borgmonster schreef: ↑28 mar 2023 21:27
Maar ook
Tea for the Tillerman van Cat Stevens, Saturday Night Fever, Hotter than July van Stevie Wonder, en natuurlijk Roger Waters (vooral het album
"Amused to death", waarvan de tekst van het titelnummer ook nu weer/nog steeds zo treffend is).
Kent iemand de muziek van "
O Brother, where art thou"? Prachtig!
Tea for the Tillerman was mijn eerste LP en heb inmiddels tig versies inclusief een vage versie voor soldaten buiten VS tijdens de oorlog in Vietnam, CD boxen, LP boxen, cassette etc.
Los van de heerlijke soms wat dromerige muziek waren de teksten voor mij als eveneens dromerige puber HET vervoermiddel om los te komen van het ouderlijk nest. Daarnaast is het album vanuit audiofiel oogpunt er een om vingers en duimen bij af te likken.
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Amused to death. Ik blijf het een rare kwast vinden maar dit is wel een meesterwerk onder de meesterwerken.
O Brother, Where Art Thou? Wil ik nog eens op vinyl kopen. Ik heb de CD gekocht voor een vriend toen we samen die film hadden gezien. CD geript en daarna aan hem gegeven. Doen we om en om als we de soundtrack een 8 of hoger vinden!
Heerlijke film met mooie sfeerbeelden (zou een uitzending van de plaatselijke VVV kunnen zijn) en wat een fijne muziek...................zet hem gelijk even op
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)