Een left only meting vergelijken met een dubbelzijdige en volledige meting is natuurlijk zinloos. De goedkoopste volledige meting zal ongeveer €600 zijn en voor een dubbelzijdige meting kun je daar nog wel €100-200 bij op tellen.t2300 schreef: ↑06 mei 2020 10:46 Het ziet er inderdaad goed uit. Al is een 2 tal ritjes nog vroeg. Zeker gezien het feit dat tijdens de eerste rit al het pedaal het begaf.
Daarnaast, vraag ik me af of de tijd hun niet langszaam begint in te halen.
2 jaar geleden was hun doel een gunstig geprijste powermeter op de markt te brengen.
In de loop van het proces is hun meter duurder geworden, natuurlijk ook ingegeven door het overstappen van de “pod” naar het pedaal.
Maar als ik ziet dat je nu in het pre-order traject een single pedal powermeter a 200.- koopt, en straks na opstart 250,-. Zitten ze exact op het niveau van een 4iiii 105 left.
Dan zou ik eerder nijgen naar de 4iiii dan de iq2
Ook was de 4iiii die ik kocht defect on arrival, dus wat dat betreft heeft iQ2 nog wel een paar stapjes voor (ze zitten in de test fase voor de launch van een nieuw product). De dual 4iiii, Stages en DA powermeters zit met de designfout van Shimano die softwarematig weer 'opgelost' wordt door een algoritme. Dit zit in de doofpot uiteraard, maar ik geef het je op een briefje dat de volgende Shimano cranks niet asymmetrisch zijn.
Daarnaast passen de 4iiii en Stages (het merk dat overigens ook veel problemen heeft gekend) op veel frames niet eens omdat er onvoldoende clearance is bij de chainstays of de laag gemonteerde remhoeven in de weg zitten.
Kortom, vergelijken mag zeker, maar dan moet je wel objectief blijven. iQ2 heeft nog alle tijd/kans om er een goed product van te maken. Het heeft 4iiii en Stages 5+ jaar gekost om de productie enigszins op orde te krijgen en die zijn nu nog verre van perfect.