 Toch denk ik ook dat het woord talent te vaak fout gebruikt wordt. Meestal betekent dit binnen sporten rijke ouders of een vroeg ontdekte hobby. Of inderdaad gewoon iemand die erg fit is door andere sporten.
Iemand die erg fit is door andere sporten heeft wel gewoon daaraan gewerkt, dat is geen talent, dat is arbeid.
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hahaha, +1
En toen moest ik in 6vwo ineens wel aan de bak en toen lukte dat niet. 'Ik doe het wel even'
Die wakeup kwam mooi op tijd, want 1e jr hbo ging gelukkig beter.
En toen moest ik in 6vwo ineens wel aan de bak en toen lukte dat niet. 'Ik doe het wel even'
Die wakeup kwam mooi op tijd, want 1e jr hbo ging gelukkig beter.
Less is bore
Btw, de schoonheid van Puck is een mooi voorbeeld van talent trouwens. Als je mooi zijn en mannen aantrekken ziet als iets waar je een talent voor kunt hebben. Puck heeft op dat gebied veel meer meegekregen van Moeder Natuur dan de gemiddelde vrouw, hoeveel make up die ook op hun gezicht smeren, Puck zal altijd meer aandacht trekken. Dat is dus een "talent", iets wat je al mee krijgt en bij de start al voor ligt op anderen.
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach tis ook niet alles. Ik denk ook wel eens; was ik maar rijk en iets minder knap
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Talent is het hebben van een beter genen pakket. Of en onder welke omstandigheden je er wat mee doet is nurture. Leuke reeks artikelen:
http://sportsscientists.com/category/sp ... -training/
http://sportsscientists.com/category/sp ... -training/
What makes the boat go faster?
Klopt, dat heet erotisch kapitaal (Adam Green), een uitbreiding van de theorie van Pierre Bourdieu (sociaal en cultureel kapitaal). Sociaal onderzoek wijst uit dat dit o.a. commercieel rendeert. Zo zou op het einde van de rit die beperkte wielrenster wel heel wat meer op haar bankrekening kunnen staan hebben dan sommige topwielrensters. De appreciatie hiervan gebeurt naar persoonlijk inzicht.TumTumTum schreef: ↑06 aug 2017 09:40 Btw, de schoonheid van Puck is een mooi voorbeeld van talent trouwens. Als je mooi zijn en mannen aantrekken ziet als iets waar je een talent voor kunt hebben. Puck heeft op dat gebied veel meer meegekregen van Moeder Natuur dan de gemiddelde vrouw, hoeveel make up die ook op hun gezicht smeren, Puck zal altijd meer aandacht trekken. Dat is dus een "talent", iets wat je al mee krijgt en bij de start al voor ligt op anderen.
Wat betreft die foto van Vos, waar je volgens sommige niet mee mag lachen (poco's hebben het zelfs hier moeilijk met vrije meningsuiting); dat ze niet de looks van Puck heeft is duidelijk, dat hoeft ook niet, maar ik vraag me af of je wel moet opkijken naar mensen die (bijna?) anorectisch worden om te presteren, ook snor -en baardhaar hebben in haar geval in de media al tot kritische vragen geleid.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welke malloot koopt er nou ieder jaar een Pinarello uit 2011daniel1975 schreef: ↑06 aug 2017 11:52Lol, ding is van 2011
Hoog tijd voor een nieuwe, dat dan weer wel
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Trainen is voor talentlozen.... Dus je ziet zo wie 't talent hebben om je heen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013