Giro 2020
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Knappe prestatie van Kelderman, maar het gevoel dat ie had kunnen winnen overheerst toch bij mij. (achteraf) slechte tactische keuzes van Sunweb, ze hadden meer moeten vertrouwen op de taaiheid van Kelderman. Met Hindley als gangmaker in de finale op donderdag en zaterdag had ie de Giro gewonnen denk ik.
Dus ja, prachtige prestatie, maar 3e is toch weer net niet...
Dus ja, prachtige prestatie, maar 3e is toch weer net niet...
-
- Forum-lid HC
Als je er 2x (vroeg) afgereden wordt in de koninginnenrit en beslissende rit, dan zou het inderdaad erg vreemd zijn als je de eindoverwinning pakt. Door het wegvallen van een handvol topper is een 3e plek gewoon héél respectabel.
Of Sunweb het achteraf slimmer aan had kunnen pakken? Absoluut. Die Hart zag er zeker niet onverslaanbaar uit en ze hebben zich tactisch gewoon af laten troeven door Dennis & co.
Of Sunweb het achteraf slimmer aan had kunnen pakken? Absoluut. Die Hart zag er zeker niet onverslaanbaar uit en ze hebben zich tactisch gewoon af laten troeven door Dennis & co.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dennis steeg op het juiste moment boven zichzelf uit. Hart had dit in zijn uppie waarschijnlijk niet geflikt. De vraag is dan zelfs of hij op de Stelvio al wel alleen had durven gaan.
Maar goed, wielrennen is ook een teamsport en dat heeft Sky in dit geval gewoon goed gedaan.
Maar goed, wielrennen is ook een teamsport en dat heeft Sky in dit geval gewoon goed gedaan.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zucht, lekker dan. De ellende van het internet, je moet zelfs dit soort lijstjes eerst zelf controleren voordat je ze postmackersv2.0 schreef: ↑26 okt 2020 10:55 Tof stukje, Hennie Kuiper en Peter Winnen zie ik niet eens in het rijtje staan.

Lijst is inderdaad niet compleet. Is pas vanaf 1980.
Less is bore
-
- Forum-lid
En Kuiper was toch tweede in 1980? En waarom zou je in zo'n overzicht ook niet Jan Janssen opnemen....
als je ziet hoe rohan dennis kan klimmen en hoe sterk zijn tijdrit is is dat dan geen potentiële rondewinnaar?daniel1975 schreef: ↑26 okt 2020 11:56 Dennis steeg op het juiste moment boven zichzelf uit. Hart had dit in zijn uppie waarschijnlijk niet geflikt. De vraag is dan zelfs of hij op de Stelvio al wel alleen had durven gaan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Moeilijk te zeggen. Dennis stond ondertussen op meer dan 2h; hij heeft zichzelf niet elke dag moeten uitwringen om vooraan te eindigen, dus zal wel wat frisser dan vele anderen geweest zijn. Ook zijn de klimtijden en VAMs op de Stelvio bijvoorbeeld niet zo straf als wat we in de Tour hebben gezien (minder dan 1500 VAM, in de Tour hebben ze bvb de Grand Colombier, met gelijkaardige stijgingspercentages, aan 1600+ VAM beklommen).
Dat hij relatief hoog kan eindigen: waarschijnlijk. Een winnaar: dat betwijfel ik.
Dat hij relatief hoog kan eindigen: waarschijnlijk. Een winnaar: dat betwijfel ik.